Aviseringar
Rensa alla

Frankrike vill förbjuda muslimsk Burka


Ämnesstartare

Frankrike vill förbjuda Burka (heltäkande slöja som man kan bara se ögonen) - HEJA FRANKRIKE!
Vive la France! Sverige borde följa efter, och USA.

Muslimer borde anpassa sig efter kristna länders regler, likasa för kristna och icke-kristna som besöker musliska länder!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6489630.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/analys/wolfganghansson/article6490757.ab


   
Citera

Skall man förbjuda allt som täcker hela kroppen också då? Hur skall man då fira Halloween? [confused][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Skall man förbjuda allt som täcker hela kroppen också då? Hur skall man då fira Halloween?

[tard][tired][tired][tired][tired][tired]


   
SvaraCitera

New York City:

[tired]

Tycker det är löjligt att förbjuda ett plagg. Däremot tycker jag man kan ha lagar som säger att arbetsgivare får lov att ha regler mot heltäckande plagg om det inte passar i arbetet, till exempel. Men att förbjuda ett enskilt plagg remt allmänt känns jävligt löjligt faktiskt.


   
SvaraCitera

Nu har jag inte läst artiklarna, men ett förbud skulle vara bra, en massa små regler skulle man annars lätt kunna kringgå, framförallt hos männen för att kunna bibehålla den maktställning religionen tillåter.
Att täcka hela kroppen i ett religiöst syfte hör inte hemma på 2000-talet, detta primitiva fenomen som i största allmänhet infinner sig bland muslimer ska väck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Tycker det är löjligt att förbjuda ett plagg. Däremot tycker jag man kan ha lagar som säger att arbetsgivare får lov att ha regler mot heltäckande plagg om det inte passar i arbetet, till exempel. Men att förbjuda ett enskilt plagg remt allmänt känns jävligt löjligt faktiskt.

Håller med. Inte för att jag stödjer muslimernas snedvridna syn på kvinnor.


   
SvaraCitera

Yey, låter bra.


   
SvaraCitera

Buddah:

Men att förbjuda ett enskilt plagg remt allmänt känns jävligt löjligt faktiskt.

Så det är inte viktigt att kunna skapa kontakt med personer då? för det är ju inte som så att burkan direkt underlättar det för en ute i samhället, vartän du går kan du stöta på komplikationer på alla tänkbara nivåer. man kanske ska tänka ett steg längre än på friheten som inskränks, och för vilka tänkbara möjligheter som kommer att öppna upp för dessa människor tack vare detta, det är väl rätt vedertaget vid det här laget att det är männen som styr och ställer i dom flesta familjerna och dom bibehåller sin makt med religionen och prackandet på sina barn såväl som på sin hustru, då är det ju bara bra att ett förbud ur dom högre instanserna kommer och tillrättavisar en, för då skulle männen inte kunna ha något att luta sig tillbaka mot och rättfärdiga sitt, allt som ofta sjuka kontrollbehov.


   
SvaraCitera

Låter bra. Liknande lagar bör införas i Sverige, av säkerhets- och hälsoskäl.


   
SvaraCitera

Sming:

Så det är inte viktigt att kunna skapa kontakt med personer då?

Burka är inte det enda plagg som kan täcka hela din kropp. Går du runt i gorilladräkt så ger det exakt samma effekt. Och skapa kontakt med personer på sin fritid är väl frivilligt? Däremot så tycker jag som sagt att arbetsgivare skall ha det lättare att kunna ställa krav på klädsel.

Sen kan det också vara lämpligt att man inte får ha heltäckande klädsel på banker och dylikt, men då gäller det även gorilladräkt och inte bara burka.


   
SvaraCitera

Buddah:

Burka är inte det enda plagg som kan täcka hela din kropp. Går du runt i gorilladräkt så ger det exakt samma effekt. Och skapa kontakt med personer på sin fritid är väl frivilligt?

Läste du ens min text? det underlättar väl att man skapar kontakt utan burqa än med burqa? i vissa fall måste man faktiskt det ja, exempelvis med läkare man söker, ens lärare i skolan, någon kassörska på banken eller vad det nu kan tänkas vara, kroppsspråk är en stor del av vårat språk, och kvinnor är oftast dom som uttrycker sig mest via det.

Buddah:

Sen kan det också vara lämpligt att man inte får ha heltäckande klädsel på banker och dylikt, men då gäller det även gorilladräkt och inte bara burka.

Ja för vi har ju verkligen problem med en massa folk som springer runt i gorialladräkter.. herregud människa.


   
SvaraCitera

Sming:

Läste du ens min text?

Ja, och köpte inget av det. Så länge det inte är en säkerhetsrisk, eller på något annat sätt är ett relevant förhinder så skall man skita fullständigt i vad andra har på sig (så länge klädseln följer de regler som finns på platsen i fråga). Att män förtrycker sina kvinnor får man inte bukt med genom att förbjuda burka, det får man bukt med genom att hjälpa kvinnorna att förstå att frihetskränkning är ett brott och att de kan få hjälp.

Sming:

Ja för vi har ju verkligen problem med en massa folk som springer runt i gorialladräkter.. herregud människa.

Det var inte min poäng, trodde du att jag menade gorilladräkter specifikt så är du lite fel ute. Menar att det är HELTÄCKANDE KLÄDSEL i allmänhet som regler skall gälla, inte specifika plagg.


   
SvaraCitera

Buddah:

eller på något annat sätt är ett relevant förhinder så skall man skita fullständigt i vad andra har på sig

Relevant hinder? ja det beror ju helt på vad du ser som ett relevant hinder, när man inte kan läsa av kroppsspråk, minspel, och skapa en kontakt med en människa så ser jag det som ett väldigt stort hinder i varje fall.

Buddah:

Det var inte min poäng, trodde du att jag menade gorilladräkter specifikt så är du lite fel ute. Menar att det är HELTÄCKANDE KLÄDSEL i allmänhet som regler skall gälla, inte specifika plagg.

och min poäng var att man har inga problem med folk som springer runt i dräkter och annat på daglig basis på samma sätt som muslimer i burqa gör.


   
SvaraCitera

Man får icke sjunga saker om polisen och icke ha på sig vad man vill


   
SvaraCitera

Sming:

Relevant hinder? ja det beror ju helt på vad du ser som ett relevant hinder, när man inte kan läsa av kroppsspråk, minspel, och skapa en kontakt med en människa så ser jag det som ett väldigt stort hinder i varje fall.

Kommunikation mellan människor känns inte riktigt som något som skall lagstadgas faktiskt.

Sming:

och min poäng var att man har inga problem med folk som springer runt i dräkter och annat på daglig basis på samma sätt som muslimer i burqa gör.

Men det är väl fortfarande inte själva PLAGGET Burka som är problemet grundproblemet? Utan HELTÄCKANDE KLÄDSEL?


   
SvaraCitera