Aviseringar
Rensa alla

Frågor om cerazette, min flickvän börjat med dessa.


Ämnesstartare

Det är så att min flickvän har börjat med dessa piller, och jag undrar hur säkra dessa är?

Om hon tar dom regelbundet som hon ska, hur stor är risken att hon blir gravid?

Jag har läst på internet, men jag vill höra från dom som tar samma piller själv[smile]


   
Citera

jag har inte blivit gravid på 4 månader. Kan bero på pillrerna,kan bero på att jag inte har sex,välj själv.


   
SvaraCitera

och sen 2,5 år innan med neovletta,inga barn där inte.undrar varför.


   
SvaraCitera

dom är väll lika osäkra som alla andra


   
SvaraCitera
Jeay_L

99% eller nått ska det väl vara...

I övrigt så vet jag bara 1 av 4 inklusive mig själv som tagit dom som inte haft problem med dom, min bästis blödde konstant i ett halvår eller nått med dom, jag blödde 4 dagar, fri 3, blödde 4 o.s.v. i slutet...

Bara en som jag vet slutade få mens..


   
SvaraCitera
ziiesh

Fixxxer:

Om hon tar dom regelbundet som hon ska, hur stor är risken att hon blir gravid?

lika säkra som vilka p-piller som helst, typ 99% eller nåt. Det är lugnt, käkar hon piller utan att slarva så knulla på [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon som blivit gravid när ni tagit dessa piller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ziiesh:

lika säkra som vilka p-piller som helst, typ 99% eller nåt. Det är lugnt, käkar hon piller utan att slarva så knulla på [y]

Woho! Äntligen sex utan paraply![cool]


   
SvaraCitera

Jeay_L:

Bara en som jag vet slutade få mens..

söt skäck


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Well, vi kan använda paraply ibland bara för att känna vad vi varit med om innan.. För att reta oss själva[y]

Och så att jag inte ska noja sönder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Btw, jag har hört att cerazette är ett minipiller på internet står det att det är ett vanligt p-piller..

Vilket stämmer? Minipiller är inte lika säkra, därför undrar jag.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Tözen:

söt skäck

Thx, tyvärr är han inte min, även om man kunde önska, grymt trevlig liten häst! Man har värsta fåniga leendet då man rider han, eller håller på med han!

I övrigt ser han ut som en ponny, känns som en ponny, beter sig som en ponny o.s.v men är häst, helt perfekt [cute]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Fixxxer:

jag har hört att cerazette är ett minipiller på internet står det att det är ett vanligt p-piller..

Vilket stämmer? Minipiller är inte lika säkra, därför undrar jag.

Det är ett minipiller och det är precis lika säkert som P-piller (står det då och så säger dom det) men det innehåller inte det där grejset som P-piller innehåller som gör att man kan få blodproppar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Det är ett minipiller och det är precis lika säkert som P-piller (står det då och så säger dom det) men det innehåller inte det där grejset som P-piller innehåller som gör att man kan få blodproppar..

Ah, okej! Tack[smile]


   
SvaraCitera

hon kommer bli gravid så fort du kramar henne.


   
SvaraCitera