Aviseringar
Rensa alla

Frågor angående ben- och magövningar.


Ämnesstartare

Hej!
Min kompis säger att sitta mot en vägg i 90 grader i typ 5 minuter är bra för att få lårmuskler, stämmer det? Och om man gör situps (vanliga) tränar det hela magen inkl. midjefettet eller måste man göra sneda situps då också? Om det inte hjälper alls mot midjefettet, vilka övningar hjälper då? Joggar gör jag redan så de behöver ni inte påpeka.


   
Citera

Vill du bränna fett så ska du äta nyttigt och vara fysiskt aktiv. Magövningar tränar magen men bränner ej fett.


   
SvaraCitera

man kan inte punktbränna fett, så fettet runt midjan kan du endast träna bort igenom vanlig förbränning. typ springa/gå/träna osv osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Vill du bränna fett så ska du äta nyttigt och vara fysiskt aktiv. Magövningar tränar magen men bränner ej fett.

Nehas:

man kan inte punktbränna fett, så fettet runt midjan kan du endast träna bort igenom vanlig förbränning. typ springa/gå/träna osv osv

Aa vill både förbränna fett och få lite muskler på magen, så jag joggar ungefär varje dag och gör situps varje dag. Okej så om jag fortsätter jogga och sådant så förlorar jag både fett från midjan, magen o låren då typ eller? 🙂


   
SvaraCitera

izzabellaaa:

gör situps varje dag.

Det är nog bäst om du bara tränar magen varannan dag. Muskler brukar behöva minst 48 timmar på sig för återhämtning. Är iofs inte helt säker på om magmuskler kan tränas oftare än andra.

Bra youtube-kanal: http://www.youtube.com/user/insanehomefatloss

Finns många tips på övningar där ifall du vill variera med joggningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Finns många tips på övningar där ifall du vill variera med joggningen.

Åh tack!


   
SvaraCitera

Squats.


   
SvaraCitera

izzabellaaa:

Okej så om jag fortsätter jogga och sådant så förlorar jag både fett från midjan, magen o låren då typ eller? 🙂

yes =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

redan sagts, du kan inte punktförbränna fett. enda vägen till synliga magmuskler är att gå ned i fett och det gör det helt enkelt genom att äta mindre och träna mer, d.v.s. högre energiförbränning än intag.

enkelt matematik.


   
SvaraCitera