Aviseringar
Rensa alla

Frågor om förhud


veds:

Hur långt bör man kunna dra ner förhuden när man har stånd? Inte för att det skulle vara nån hälsorisk - jag kan redan rengöra ollonet bra, men jag tänker när man knullar, kan det bli några problem?

Helt och hållet. Om du skulle testa knulla nu skulle troligtvis din förhud stanna bakom ollonet hela tiden. Dvs det hade varit som en "fejkad omskärning".

veds:

Är den där ringgrejen normal? Går det att göra något åt? Tror att jag inte alltid haft så men plötsligt för några dar sen vart de så när jag experimenterade i badkaret... [shake]

Ja det är den.

Fortsätt töj och se om det blir bättre. Om det inte blir bättre inom 6-12 månader så bör du gå till en läkare.

Jag lyckades med att töja när jag var i din ålder. Nu är min förhud alltid bakdragen när jag har sex och jag kan också se en sådan "ring". Jag lider dock inte av det och det gör inte ont när jag drar tillbaka förhuden snabbt eller långsamt även om den nog fortfarande är lite "trång.


   
SvaraCitera

veds:

Gah orka... Aja fan får väl ta och göra det, om det är nödvändigt ?

Eftersom du redan kan dra ner förhuden en bit även när du har stånd lär det räcka med en salva som du kan få av läkare/ungdomsmottagning, den hjälper huden att bli mer elastiskt så du kan töja den lite.

Har du för trång förhud när du knullar kan du få ont eller till och med blödningar, så du bör ta tag i detta. Iväg till undomsmottagningen med dig nu! [wink]


   
SvaraCitera

ringgrejen är normal
jag vet


   
SvaraCitera

Ibland verkar det vara bra att ha en minde kuk med mindre förhud.. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren allihopa, väldigt lättad nu. Min plan blir nu att försöka töja förhuden ännu mer [wink].

Tack igen,
/Viktor


   
SvaraCitera

veds:

Någon med ett seriöst svar? xD

Det är nog som det ska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om förhuden inte kan dras tillbaka så att hela ollonet blottas när man har stånd så kallas det förhudsförträngning. Det kan göra ont om förhuden spänner över ollonet, så det kan man låta en läkare fixa.

Nästan alla killar har trång förhud fram till i början eller mitten av puberteten. Det är för att skydda ollonet under barndomen.

Om man kan dra tillbaka förhuden, men att den stannar som en ring bakom ollonkanten, så brukar det bero på att hudsträngen på undersidan av ollonet är lite kort. Det kan också en läkare fixa, om man har problem av det. Annars har det ingen betydelse.

Det är också vanligt att förhuden är lite lång och kvar över ollonet fast man har stånd, utan att det beror på förträngning. Då kan man dra tillbaka förhuden om man vill, eller lämna den på. Det finns ingen regel om att ollonet måste vara blottat när man har sex. Håll bara rent efteråt. [smile]


   
SvaraCitera