Aviseringar
Rensa alla

Frågeställningar till matspjälkning och cirkulation


Ämnesstartare

Det är så att jag ska skriva ett arbete och då ska jag komma på frågeställningar till matspjälkningen, andningsorganen och cirkulationen. Dessa ska vara kopplade till livstilens betydelse för hälsan.

På andningsorganen har jag skrivit en frågeställning om hur rökning på verkar. Vad skulle man kunna ha för frågeställningar till de två övriga? 🙂

Söker seriösa svar!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

makinmistake:

livstilens

menar livsstilen*


   
SvaraCitera

"Hej matspjälkningen, hur är läget?"


   
SvaraCitera

Ska frågorna vara direkt kopplade till just funktionen ifråga? Skulle du till exemepl kunna skriva om hur någonting påverkar risken för hjärt- och kärlsjukdomar, och mena att det påverkar cirkulationssystemet, eller bör frågorna vara mer specifika?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Ska frågorna vara direkt kopplade till just funktionen ifråga? Skulle du till exemepl kunna skriva om hur någonting påverkar risken för hjärt- och kärlsjukdomar, och mena att det påverkar cirkulationssystemet, eller bör frågorna vara mer specifika?

Min lärare har varit väldigt dålig med att beskriva precis hur frågeställningarna ska vara. Tror därför det är väldigt fritt, annars brukar hon vara väldigt tydlig. Hade tänkt prata med henne men kommer tyvärr inte träffa på henne förrän nästa vecka då helst arbetet ska vara klart. Men tack för tipset! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kanske redan bestämt dig vad du ska skriva om. Om inte, på matspjälkning skulle du kunna skriva om vad som händer med kroppen vid svält eller välfött tillstånd..
Andningsorganen - t.ex. vad fysisk aktivitet har för positiva effekter på hjärta, lungor och kärl


   
SvaraCitera