Aviseringar
Rensa alla

Fråga till tjejer ang. kondom


Skönare utan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundini:

Skönare utan!

Motiver gärna![y]


   
SvaraCitera

Som tjejens kille så är svaret ja!


   
SvaraCitera

Jln_90:

Motiver gärna![y]

1.Det är krånligt när killen ska trä på.
2.Det känns mer utan.
3.Och många klagar på att det blir kladdigt, men varför inte ta en dusch
efter? [y]
4. Dessutom blir sexet mer effektivt, nice och skönare om man inte avbryter mitt i för att killen måste sätta på en kondom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundini:

2.Det känns mer utan.

Jag vill inte vara påträngande, och det står dig fritt att svara men jag blir lite nyfiken på vad du menar.[smile]

Hur upplever en tjej att det känns mer utan kondom?
På vilket sätt känns det mer?


   
SvaraCitera

Jln_90:

Hur upplever en tjej att det känns mer utan kondom?

Jag vet inte riktigt. Jag har provat med och utan kondom men det medför en skönare känsla utan. Det känns helt enkelt mer .. haha inte för att låta grov nu men kuken/snoppen/penisen känns "grövre/större" utan. Tar mer emot eller något ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jln_90:

Ja, det undrar jag också! Alla artiklar om det skriver ju att läkemedelsbolagen lägger ner forskning eftersom det inte finns något intresse bland män, vilket ju är en ren lögn!

Tror jag med. Vart är statestiken på det?
Tror säkert att det har med att staten inte vill lägga pengar på det som de gör med p-piller.

Jln_90:

Synd bara att min flickvän inte vill prova utan...
Trots att jag föreslagit alla möjliga preventivmedel både med och utan
hormoner...

Hon kanske tror att du har sjukdomar eller nått.
Eller så är hon la lat och orkar inte med kladdet?

Jln_90:

Skulle vara nice att kunna slippa kondom och ändå inte riskera att bli förtidspappa!

För mig handlar det lite om att ha kontrollen.
Lixom allt för många tjejer slarvar medvetet eller omedvetet med sina piller och det skulle kännas säkrare för mig om jag skötte det.


   
SvaraCitera

det ska helt klart vara utan! 🙂 [bigsmile]


   
SvaraCitera

Tycker inte om kondom. Vill bara använda det endast i nödfall, typ om man är i skogen eller så.

Det känns mer utan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Tror jag med. Vart är statestiken på det?
Tror säkert att det har med att staten inte vill lägga pengar på det som de gör med p-piller.

För all del, även om ju vissa läkmedelsföretag styrs av privata intressen och inte förlitar sig på statliga medel.
Dessa borde ju kunna vara intresserade av att ta fram ett preventivmedel, eftersom ju män nästan garanterat skulle tycka att det vore jättebra och köpa det handlöst.

FreeWay89:

Hon kanske tror att du har sjukdomar eller nått.
Eller så är hon la lat och orkar inte med kladdet?

Haha, nej, det har inget med sjukdomar att göra!
Vi har aldrig haft några andra partners än varandra.

FreeWay89:

För mig handlar det lite om att ha kontrollen.
Lixom allt för många tjejer slarvar medvetet eller omedvetet med sina piller och det skulle kännas säkrare för mig om jag skötte det.

Det har du rätt i faktiskt. Det snackas ju hur mycket som helst om att tjejer måste skydda sig från att bli gravida och att vi grabbar inte behöver bry oss, eftersom det ju inte är vi som blir med barn.

Men vi blir ju faktiskt pappor, och alla män är inte såna som skulle sticka och inte bry oss om vårt barn. Jag skulle aldrig kunna göra något sådant och därför är det skönt att kunna veta att jag inte skulle behöva hamna i en sådan situation.
Skönt att ha kontroll, helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Tycker inte om kondom. Vill bara använda det endast i nödfall, typ om man är i skogen eller så.

Det känns mer utan.

Motivera gärna![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Btw fasen tog p-piller för killar vägen?

Det har funnits många medel på test-stadiet där dem har funkat skitbra, mindre bra när dem ville ha barn dock, för kladdet kom inte tillbaks.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TwiZtah:

Det har funnits många medel på test-stadiet där dem har funkat skitbra, mindre bra när dem ville ha barn dock, för kladdet kom inte tillbaks.

Vilket kladd?


   
SvaraCitera

Jln_90:

Motivera gärna![y]

..Ehh. Det känns mer utan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Vilket kladd?

Sperman. Vissa tester har resulterat i sterilitet.

De flesta har dock samma resultat som vissa kvinnliga p-piller d.v.s att man får vänta några månader innan man blir fertil igen.

agitation:

..Ehh. Det känns mer utan.

Hehe, jag förstår att det är en konstig fråga. Men jag menar typ om du känner penis mer, eller om det är bättre glid osv.[y]


   
SvaraCitera