Aviseringar
Rensa alla

Framtida IB-elever!


Ämnesstartare

Hellue, tänkte bara se vilka det var på UM som har sökt och kommit in på The International Baccalaureate Diploma Programme eller IB då ^^
Vilken skola blir det och vilka poäng sökte ni in med?
Tänkte se om det är någon som man träffar i Kristianstad [cute]

Vad har ni för några förväntningar och bekymmer över att gå IB?

Själv är jag rättså nervös över att det inte kommer finnas några sköna personer på linjen och bara massa självgoda pluggisar. Men man får väl hoppas 🙂
TTFN [party]


   
Citera
Ämnesstartare

Wow, ingen annan som ska gå på IB? feels bad man...


   
SvaraCitera

2 av mina kompisar går IB i Lund. Sjukt mycket festande osv.. The stories.. verkar finnas mycket kul folk där. Det ska dock vara en väldigt krävande utbildning. Biologi, fysik, kemi osv på engelska. (Yay, lära sig namnen på atomens alla delar en gång till.. på engelska) Och så kan man få tre olika sorters IGn, haha.

Lycka till, have fun. [smile]


   
SvaraCitera

Jag har blåa skor:

Det ska dock vara en väldigt krävande utbildning.

Så som jag fattat det är IB typ som natur, fast på engelska (frånsett svensklektionerna då). Men jag vet inte säkert. ^^


   
SvaraCitera

Katz:

Så som jag fattat det är IB typ som natur, fast på engelska (frånsett svensklektionerna då). Men jag vet inte säkert. ^^

Har faktiskt ingen aning. Vet bara att hon ofta har prov/mycket läxor. Kan fråga henne om någon är intresserad?


   
SvaraCitera

Jag har blåa skor:

Kan fråga henne om någon är intresserad?

Tack, men det är lugnt för min del. [smile] Går redan samhäll och inleder andra året till hösten. [y]


   
SvaraCitera

Katz:

Går redan samhäll och inleder andra året till hösten. [y]

Ah.. A.k.a "Jag vet inte vad jag vill jobba med"-linjen. 😀
Förlåt.. där var jag fördomsfull. :C

Vet du vad du vill jobba med?

Dold text: Detta blev lite off topic.. men klockan är 2 så man får la lov att vara lite "flummig"..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

föreställer mig att detta program de senaste åren attraherat en hel del idioter. har förstått det som att problemet med meritpoäng, och att inte ib-elever kan räkna till sig sådana, inte är löst än. jävligt smart att gå en linje som väl mer eller mindre uttalat är en linje för ambitionsfån, och de enda som ansöker, och slutligen kommer in, är de som inte insett att det mycket väl kan komma att innebära en ambitionsmässig nackdel utan någon verklig fördel.

anser för övrigt att en utbildning på engelska i ett land där folk knappt kan modersmålet, alldeles oberoende av föreställd begåvningsgrad hos berörd, är vansinne.


   
SvaraCitera

Jag har blåa skor:

Vet du vad du vill jobba med?

Visste... var inne på advokat, men nu vet jag faktiskt inte. [shake]
Durå? [cute] Och vad går du för linje?


   
SvaraCitera

Katz:

var inne på advokat

[surprised] Coolt! Varför vill du inte det längre?

Katz:

Durå? Och vad går du för linje?

LP
"Vad är det?"
Livsmedelsprogrammet = Bagare/konditor

Drömmer om att äga ett eget mysigt, litet café i USA. [cute]


   
SvaraCitera

Jag har blåa skor:

Varför vill du inte det längre?

Mja, känner att jag inte har orken att plugga mig till så höga betyg som krävs. Jag skulle kunna göra det, visst, men jag är för lat. [crazy]

Dessutom har en del livsförändrande grejer inträffat på senare tid (min pappa dog och så).

Jag har blåa skor:

LP
"Vad är det?"
Livsmedelsprogrammet = Bagare/konditor

Drömmer om att äga ett eget mysigt, litet café i USA.

Det låter nice! Det är tamejfasen kul att vara kreativ och konstruera bakverk. [y]

Har också lite planer på att bo i USA, dock är de ganska löst hängande och ingenting är hugget i sten.


   
SvaraCitera

Katz:

jag är för lat. [crazy]

Me too, lata people ftw! [cute]

Katz:

min pappa dog och så

Jag beklagar. [sad]


   
SvaraCitera

Jag har blåa skor:

Me too, lata people ftw!

Oftast, men inte alltid. [cute]

Jag har blåa skor:

Jag beklagar.

Tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte för att förolämpa er men IB verkar fullt av studiebesatta brudar två uppsatser från att gå in i väggen och unga moderatgossar.


   
SvaraCitera

dazed_and_confused:

Inte för att förolämpa er men IB verkar fullt av studiebesatta brudar två uppsatser från att gå in i väggen och unga moderatgossar.

Natti sover på lektionerna. :3


   
SvaraCitera