Aviseringar
Rensa alla

Fråga om judendomen.


Ämnesstartare

Hur kommer det sig att man bara blir jude om ens mamma är jude, men inte ens pappa? Går det tillbaka långt bak i historian? Någon som vet varför det egentligen är så? [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

De judiska kvinnorna blev våldtagna av rommare så ofta att det blev svårt att veta vem pappan var. Så därför spelar det bara roll om mamman är det.

Det är iaf vad jag har fått lära mig :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det vet jag inte men Led Zeppelin släppte sina två första plattor 1969 och inträdde genast i rockhistorien.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

De judiska kvinnorna blev våldtagna av rommare så ofta att det blev svårt att veta vem pappan var. Så därför spelar det bara roll om mamman är det.

Ok? Jag har aldrig hört det i hela mitt liv, men det kan ju vara sant. Vet dock inte om jag vågar skriva ut det på min kurs däremot? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Nej det vet jag inte men Led Zeppelin släppte sina två första plattor 1969 och inträdde genast i rockhistorien.

Indeed. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shaw:

Indeed. [y]

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shaw:

Ok? Jag har aldrig hört det i hela mitt liv, men det kan ju vara sant. Vet dock inte om jag vågar skriva ut det på min kurs däremot? [bigsmile]

Det är vad jag har fått lära mig i historian på gymnasiet så antagligen är det rätt fast jag vet inte. Du kan ju annars kolla upp det på google lr nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Det är vad jag har fått lära mig i historian på gymnasiet så antagligen är det rätt fast jag vet inte. Du kan ju annars kolla upp det på google lr nåt.

Ok, då borde ju informationen vara rätt antar man. Har prövat Googla men hittar ingenting. Thanks anyway!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera