Aviseringar
Rensa alla

Frågor och svar om nya Ungdomar.se


Ämnesstartare

Ja, gott folk... det är alltså så här nya sajten ser ut. Det kommer förmodligen ta ett tag att vänja sig vid allt, och ni har säkert massvis med frågor och funderingar. Jag har därför fixat en liten Q&A här, som jag kommer att fylla på allt eftersom det trillar in fler frågor. Glad


1. Varför står det BETA uppe vid loggan?
För att det är en massa saker på sajten som som inte ser ut eller funkar riktigt som de ska än. Det finns antagligen hjälptexter som är tokigt översatta, bilder som ligger fel, länkar som är brutna och andra störiga saker. Ni får jättegärna hjälpa oss att göra sajten tipptopp genom att meddela buggar och andra problem i buggrapporteringstråden.

Det här är alltså inte på något sätt och vis är en färdig sajt, och vi har dessutom massvis med trevliga uppgraderingar och tilläggsfunktioner som vi tänker strössla ut under det kommande året!

2. Var fasen är min blogg?
På nya Ungdomar.se finns ingen blogg. Vi har byggt en helt ny sajt, från grunden, och har helt enkelt varit tvungna att skala ner och rensa ut en del funktioner för att få ihop allt. Men lugn, vi har inte raderat några inlägg. Alla dina gamla blogginlägg ligger i säkert förvar i vår databas och du kan enkelt ladda ner dem från din profilsida.
Mer info om beslutet hittar du här.

3. Hur laddar jag ner mina blogginlägg?
Om du kilar in på dina kontoinställningar hittar du en knapp längst ned på sidan. Klicka på den så packar vi ihop vi en fin zip-fil till dig med alla inlägg och bilder. Har du skrivit abnormt många inlägg kan det ta en stund innan filen blir klar – då kan du pyssla med annat under tiden och så skickar vi ut en notifikation när bloggen är redo att laddas ner.

4. Var i helvete är mina fotoalbum?
Se svaret på fråga 2.

5. Hur laddar jag ner mina fotoalbum?
Vi har tyvärr inte hunnit fixa så att du kan ladda ner dina fotoalbum ännu, men det är på gång!

6. Var hittar jag mina bevakade trådar?
Tyvärr har vi inte hunnit få in en knapp för det än, men vi hoppas att den dyker upp snart.

7. Hur söker jag?
Ett globalt sök på desktop är på G. Så länge kan du söka direkt i forumet, Stöd & Svar-arkivet eller textarkivet. På mobilen går det däremot att söka globalt i vänstermenyn (dock ska det snyggas till en del).

8. Varför ligger alla mina gamla PM huller om buller?
Eftersom vi har byggt ett helt nytt PM-system, som skiljer sig ganska mycket från det gamla, har vi tyvärr inte kunnat föra över alla gamla PM på ett snyggt sätt. Det är helt enkelt något du får leva med.

9. Kan jag se desktopsajten i mobilen?
Jepp. Din webbläsare har en inställning i stil med "Request desktop site".


   
Citera
Åtta

6. Min postcount är 0!? Jag som sparat internetpoäng sedan 2004!

Vi har inte kunna fixa så att de posterna som överförts från gamla UM till nya räknas med i er postcount och står listade som "Mina trådar"/"Mina poster". Det kommer dock att fixas framöver, så du kan vara lugn. Du ska få dina internetpoäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

6. Min postcount är 0!? Jag som sparat internetpoäng sedan 2004!

Vi har inte kunna fixa så att de posterna som överförts från gamla UM till nya räknas med i er postcount och står listade som "Mina trådar"/"Mina poster". Det kommer dock att fixas framöver, så du kan vara lugn. Du ska få dina internetpoäng.

Yes. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är förvirrad 🙁 behövs typ bruksanvisning! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sämsta skiten nånsin. Vill inte vara taskig men fattar inget och vart fan är min profil liksom? Kan inte hitta mina bevakae trådar, kan inte se mina gamla trådar, kan inte se mina gamla inlägg eller nåt

 

Snälla ta tillbaka riktiga um.

 

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var är gästboken? ((( Håller med Patten, sämsta skiten någonsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur många inlägg visas det per sida i trådar nu för tiden?


   
SvaraCitera

Ska nog pyssla med eran CSS ikväll med Inspect-verktyget. Tycker att width på divven där forumet är i kunde varit typ 86 eller något sådant. allting känns lite ihopklämt nu.


   
SvaraCitera
mynona

Jag trodde att bevakade trådar skulle finnas kvar? Men man kanske måste bevaka alla trådar om igen på nytt? 

Man vänjer sig säkert, men just nu känns designen så ... stor. Mindre komprimerad, som om den var skriven i storskrift


   
SvaraCitera

var söker man efter medlemmar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, jag fick köra ctrl+ - två gånger och nu känns storleken lagom. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför är sökfunktionen helt stympad? Alla som använder sidan är inte förståndshandikappade [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hatar att det inte går att skriva smileys med tangentbordet. Tänker göra det i alla fall som protest [mad]

Ok det går visst inte att trycka TAB-Enter för att posta heller vafan tvinga mig inte att använda musen hela tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Är förvirrad 🙁 behövs typ bruksanvisning! 

Känner lite detsamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar att det går att välja att bara se pollar. Älskar pollar.


   
SvaraCitera