Aviseringar
Rensa alla

Frågor angående hemlöshet utomlands..


Ämnesstartare

Vilket land har bäst förutsättningar? Tänker mig att kyla och sådär kan vara ett problem vid sömn utomhus typ i hela Europa just nu.. Jag menar, jag är van att sova i ~25 grader, inte 15. [shake]

De ställen med trevliga utomhus-klimat på om natten får ju andra problem som giftiga och farliga djur..

Jag är ju inte direkt känslig mot kyla iofs, mest under sömn då tror jag..

Mat... Skulle aldrig klara av att döda ett djur för mat, och att leva som vegetarian i vildmarken är i princip omöjligt där uppe i exempelvis Lappland om vinterhalvåret, right?

Kanske är lika svårt på somrarna, för hur stor är sannolikheten att hitta en höna som lägger ägg flera 10-tals mil från närmaste by liksom? [crazy]

Finns ju i princip bara möjligheter på illegal väg, eller?

De hemlösa Thailand är nog långt ifrån så bortskämda som jag. [wink]


   
Citera
Ämnesstartare

Är det någon utav er som har tänkt dessa tankar någon gång alls? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Är det någon utav er som har tänkt dessa tankar någon gång alls?

Ja.. fast tänkte köpa mark typ, i finland, nära den ryska gränsen och bygga en stuga där och leva på fisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är mitt tips!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

new zealand


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

living life:

Ja.. fast tänkte köpa mark typ, i finland, nära den ryska gränsen och bygga en stuga där och leva på fisk.

Jag hade ej klarat av att döda fiskar heller. Var ute med en roddbåt och fiskade med släkt och sådär för ett par år sedan, när den här människan bad mig att bryta nacken på fisken blev jag alldeles tårögd och kastade tillbaks den i vattnet igen, alla skrattade åt mig då. [sad] Äter för övrigt bara fiskpinnar, typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jag hade ej klarat av att döda fiskar heller. Var ute med en roddbåt och fiskade med släkt och sådär för ett par år sedan, när den här människan bad mig att bryta nacken på fisken blev jag alldeles tårögd och kastade tillbaks den i vattnet igen, alla skrattade åt mig då. [sad] Äter för övrigt bara fiskpinnar, typ.

Attans då.. Men du kan ju bosätta dig i något skjul i sydamerikas ghetto då och leva på sopor. Tror det är gratis [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

new zealand

Hmm, en del människor flyr undan verkligheten och lever i lyx och harmoni där verkar det som! Temperaturen verkar behaglig! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

living life:

Attans då.. Men du kan ju bosätta dig i något skjul i sydamerikas ghetto då och leva på sopor. Tror det är gratis

Haha tar hellre livet av mig. [shake] Skrev jag att jag var sjukt bortskämd? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

new zealand

Verkar underbart ju! De har både regnskog, glaciärer och öknar! [love]

Frågan är bara vad man ska göra där, kan tänka mig att det är lättare att få lusten till att arbeta om dagarna där om man blir en i gemenskapen så att säga. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hmm, en del människor flyr undan verkligheten och lever i lyx och harmoni där verkar det som! Temperaturen verkar behaglig!

S3ON:

Verkar underbart ju! De har både regnskog, glaciärer och öknar!

Frågan är bara vad man ska göra där, kan tänka mig att det är lättare att få lusten till att arbeta om dagarna där om man blir en i gemenskapen så att säga.

Hahah du tog o kollade runt lite?
Det är för övrigt där alla sagan om ringen filmerna är filmade ^ ^
Aa det verkar riktigt jävla nice där bästa naturen trevligt folk inga läskiga djur osv

Göra på dagarna? hmm raka får..nej jag vet inte
finns väl alla vanliga yrken
sen får man utforska platsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Werjevir:

Hahah du tog o kollade runt lite?

Aaa! Visste typ bara att majoriteten var engelsk-talande, nu vet jag mer än så! [wink]

Werjevir:

Det är för övrigt där alla sagan om ringen filmerna är filmade ^ ^

Dessa filmer kan jag ju inte påstå att jag tycker om direkt hahaha.. (gillar inte fantasy osv)

Werjevir:

finns väl alla vanliga yrken

Tror du det är lättare att få ett arbete där som outbildad svensk än på hemmaplan? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför vill du bli hemlös övt.. what's the point with that, duude


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Är det någon utav er som har tänkt dessa tankar någon gång alls? [sad]

täntke förut att jag ville bli hemlös


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Dessa filmer kan jag ju inte påstå att jag tycker om direkt hahaha.. (gillar inte fantasy osv)

Mh men det är riktigt fina naturscener i dem hur som helst

S3ON:

Tror du det är lättare att få ett arbete där som outbildad svensk än på hemmaplan?

har ingen aning alls : o


   
SvaraCitera