Aviseringar
Rensa alla

Från ett beroende till ett annat


Ämnesstartare

Hai guyz [smile]

Jo, det såhär va .. att jag har varit grymt beroende av coca-cola och annat gott som finns i affärer. Gick varje dag till affären för att köpa cola och kanelgifflar.

Så fort jag skall kolla på film så måste jag äta/dricka något för att inte bli uttråkad. Jag slutade upp med detta för ett tag sedan för att det blev för dyrt, hälsa och sedan dess har jag istället för att äta på nätterna när jag sitter uppe börjat ta cigaretter från min mor vilket jag inte gjort innan.

Jag snusar och vanligtvis fylleröker, men nu när jag nästintill omedvetet smyger mig ut och tar en cigg så undrar jag om det finns något samband mellan att jag slutade med annan onyttig skit för att gå till något annat. What to do [cry] Jag är svag och känner mig svagare för varje stund. Ligger massa knark under söffan änna och snart kommer jag nog börja ta det. What to do?

*Det sistnämnda med knarket är inte sant. [tard]


   
Citera
Ämnesstartare

Du är 21 och bor hemma, snylta mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Du är 21 och bor hemma, snylta mer.

Ja, det hade jag tänkt göra [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WeeSC:

Ja, det hade jag tänkt göra

Tror det skulle hjälpa dig i din situation att flytta. Så kanske ditt sence of humor också förbättras.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WeeSC:

Så fort jag skall kolla på film så måste jag äta/dricka något för att inte bli uttråkad.

Jag,

också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Tror det skulle hjälpa dig i din situation att flytta. Så kanske ditt sence of humor också förbättras.

Ja, fast lättare sagt än gjort. Som det ser ut nu så är det vettigare att bo hemma [smile] Jag tycker det är hur dumt som helst att flytta för sakens skull och har kompisar som har det riktigt tufft bara för dom stressade med det. Min humor är [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Summan av lasterna är konstant."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok,är också beroende av cola men pga diabetesen så dricker jag light eller zero.Men min mamma tvingar mig att sluta dricka det.Har inte gjort det på hela veckan men drack igår för det var fredag och fick ont i hela skallen.
Och om jag ser godis måste jag ha.Idag hade jag 31.5 i blodsocker för att jag glömmde ta insulin till godiset och ett normalt ligger på ca 4.0-6.0

Mitt tips är tro på dig själv och att du kan ta nån annan till hjälp.Kanske också lära dig att stå ut längre.När du väl har klarat allt är det lätt.

Va alltid posetiv,det hjälper faktiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera