Aviseringar
Rensa alla

från blondin till brunett


Ämnesstartare

Om mindre än två veckor ska jag gå från blondin till brunett. Jag är riktigt megablong och har varit hela mitt liv. Men för ett par år sedan började mitt hår mörkna så jag började slinga håret blond istället.
Nu är jag dötrött på att vara blondin.

Men det är en detalj jag oroar mig för, kommer jag bli rödhårig istället för brunhårig när jag färgar?(Jag ska självklart göra det hos en frisör)

Har hört att man blir det när man är blond och ska bli brunhårig.

Finns det andra saker jag behöver veta?


   
Citera

alltså det bruna du färgar med måste innehålla röda pigment, annars ser håret lätt grått eller grönt ut.


   
SvaraCitera

LisaEnFlikka:

(Jag ska självklart göra det hos en frisör)

Du har inte tänkt tanken att fråga frisören? Vet att det är en HELT galen ide men det kanske funkar!!11 :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Du har inte tänkt tanken att fråga frisören? Vet att det är en HELT galen ide men det kanske funkar!!11 :S

en kompis till mig var där för några dagar sen. och då blev hon jätteröd/lila hårig. resultatet blir ju inte annorlunda bara för att man frågar. jag ville bara veta vad jag ska vara redo på.


   
SvaraCitera

LisaEnFlikka:

och då blev hon jätteröd/lila hårig.

I sådana fall är frisören dålig.

LisaEnFlikka:

resultatet blir ju inte annorlunda bara för att man frågar.

Jo, du kan kräva saker.[rolleyes]
Blir det fel så kräver du att antingen att de gör om eller att du får behandlingen gratis, i och med att du redan förklarat att du inte vill ha rött eller lila hår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men frisören sa till henne att hon hade röda pigment i sin naturliga hår. och därför blev det så. hur vet man att man har det?
jag har varken fräknar eller rödhåriga i familjen..


   
SvaraCitera

inte om du gör det hos frisör däremot om du gör det själv. tror det misstaget folk brukar göra är att de gör det själva och har bara färgen. hos frisören tror jag de har en annan vätska också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör du det hos frisör och förklarar att du inte vill ha det rött osv så bör det ju bli bra. Annars får du kräva att hon/han gör om det tills du blir nöjd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej. för att bli rödhårig när man vill bli brunett är ju ingen hit precis...


   
SvaraCitera

Jag har också färgat det från blond till brunt och nu skiftar det i en mörkgrön nyans [y]
Inte bra.


   
SvaraCitera

LisaEnFlikka:

megablong

Hehe. Sorry men ordet lät kul.

LisaEnFlikka:

kommer jag bli rödhårig istället för brunhårig när jag färgar?

eller råttfärgad/grönskiftande. Alltid en risk när man haft blonderat hår. Är frisören riktigt bra så bör det inte ske. Säg till innan så är chanserna att få helt brunt hår större, då vågar frisören antagligen inte slarva.

LisaEnFlikka:

men frisören sa till henne att hon hade röda pigment i sin naturliga hår. och därför blev det så. hur vet man att man har det?

Va? [chocked]Avfärgade hon håret innan då eller? Konstigt. Äh jag har ingen frisörutbildning men det där låter mest som att frisören försökte bortförklara misstaget.


   
SvaraCitera

LisaEnFlikka:

Har hört att man blir det när man är blond och ska bli brunhårig.

enhimmelskdrog:

alltså det bruna du färgar med måste innehålla röda pigment, annars ser håret lätt grått eller grönt ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror lite hur mkt rött pigment du har i håret nu tror jag..


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera