Aviseringar
Rensa alla

Frågestund: Hur är det att vara stoner?


Ämnesstartare

Ja, jag hade tänkt hänga ut mig själv lite och på så sätt kanske upplysa andra om hur det är att vara "stoner", eller dagligrökare av cannabis. Andra som också varit/är stoners kan ju inflika med egna reflektioner och svar, man upplever ju trots allt allting olika.

Jag har i alla fall rökt brass dagligen sen i början av juni ungefär. Åtgången var under sommaren minst 5g om dagen, ibland gick det åt det tredubbla men det är bara för att jag bjuder med mig till alla som vill ha. Nu har jag varit nykter i över ett dygn och planerar att vara så i ett par veckor. Anledningen till uppehållet? Jag vill klarna till lite och se hur det är att vara nykter.

Fyra av med frågor! Hur ofta behövde jag röka, hur mycket behövde jag röka och var jag verkligen tvungen att röka dagligen? Blev inte min tolerans skyhög, medans jag själv inte blev det? Är jag beroende? Osv.


   
Citera
Hail
 Hail

Hur är ruset och är det verkligen värt det?


   
SvaraCitera
Hail
 Hail

Samt, varför började du öht?


   
SvaraCitera

Kan man dö av marihuana avtändning? Tänk om du gör det! [chocked]


   
SvaraCitera

Är det inte dyrt att dagligt röka cannabis i Sverige?


   
SvaraCitera

Fan vad dyrt, dude. Hur klarar du det ekonomiskt?

Men kul att se dig här igen [love]


   
SvaraCitera

Varför använda sig av en sådan "light" drog som inte ger vidare rus om man planerar att bruka droger dagligen ?

Börjar du inte känna att du tröttnar på cb ?


   
SvaraCitera

Hur försörjer du ditt bruk? Jobb?


   
SvaraCitera

4chan:

Varför använda sig av en sådan "light" drog som inte ger vidare rus om man planerar att bruka droger dagligen ?

Tror du att det är nyttigt att pumpa heroin varje dag eller? Förresten, är din avatar for real?


   
SvaraCitera

Unexpected:

Hur försörjer du ditt bruk?

och vad kostar det i veckan typ?


   
SvaraCitera

Chillar du mycket?


   
SvaraCitera

började du spela led zeppelin låtar när du va hög?


   
SvaraCitera
smisk

Vad tycker de runt omkring dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hail:

Hur är ruset och är det verkligen värt det?

Ruset varierade en del beroende på vilket röka man fick tag i. Jag handlade vanligt brass av marockanskt ursprung och kvalitén varierade en del, ibland fick man standard men oftast så tycker jag att kvalitén var snäppet bättre, och ibland mycket bättre.
Ruset man upplever är i alla fall ett haschrus, no need to say... Man blir seg, glad, trött, hungrig. Ungefär så. Det är inte alls ett lika påtagligt eller för den delen lika trevligt rus som när man röker måttligt, så en viss del av charmen försvinner ju, men det var aldrig så att det kändes ovärt att röka. Vissa gånger när man bytte sort så var det dock som att vara rookie all over again, man kan alltså bli helbäng även när man har rökt in sig.

Om det var värt det? Som fan. Jag har haft den bästa sommaren i hela mitt liv och jag ångrar inte en enda sekund av det.

Hail:

Samt, varför började du öht?

Att röka så mycket? Eller började öht? Jag började i alla fall att röka lite smått under sommaren '06 men det var inte förrän nu i somras som bruket eskalerade nämnvärt.

Pajasen:

Kan man dö av marihuana avtändning? Tänk om du gör det! [chocked]

Ja, man dör, men det är värt det för när man väl är död så röker man gåsar rullade av Jesus.

Jellybeans:

Är det inte dyrt att dagligt röka cannabis i Sverige?

Jo.

uppenbar:

Fan vad dyrt, dude. Hur klarar du det ekonomiskt?

Jag köpte in större mängder och sålde mindre mängder.

uppenbar:

Men kul att se dig här igen [love]

Tack! Jag har varit ifrån datorer sedan i juni eftersom jag har satsat på IRL-umgänge istället. Men nu är jag aktiv ett tag igen. [smile]

4chan:

Varför använda sig av en sådan "light" drog som inte ger vidare rus om man planerar att bruka droger dagligen ?

Börjar du inte känna att du tröttnar på cb ?

Av just den anledningen! Det är en light drog som inte sabbar en totalt, och jag blev då bäng hundra gånger av hundra då jag rökte. Okej, inne på sjunde spliffen och tredje bongkoppen så blir man ju inte så stekt men det är fortfarande värt det, så.

Jo, det är därför jag klivit på ett uppehåll. [smile]

Unexpected:

Hur försörjer du ditt bruk? Jobb?

Jag har jobbat, men bara den senaste månaden. Jag sålde.

dudin:

och vad kostar det i veckan typ?

Haha, det vill jag inte tänka på. [bigsmile] Jag vet inte. Jag satt bara med en fet bit framför mig och när jag kände för att röka så meckade jag upp så mycket jag ville ha. Jag hade i alla fall alltid röka, så det gick ju tydligen runt ekonomiskt på något jävla vänster. Men säg... Cirka 2-3000 spänn? Låter rimligt.

Mawns:

Chillar du mycket?

Hahahahah... Stenhårt. [wink]


   
SvaraCitera

Gitarrfreak:

Jag sålde.

Bara cb? Odlade själv?


   
SvaraCitera