Aviseringar
Rensa alla

Fråga till er tjejer.. Vad ska jag göra? Hjälp!!!!


Ämnesstartare

Hej på er! : )
Det är nästan en månad som jag ser en tjej på busstationen och vi tar samma  buss.
 Jag gillar henne verkligen jättemycket, fast vi har aldrig pratat med varandra och har ingen aning vem hon är och vad hon heter. Jag är 19 år och hon kan vara runt 17. Jag har märkt att hon brukar kollar på mig när vi väntar på bussen men när jag vänder mig då vänder hon också.  
I generellt är jag en social person och brukar ta fösta steget men i det här fallet, jag är rädd att säga något dum och förstöra allt på en gång! Det är därför jag är sjuk rädd att ta fösta steget.
Hur ska jag göra? Vad ska jag säga? vi känner inte varandra och har ingen aning vem hon är.
Det enda sak som jag vet är att jag gilla henne verkligen jättemycket!
Hur ska jag ta fösta steget för att inte förstöra allt?
Jag hade tänkt att börja med något roligt, till exempel när sitter vi på bussen jag kan skriva något (till ex. hej) på ett lapp med en smiley och ger den till henne. 
Ni tjejer, hur tycker ni att en person som ni inte känner ska börja att snacka med er? Jag vet att det låter konstigt men jag måste börja någonstans och det är därför jag behöver eran hjälp. 
Tack för förståelse : )


   
Citera

hur kan du gilla henne fast du inte ens vet vem det är :S


   
SvaraCitera

tänk om hon är värsta psykopaten


   
SvaraCitera

Säg hej.


   
SvaraCitera

Tänker lite som kekeoxo, hur kan du gilla henne om ni aldrig talats vid? Är du attraherad av henne eller what's the deal? Uhm


   
SvaraCitera

Det kan verka lite påträngande, men du kan ju testa att bara kommentera något när ni står och väntar på bussen. Typ om vädret eller något, bara för att starta upp en konversation. Det är nog olika, men personligen hade jag mest blivit lite freaked out och skrämd om någon främling skickade en lapp på bussen.


   
SvaraCitera

Alltså skicka ingen lapp, det  kan verka lite på, typ om det är många på bussen så sätt dig brevid henne 🙂 eller så gör du det annars ändå, hon kanske väntar på att du ska ta första steget?  Säg hej väl, så svarar hon väl tillbaka, och börja sen prata om nåt:)


   
SvaraCitera