Aviseringar
Rensa alla

Från svart hår till brunt.


Ämnesstartare

Jag funderar på att bleka bort min svarta hårfärg och färga brunt.
Pågrund av att jag vill ha tillbaka min riktiga hårfärg , iallafall färgen.

Är det verkligen så smart av mig?
Finns det annat alternativ än att bleka?


   
Citera
Ämnesstartare

jag tycker du ska lägga dej med mig. det e då jag säger min åsikt 🙂[smile]


   
SvaraCitera
Tuvan

Är din riktiga hårfärg brunt?
För isåfall får du väl försöka färga det till din riktiga hårfärg.. sen låta det växa bort.. Sen kan det ta ett tag från svart till något annat.. Iaf svart till blont.. Mitt blev typ svart-koppar-brunaktigt/ljust-blont. En jäkla procedur* när det är svart 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag gick direkt från svart till blond, kanske inte så smart egentligen, men det gick utan att skada håret speciellt mycket faktiskt.
så det funkar nog [smile]


   
SvaraCitera

Do a Britney.


   
SvaraCitera

Jag gjorde det så nu måste du också göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

Jag gjorde det så nu måste du också göra det.

hah , jag funderar faktiskt på att göra det .

Mne hur mycket sliter det på håret?

Mitt hår ser ju redan ut som en jävla svamp.


   
SvaraCitera

Eurynomous:

Mne hur mycket sliter det på håret?

Jag avfärgade först en gång i hela håret. Sedan direkt efteråt avfärgade jag igen fast inte i hårbottnen utan man märker vad som behöver avfärgas mer. Min hårbotten var nästan blond medans topparna fortfarande var svarta.
Sedan färgade jag en brun färg över hela skiten för att få det mer jämt men det gick väl sådär. Så någon månad senare körde jag mörkbrun färg i hel håret och fick ett jämnt resultat.

Men jag skulle råda dig att göra som jag att du färgar innan sommaren Solen gjorde ett sjukt bra jobb åt mig när det gällde blekning! väldigt stor skillnad faktiskt! 🙂 Sedan har jag så långt och tjockt hår så du kanske får det billigare än mig då jag var tvungen att köpa två av allt.

Mitt hår slets en del men det får man leva med. Har man dock skadad hår från början bör man nog vara försiktig och ta det lugnt genom processen. Kör på inpackningar, typ olivolja och borsta itne håret när det är blött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera