Aviseringar
Rensa alla

Framtiden, våga följa sina drömmar?


Ämnesstartare

Jag är rädd. Jag är rädd för att misslyckas. Att ens drömmar ska krossas, att man hamnar på gatan och får tigga pengar. Fattig och ensam.

Mitt drömyrke skådespelerska. Tro inte att det är för att jag vill leva ett glamouröst lyxliv som Hollywood A-lister. Tvärtom! Jag vill jobba med något jag älskar och jag älskar verkligen film och teater. Men att komma in på en skådespelarskola är inte det lättaste, oftast tar man bara in mellan 14-20 elever och för att komma in måste man gå på audition. Läskigt? Ja!

Jag har aldrig agerat professionellt. Har liksom vart med på lite olika smågrejer bara - brukade t.ex. skriva egna pjäser och spela upp dem för mamma & pappa. Sen var det när jag var i Tjeckien, då skulle vi spela upp en sketch och då fick jag kommentaren - vilken bra skådis du är av en lärare från den tjeckiska skolan.

Har fått höra innan att jag är en naturbegåvning när det gäller att agera, i vanliga fall är jag en blyg person men när man kommer upp på scen och ska gestalta en annan person än sig själv går det jättebra.

Det enda jag tycker är synd är att jag inte kan sjunga haha annars hade jag lätt velat bli musikalartist! Jag älskar verkligen musikaler. Men teater och film är minst lika bra.

Ska man våga följa sin dröm?

(seriösa svar tack!)


   
Citera

Klart du ska våga chansa. Annars får du ju aldrig veta om det går!
Men ha en stabil backup-plan bara, det är jävligt viktigt med[party]


   
SvaraCitera

Jo det är häftigt och så, men du borde verkligen tänka till.
Vill du verkligen vara en sån här skådspelare, och med massa paparazzi efter dig ?
Du kommer att ha ett väldigt stressigt jobb, och allt du gör kommer nästan att komma med på median mm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vill du verkligen vara en sån här skådspelare, och med massa paparazzi efter dig ?

Jag skrev ju att jag inte är ute efter kändisskap, jag vill jobba som skådespelerska för att det är det roligaste jag vet.

och bara för att man jobbar med det betyder inte det att man blir kändis


   
SvaraCitera

Bara om man har en.


   
SvaraCitera

Det gäller att kämpa också! [wink]
Men, det är klart man ska följa sin dröm - så gott det går!


   
SvaraCitera

suder:

jag vill bli
bajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajsbajs

Tror tyvärr ingen bryr sig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

niljon:

Ska man våga följa sin dröm?

Klart att man ska ge det ett försök, för annars kanske man sitter och ångrar för att man aldrig försökte!

Jag tror att du ska testa att komma in i filmbranschen genom att börja från 0. Att vara med i reklamfilmer har aldrig slagit dig? Att börja där för att få någon fot någonstans, få synnas. Sen behöver vissa statister till sina inspelningar och där kan man oxå få chansen att få synas! Sen vet man aldrig, man kanske lyckas få en chansi rampljuset!

Sen så kan man ju liksom anpassa dem här auditionen eller som statist utefter vad du gör i vanliga fall, jobbar eller pluggar osv. Men iaf, olika tv-stationer och kända svenska tv-serier brukar annonsera ut annonser efter statister. Så man får söka sig runt för att hitta.

Tipssidor: (vet ej om alla är aktuella)
http://www.filmcafe.nu/
http://www.stagepool.se/
http://www.statistarkivet.se
http://www.statist.se/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Klart att man ska ge det ett försök, för annars kanske man sitter och ångrar för att man aldrig försökte!

Ah precis

och tack så hemskt mycket för tipsen [party]


   
SvaraCitera

Jag tycker du ska satsa på din dröm [bigsmile]

För övrigt så låter du precis som jag xD jag vill också bli skådespelerska ( helst i USA då jag tycker det är enklare att agera på engelska ), men jag är varken ute efter pengar eller kändislivet, jag har alltid fått för mej att det är kul att vara skådepelare. Man kan på nått sätt nå världar man i vanliga livet inte kan xD jävligt svårt att förklara, men t.ex man kan uppleva 1800 talet i '' filmens värld ''.

-.- jag inser själv hur puckat det låter, men dt är jäkligt svårt att förklara hur jag ser på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

menhejj:

Man kan på nått sätt nå världar man i vanliga livet inte kan xD jävligt svårt att förklara, men t.ex man kan uppleva 1800 talet i '' filmens värld ''.

MEN DU! Jag ser det precis på samma sätt! Liksom man får uppleva saker man annars inte får, sen är ju människor som jobbar med skådespeleri oftast de goaste människorna ever [love]


   
SvaraCitera

Man ska följa sitt hjärta och sin intuition hur töntigt det än låter.

George Harrison är världens finaste exempel. Eller kanske inte världens bästa, men ett av dem. Han skrev musik och struntade i om det totalfloppade - han gjorde iallafall vad han ville.

Lycka till med agerandet 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart du skall våga! 🙂 Lycka till!


   
SvaraCitera

niljon:

Jag har aldrig agerat professionellt.

En bra start måste väl vara att gå med i någon lokal teaterförening så att du på så vis börjar träna på detta och blir bättre och skickligare inför en eventuell framtida audition på en teaterskola.

niljon:

Ska man våga följa sin dröm?

Naturligtvis ska du våga följa din dröm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag vill själv bli författare vilket också är rätt svårt (dock kanske något lättare än skådespelarska, men aja). Men det gäller att ha något i reserv, så att man inte blir fattig.


   
SvaraCitera