Aviseringar
Rensa alla

Fråga om bidrag.


Ämnesstartare

Efter gymnasiet så tänkte jag ta en paus 1 år innan jag studerar
vidare på yrkeshögskola. Finns det något bidrag jag kan ansöka till
under detta år?


   
Citera

Man kan inte bara "ta en paus". För att få socialbidrag krävs det även att du är aktivt arbetssökande så länge du är kapabel till det. 


   
SvaraCitera

Med paus menar du att du inte ska göra något alls eller att du ska skaffa jobb under det året? För om du medvetet väljer att inte göra något alls så har jag svårt att tro att du kan få något bidrag om du inte är arbetssökande.

Om du ska kunna få bidrag från socialtjänsten behöver du vara inskriven på arbetsförmedlingen och vara aktivt sökande.


   
SvaraCitera

PMa mig om du vill råna en bankjävel 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med paus menar jag att förbereda inför yrkeshögskolan dvs lära mig mer om ämnet jag ska studera. Men i princip inte göra något alls.. Misstänkte att det inte gick utan att söka jobb.


   
SvaraCitera

Nej, i det här landet kan man inte leva på andra som jobbar bara för att man själv vill lata sig.

Är du nån jävla vänsterpartist/sverigedemokrat eller, som väntar dig att folk som jobbar hårt ska betala dig för att göra ingenting????

Det är ju såna fuskare som du som gör att folk vill ta bort bidragen från de som verkligen behöver dem.


   
SvaraCitera
Draug

du måste som sagt vara aktivt jobbsökande i arbetsförnedringen, därigenom kan du få pengar av f-kassan typ aktivitetsstöd, gäller väll ungefär samma med soc om du är förmögen  att jobba lr söka jobb tvingas du till det.


   
SvaraCitera

slappaste jag hört på länge. väx upp, du kan "lära dig om ditt ämne" på fritiden, eller läsa någon kurs om det.


   
SvaraCitera