Forumet - Fråga time innan time runs out

Fråga time innan time runs out

3432 2 346
I och med att det snart är min födelsedag ger jag mig själv en klotter/spamtråd i present. Och givetvis blir det den o, så populära varianten: frågestund!

Fråga om allt mellan himmel och jord (men kom ihåg att eftersom detta är en födelsedagspresent till MIG SJÄLV får det givetvis vara lite centrerat kring mig). Så!

Dold text: Snälla fråga något, det skulle kännas så oändligt tomt om ingen ville veta något eller den här tråden blir tom, då ser jag ut som ett mobboffer utan um-vänner. [cry]
retstickan:

vilka är dina framtidsmål?

Skriva studentexamen, bli godkänd, plugga till lärare eller liknande på universitet, hitta en bostad jag trivs i, ligga med snygga människor (dvs fullfölja sexuella fantasier osv) och skaffa en eller två bebisar tillsammans med en partner som ställer upp och kokar te när jag är gravid och hormonellt instabil. [y]

Spana också in:

Dan_the_ironman:

Tycker du om "yes sir I can boogie" av Baccara?

Har ej sett/hört/känt [sad]

mediakatt:

När fyller du år?

Nu på söndag! Det vill säga den 3 april.

mediakatt:

Vilken forumdel postar du mest i?

Åh. Öh. Jag har ingen aning. Det är helt beroende av vilket humör jag är på, men jag gissar att klotter ligger högt på listan.

mediakatt:

Vad tycker du bäst om och sämst om med dig själv?

Bäst: Att jag är ganska kreativ, idéer och sånt kommer till mig rätt naturligt. Sen är jag väldigt energisk och har lätt för att improvisera.

Sämst: Att jag är sjukt odisciplinerad. Jag är ansvarstagande, men inte förrän någon faktiskt lämpat över något stort på mig så jag inte kan undvika det. Jag skjuter upp allting till sista minuten och är en hopplös tidsoptimist. Sen är jag väldigt självkritisk och det klingar illa med tidsoptimismen eftersom man aldrig kan uppnå perfektion om man börjar öva fem minuter innan...

mediakatt:

Vad vill du jobba med när du blir stor?

Jag vill bli lärare! I historia eller svenska, för gymnasieålder och/eller uppåt. Skulle gärna ha en post där jag får jobba mycket med uppsatsskrivande, få igång skrivarkärleken för fler därute.
mediakatt:

Grattis i förskott. Hur ska du fira?

Ptja, söndagar brukar vara ganska tråkiga dagar, så det blir inget speciellt (fast jag har hört folk viska om ett surpriseparty på Röd Ungdom-mötet, så jag övar för säkerhets skull på ett mycket förvånat och överraskat ansiktsuttryck) men annars ska jag nog ut den 8e, fredagen efter alltså, och dricka mig lagom redlös på konstiga drinkar i goda vänners lag.

zIGGE:

Vad tycker du om zIGGE?

Är neutral vad gäller zIGGE.
Det kliar JÄTTEMYCKET och jag har lite svårt att andas. Vad bör jag göra?

Kan jag äta allergimedicin som gick ut för ett år sedan?

Bor jag ringa vårdcentral och tjata trots att de har sagt att de ska ringa mig?

Ska jag gå på föreläsning idag, trots att jag känner mig sjuk?

Gör det något att jag spammar en massa frågor?

HUR FÅR JAG DET ATT SLUTA KLIA JAG BLIR GALEN? [cry]
Nintendo:

Det kliar JÄTTEMYCKET och jag har lite svårt att andas. Vad bör jag göra?

Ringa vårdcentralen! Och tjata. Detta är svar på frågan om du bör göra det också.

Nintendo:

Kan jag äta allergimedicin som gick ut för ett år sedan?

Jag vet inte hur hälsosamt det är, och så är jag inte doktor, så du borde fråga doktorn. Annars kanske du blir mer allergisk eller något, jag har ingen aning. [sad]

Nintendo:

Ska jag gå på föreläsning idag, trots att jag känner mig sjuk?

Bara om du känner att du orkar [y] Och om du går, ta på dig varmt och kanske att du ordnar en stor termos med hett te med honung i, så du kan dricka varmt medan du antecknar och så? Det hade jag gjort isåfall. Annars: stanna under täcket och ta lite ledigt [cool]

Nintendo:

HUR FÅR JAG DET ATT SLUTA KLIA JAG BLIR GALEN?

Har du hudsalva hemma eller nåt? Kanske nånting fuktgivande som lindrar lite? Eller hydrokortison? Stackarn [sad]

Nintendo:

Gör det något att jag spammar en massa frågor?

Nejdå, det var ju det jag ville!!!
Vet du vad det är för skillnad på "studentkort" och "mecenat"? :c

timeisrunningout:

Har du hudsalva hemma eller nåt? Kanske nånting fuktgivande som lindrar lite? Eller hydrokortison? Stackarn

Nä, har aldrig haft problem med klåda i samband med allergi tidigare :c Har hudkräm, fast med parfym i, fast "naturliga/ekologiska", det kan kanske fungera!

timeisrunningout:

Ringa vårdcentralen! Och tjata. Detta är svar på frågan om du bör göra det också.

Mm ska satsa på detta!

timeisrunningout:

Annars: stanna under täcket och ta lite ledigt

Stannar hemma, för att arbeta på arbete som ska vara inne imorgon [blush]
Hatar du mig ibland? [blush]

Strävar du efter att vara "the center of attention"?

Tycker du Åland ska tillhöra Sverige eller Finland? (Ni får inte vara självständiga! [mad])

Varför föredrar du katter framför hundar?

Vad röstade du på? Varför?

Nämn tre awesome saker om dig själv samt tre sugiga saker?

Har du dålig självkänsla eller dåligt självförtroende?

Blir du lätt svartsjuk?

Vad vill du bli när du blir stor?

Var vill du bo när du blir stor?
mediakatt:

Vilka umare gillar du mest?

Jag gillar i princip alla, men prisar de jag finner antingen intelligenta eller godhjärtade eller båda lite högre. Tycker hela um kryllar av så fantastiska individer egentligen, om man tänker efter.

Redbulls:

är helium ql?

[mad]

Dold text: Ja. [blush]

Jonnybravo91:

Hatar du mig ibland?

När du är obnoxious på Facebook tycker jag att du är en stropp, men jag hatar inte. [blush]

Jonnybravo91:

Strävar du efter att vara "the center of attention"?

Till stor del, ja. Är lite av en teaterapa och klassens pajas, vill få folk att skratta och vill att folk ska tycka om mig. Det handlar om en strävan efter någon slags social perfektion som är ganska ouppnåelig, men det är roligt om folk tycker att ens skämt är roliga och så. [blush]

Jonnybravo91:

Tycker du Åland ska tillhöra Sverige eller Finland?

Finland. Utan tvekan. Och vi vill inte vara självständiga heller, eller jo, det finns ett parti som heter Ålands Framtid (Ålands Forntid/Ålands Farmtid) som strävar efter självständighet, men det är bara korkat.

Jonnybravo91:

Varför föredrar du katter framför hundar?

Det gör jag inte, jag tycker om båda lika mycket. Har bara blivit så att jag mest dragits med katter eftersom alla runtom mig är kattmänniskor och tror att jag är en oansvarig jäkel som inte skulle promenera med hunden om jag fick en, så [sad]

Jonnybravo91:

Vad röstade du på? Varför?

Jag har faktiskt inte röstat än, fyllde 18 i april förra året och då var det inget val på g än. Det är val i höst dock och det enda partiet som har någon koppling till vänsterrörelsen är sossarna, så jag vet inte om jag ska rösta alls. [crazy]

Jonnybravo91:

Nämn tre awesome saker om dig själv samt tre sugiga saker?

Tre awesome:
1. Kreativ
2. Gosig
3. Har fotografiskt minne

Tre sugiga:
1. Är tidsoptimist
2. Är inte särskilt logisk
3. Är lat

Jonnybravo91:

Har du dålig självkänsla eller dåligt självförtroende?

Dåligt självförtroende.

Jonnybravo91:

Blir du lätt svartsjuk?

Inte jättelätt, eller förut blev jag, men sen jag träffade Olle och blev introducerad till en mycket mer öppensinnad teori är jag i princip frälst.

Jonnybravo91:

Vad vill du bli när du blir stor?

Lärare! Eller journalist eller historiker eller. Åh. Mest lärare tror jag.

Jonnybravo91:

Var vill du bo när du blir stor?

Uppsala kanske. [blush] Verkar så mysigt. Fast efter studenttiden, hm... London vore kul, åtminstone ett par år, men om man bortser från en stor del av befolkningen är Åland den bästa och tryggaste plats att bo på, så om jag får barn vill jag hellre vara här än i Sverige, det är solklart.

Tamburinmannen:

Vad är den väsentliga innebörden av att UM:are ska ställa någon form av egocentrisk fråga om just dig?

Det får mig att känna mig intressant och häftig. Eller omtyckt. Eller alla tre.
Postorderhoran:

vrf är jag sötare i cam än irl

Är också det, tror att det är för att den är lite blurrig så alla skavanker försvinner eller så. Säger inte att du har skavanker, men, alltså, ja. [shake]

Postorderhoran:

varför tror jag att du är 175 cm lång

För att jag har sagt i en av lounge facts trådar att jag önskar att jag vore det, tror jag. Nån annan förklaring kommer jag inte på. Jag är 166. [blush]

Postorderhoran:

varför är du så söt

Tycker jag inte att jag är egentligen, det är nog cam och photoshop som gört. Folk IRL brukar säga att jag är ful!

Postorderhoran:

tänker du, liksom jag, att alla är snälla till motsatsen bevisats?

Näe, inte riktigt, jag har svårt att lita på folk så jag krossar inte hjärtat i onödan, folk får hellre bevisa att de är snälla först. Är ganska cynisk [sad]