Aviseringar
Rensa alla

Fråga kulturmarxisten


Ämnesstartare

Vill du ställa en offentlig fråga, då har du kommit rätt. Jag svarar inte på tråkiga frågor, eller frågor som jag inte kan ge ett bra svar på. Undrar du mitt mobilnummer, min adress eller vill ha en bild på min kuk (jag vet inte hur man gör), ja då kanske ett pm är att föredra. 

Du kan gärna ställa metafrågor, eller metafrågor om metafrågorna osv! Jag förväntar mig inga djupa frågor, utan fråga det du har på hjärtat. Den här tråden blir bara så bra som frågorna som ställs här, jag litar på er! 

Om man inte frågar får man inget veta!! 


   
Citera
Ämnesstartare

Vad är dina åsikter kring ordet hen?


   
SvaraCitera
Bakric

Vad betyder egentligen kulturmarxism och hur förhåller du dig till det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du skulle flytta till Afrika, vilket land skulle du välja och varför och vad skulle du göra där?


   
SvaraCitera
mynona

Är det manipulation att informerar någon om troliga konsekvenser av ett ideal om den personen sedan får skuldkänslor? 


   
SvaraCitera

Skulle du skicka en bild på din kuk om man pma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nea:
Vad är dina åsikter kring ordet hen?

Jag tycker hen är bra, spontant tänker jag att det är som i persiska, och jag gillar det med persikan. Att man inte har han eller hon där.

Bakric:
Vad betyder egentligen kulturmarxism och hur förhåller du dig till det?

Jag valde kulturmarxisten som solidaritetshandling, eftersom att Breivik utnämnde kulturmarxism som sin fiende. 

oatswer:
Om du skulle flytta till Afrika, vilket land skulle du välja och varför och vad skulle du göra där?

Spontant så skulle jag förmodligen flytta till Egypten då, därför att jag kan tänka mig att det finns mycket man kan lära sig där om saker i historien som även senare har format Europa. Precis som exempelvis Iran har gjort. 

Tennsoldat:
Skulle du skicka en bild på din kuk om man pma?

Nej, jag vet inte ens hur man gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad tycker du är gott och inte gott? (att äta)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Är det manipulation att informerar någon om troliga konsekvenser av ett ideal om den personen sedan får skuldkänslor? 

Vad är intentionen med att informera personen? Är man naiv inför att personen sedan kommer få skuldkänslor? 


   
SvaraCitera
mynona

kulturmarxisten: Vad är intentionen med att informera personen? Är man naiv inför att personen sedan kommer få skuldkänslor?

Intentionen är ingen annan än att peka på troliga konsekvenser av ett ideal med utgångspunkt från vad idealet normalt har och har haft för konsekvenser förut. Om personen inte är medveten om detta är det en logisk och normal reaktion att känna skuld. Är personen medveten om detta kommer hn inte att känna någon skuld. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
vad tycker du är gott och inte gott? (att äta)

Här är en lista på några saker som jag tycker om att handla (för att det är gott):

  • Leverpastej
  • Inlagd Gurka
  • Skinka
  • Prästost
  • Margarin
  • Ägg
  • Majonäs
  • Olivolja
  • Gröna Bananer
  • Mogna Päron
  • Avokado
  • Körsbärstomater
  • Broccoli
  • Champinjoner
  • Jordnötter
  • Chips
  • Creme Fraiche
  • Rostatbröd
  • Pasta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan du tala persiska?

Vad vill du bli när du blir stor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Intentionen är ingen annan än att peka på troliga konsekvenser av ett ideal med utgångspunkt från vad idealet normalt har och har haft för konsekvenser förut. Om personen inte är medveten om detta är det en logisk och normal reaktion att känna skuld. Är personen medveten om detta kommer hn inte att känna någon skuld. 

Nej, intentionen är vad för effekt man önskar sig av handlingen. Om man önskar sig att personen ska känna skuld om denne är ovetande av det man har att säga, då är det en typ av manipulation visst. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox: Kan du tala persiska?

Ja.

MissAnox: Vad vill du bli när du blir stor?

Jag är redan stor. Vem jag vill vara? Du menar vad för syssla jag vill försörja mig på? 


   
SvaraCitera
mynona

kulturmarxisten: Nej, intentionen är vad för effekt man önskar sig av handlingen. Om man önskar sig att personen ska känna skuld om denne är ovetande av det man har att säga, då är det en typ av manipulation visst.

Jag håller med. I detta fall överlåter man helt enkelt på personen att välja om hn vill känna skuld eller inte: det enda man gör är att informera, så får personen göra vad den vill med informationen och själv välja om den vill känna skuld. Därför betraktar jag det inte som manipulation. 


   
SvaraCitera