Aviseringar
Rensa alla

framtida tatuering


Ämnesstartare

jag har funderat på att skaffa tatuering under två års tid, och nu när det bara är ett år kvar så börjar det bli dags att bestämma sig. jag har därför kommit på en placering jag kan stå för, ett motiv jag inte tröttnar på och vilken färg jag ska använda (svart).

jag vill göra klart att detta inte är något försök att verka cool, utan den är helt för min egen skull. jag vill försäkra att jag aldrig glömmer vad jag står för och vad jag vill åstadkomma. för att försäkra att jag verkligen kan stå för tatueringen och att jag inte ångrar mig angående placeringen så har jag ritat dit den med permanent bläck. jag planerar att fylla i den då tiden går och ifall jag fortfarande vill ha den tills min födelsedag så kan jag stå för den livet ut.

vad tycker ni om idén, placeringen och tatueringen i sig?


   
Citera
Ämnesstartare

iosib:

vad tycker ni om idén, placeringen och tatueringen i sig?

Det är modigt av dig att du vill tatuera "Bred Last" på dina skinkor [y]

Edit: detta skrevs innan du la upp bilderna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helt ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Edit: detta skrevs innan du la upp bilderna

jo, jag glömde ändra storleken på bilderna innan...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

en placering jag kan stå för

Placering väljer du ju utifrån motiv, vart det passar in etc.

iosib:

ett motiv jag inte tröttnar på

Är bara något som du du kan list ut ju.

iosib:

vilken färg jag ska använda (svart)

Används ju i alla tatueringar, du kanske menar black & grey?

iosib:

ritat dit den med permanent bläck.

Cover-ups och laser är annars trevligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

Placering väljer du ju utifrån motiv, vart det passar in etc.

jo, men vissa har haft problem att få anställning på grund av synliga tatueringar.

Fy fan:

Används ju i alla tatueringar, du kanske menar black & grey?

att jag inte vill ha några färger (rött, grönt, m.m.)

Fy fan:

Cover-ups och laser är annars trevligt.

va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

jo, men vissa har haft problem att få anställning på grund av synliga tatueringar.

Är ju i princip händer, hals och huvud som är synliga tatueringar och ingen vettig tatuerare gör det som första tatuering. Jag täcker alla mina tatueringar på mitt jobb.

iosib:

att jag inte vill ha några färger (rött, grönt, m.m.)

Tråkigt, iofs så är text och enfärgat något av det tråkigaste man kan göra. [party]

iosib:

va?

Cover-up, du kör över din gamla tatuering med en ny. Med laser kan du ta bort bläcket, så det är inte permanent.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

Tråkigt, iofs så är text och enfärgat något av det tråkigaste man kan göra.

eh, det är som sagt bara för att påminna mig själv, det estetiska perspektivet är inte det viktigaste här.

Fy fan:

Cover-up, du kör över din gamla tatuering med en ny. Med laser kan du ta bort bläcket, så det är inte permanent.

jaha, nej jag menade att jag målar med spritpenna för hand för att testa mig själv och hur mycket jag trivs med den. det här är knappast något överilat beslut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

eh, det är som sagt bara för att påminna mig själv, det estetiska perspektivet är inte det viktigaste här.

Men du kan göra det estetiskt snyggt också. Ta med grejer som du tycker passar in och göra såhär t ex

Image

iosib:

jaha, nej jag menade att jag målar med spritpenna för hand för att testa mig själv och hur mycket jag trivs med den. det här är knappast något överilat beslut.

Jaha okej. Bilderna fanns inte när jag började skriva mitt första inlägg. Orka tänka för mycket på tatueringar. Bara att köra ju!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Najs

Och så ska du ha Hall i nacken [cool] Tänker alltid på kumlafängelset när jag hör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klasskamp, typ "Vi i femman" eller? ...........he.....hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aspie:

Klasskamp, typ "Vi i femman" eller? ...........he.....hehe

typ fem pers har sagt det redan [zzz]

Fy fan:

såhär t ex

fast jag trivs rätt bra med subtila budskap.

Fy fan:

Orka tänka för mycket på tatueringar. Bara att köra ju!

jo, kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

typ fem pers har sagt det redan [zzz]

visste itte det [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

fast jag trivs rätt bra med subtila budskap.

Budskapet kommer fram ändå. Tror du kommer tröttna på att bara ha text utan något mer men gör som du vill och låt ingen annan bestämma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aspie:

visste itte det

nej, hur skulle du [ops] men det var hur som helst torrt [wink]


   
SvaraCitera