Aviseringar
Rensa alla

Fråga till Homosexuella/Bi


Ämnesstartare

Har inget emot homosexuella / Bisexuella utan undrar bara helt seriöst.

Helst någon som är Bisexuell eller varit Straight och blivit gay.

Blir ni kära i någon av samma kön på samma sätt som ni blir/blev av det motsatta? Låter dumt, ja vet men jag kan bara inte försöka fatta hur man blir kär i någon av samma kön 😛 Jag blir äcklad så fort jag tänker på t.ex en killkompis bara för att testa å se hur man tänker som gay.

Kan fatta att man gillar sexet eller att man e attraherad rent sexuellt men kan bara inte fatta hur man blir kär i nån av samma kön på exakt samma sätt.

Nu kom frågan ut rätt flummig men aja..


   
Citera
Ämnesstartare

Skulle vi ha suttit i en bastu och bögat? Äh, jävla skitsnack [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TallBall:

exakt samma sätt.

Jag är bisexuell.

För mig är känslan samma, nästan starkare med killar för man tänker mer lika och det är lättare att uttrycka vad man känner.

Däremot blir relationen lite annorlunda, jag och min kille är mer som kompisar, medans när jag är med en tjej är det mer mystik och man har liksom hemligheter. Tjejer gör massa saker som inte killar gör, eller är intresserade av :p Jag måste erkänna att jag tycker det är mycket lättare att vara ihop med en kille rent praktiskt.


   
SvaraCitera

TallBall:

Blir ni kära i någon av samma kön på samma sätt som ni blir/blev av det motsatta?

Jupp. Exakt samma, faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

För mig är känslan samma, nästan starkare med killar för man tänker mer lika och det är lättare att uttrycka vad man känner.

Aha ok, hur gör du da, letar du efter både killar och tjejer när du är singel eller hur går det till :P? Bestämmer du dig typ, nu skulle jag vilja vara tillsammans med en tjej xD?

Och säger du till dom att du är bi?

Venfort:

Jupp. Exakt samma, faktiskt.

Jasså 😮 så om du ser en tjej som är vacker och en kille som är vacker så väcker det samma känslor :O?

Alltid trott lite naivt att homosexuella/bisexuella tänder mer sexuellt på samma kön 😛 än på kärleksnivå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TallBall:

Bestämmer du dig typ, nu skulle jag vilja vara tillsammans med en tjej xD?

Det beror på, vill jag bara ha sex blir det första bästa som är snygg och villig. Däremot den jag blir ihop med beror enbart på personligheten, men jag har bara haft 2 riktiga förhållanden, 1 kille och 1 tjej, så jag har har inte direkt tillförlitlig statistik 😉

TallBall:

Och säger du till dom att du är bi?

Säger du till folk att du är straight? Jag berättar om dem frågar eller om ämnet kommer upp, annars ser jag ingen anledning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Säger du till folk att du är straight? Jag berättar om dem frågar eller om ämnet kommer upp, annars ser jag ingen anledning.

Nä ja vet men jag tänkte att det kanske är ett känsligt ämne hos vissa, typ att det kvinnan kanske inte känner sig duglig då du vill ha en man oxo eller nått, vet inte drf jag frågar 🙂


   
SvaraCitera

TallBall:

Jasså 😮 så om du ser en tjej som är vacker och en kille som är vacker så väcker det samma känslor :O?

Ja. Jag blir kär och kåt på fler tjejer än killar, men när jag väl blir kär eller kåt på en kille, då är det mycket tyngre än till någon utav alla tjejer.


   
SvaraCitera

Ja, det känns på samma sätt. Eller, jag tycker att det känns annorlunda varje gång man blir kär, eftersom det alltid är en ny person. Men kär blir man. Det handlar inte bara om sex. Jag har faktiskt svårt att förstå hur man skulle förstå den sexuella attraktionen homo/bisexuella känner gentemot andra av samma kön, men inte den romantiska/känslomässiga? Killar och tjejer är inte så annorlunda i personligheten faktiskt... Det är större skillnad på individerna än könen tycker jag. Därmed inte sagt att killar och tjejer är likadana. Är man ihop med en tjej tänker man oftare på hur andra kommer att reagera, osv. Men jag kan tänka mig att det är en vanesak.

Just nu är jag ihop med en kille, helt kär och väldigt nöjd. Men om han hade varit en tjej med samma personlighet och fortfarande snygg skulle jag nog fallit lika hårt. Det är lite som att fråga "blir ni lika kära i svenskar som invandrare", "Ett år yngre eller ett år äldre?" osv.


   
SvaraCitera

Trams. Trams och Bjäfs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TallBall:

mt, ja vet men jag kan bara inte försöka fatta hur man blir kär i någon av samma kön 😛 Jag blir äcklad så fort jag tänker på t.ex en killkompis bara för att testa å se hur man tänker som g

Jävla homofob [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TallBall:

Blir ni kära i någon av samma kön på samma sätt som ni blir/blev av det motsatta?

TallBall:

Alltid trott lite naivt att homosexuella/bisexuella tänder mer sexuellt på samma kön 😛 än på kärleksnivå.

Såhär är det för mig. Jag har bara varit kär i en tjej, den tjejen jag nu har ett förhållande med sedan snart två år tillbaka. Innan jag hittade och föll för denhär tjejen hade jag bara varit tillsammans med människor av det manliga könet. När jag sedan blev kär i en tjej kände jag mig helt förvirrad och från början var det bara kärlek, från början hade jag inte ens bestämt mig för om jag överhuvudtaget ville ha sex med en tjej. Sedan visade det sig att jag gillar homosexuellt sex iallafall. Men dethär med att homosexuella tänder mer sexuellt än andra tror jag inte på. För mig var det dessutom helt tvärtom.

Jag anser att det är samma kärlek till en man och en kvinna, men jag håller även med nån annan som skrev att det är lättare att vara tillsammans med någon av samma kön för att den tänker mer lika som mig.


   
SvaraCitera

TallBall:

Blir ni kära i någon av samma kön på samma sätt som ni blir/blev av det motsatta?

Ja.


   
SvaraCitera

Precis likadant. Eller nja, har nog aldrig gillat någon av motsatt kön lika mycket.


   
SvaraCitera

vi är likadana som hetro personer, förutom att vi har mer personer att ragga på iaf vi som e bi ;D
och vi blir väl kära på samma sätt som hetros ? det är väl ingen skillnad för att man är bi osv.


   
SvaraCitera