Aviseringar
Rensa alla

Franska skolan, norra real, kungsholmen m.m.


Ämnesstartare

martin312:

går massa idioter i min skola

Och de hade ju höga poäng, så det borde ju inte spela någon roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Jag vet, men de som är typ studiemotiverade och verkligen vill plugga.

KKARIM:

Då tror denna person att det är människor som snackar hela tiden bla, bla och håller på.

Jag vet inte riktigt vilka poäng vi hade till naturlinjen, som jag går, men våra elever är väldigt seriösa.. min klass är lite överdriven (lärarna snackar om oss som klassen som alltid freakar innan prov =P ), men alla är motiverade.. finns så klart elever som är jobbiga, men resten av klassen tolererar inte sånt (gäller alla naturklasser, enligt vad jag vet), och speciellt inte lärarna.. det är ju ok att man snackar o så, men så fort det blir störande säger både elever och lärare ifrån.. så oftast har vi inga såna problem.. =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_pineapple_:

gäller alla naturklasser

Inte alls.

_pineapple_:

det är ju ok att man snackar o så, men så fort det blir störande säger både elever och lärare ifrån.. så oftast har vi

Måste bara understrycka där det står vi. Det är er skola, gäller inte alla skolor i hela Sverige[smile].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Måste bara understrycka där det står vi. Det är er skola, gäller inte alla skolor i hela Sverige[smile].

Jo det är klart.. [crazy] Tycker det är skönt att ha lärare som säger ifrån och kräver respekt, för då får de det också.. sen blir det liksom en vana även för de jobbigaste att vara ordentliga mot lärarna, och det ger bättre studiemiljö ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_pineapple_:

Jo det är klart.. Tycker det är skönt att ha lärare som säger ifrån och kräver respekt, för då får de det också.. sen blir det liksom en vana även för de jobbigaste att vara ordentliga mot lärarna, och det ger bättre studiemiljö ^^

vilken skola?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

vilken skola?

Det Internationella Engelska Gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här var det livat! 😉 Nja, även om jag väl inte har superbra betyg så har jag definitivt inte 180 poäng och vill gå jordbruksprogrammet. Självklart har jag kollat upp vilka program det finns, det var typ det första jag gjorde. Funderade på att gå natur först, men jag är sådär i NO-ämnena och tycker inte att det är speciellt kul heller. Tänkte gå samhäll men läsa extra matte.

svartarosen: Nej, jag frågade om man behövde vara jättebra på franska, och hon jag pratade med sa att dom bara pratade franska på just franskan, och att hon själv inte ens hade läst franska tidigare.


   
SvaraCitera
Kitten

Tänkte passa på att fråga eftersom ni redan snackar om ämnet; vad tycker ni om Globala gymnasiet? Och vet ni något om Psykologigymnasiet?
Jag har funderat på att söka in till Kungsholmen (surprise surprise, vem från AF har inte det?), men jag undrar om de inte har lite för högt tempo där. Har hört en hel del om att det ska vara näst intill omöjligt att få ett endaste MVG om man inte viger sin fritid åt plugget. Därför har jag börjat granska andra skolor också, men de enda jag känner mig intresserad av är Globala och Psykologigymnasiet. Särskilt Psykologigymnasiet vill jag veta mer om, för jag vill verkligen läsa psykologi, men den låga intagningspoängen har avskräckt mig en del. Jag vill inte hamna i en klass där det är jätteflummigt och ingen bryr sig om sina studier. Sedan har de ju inga b-språk att läsa heller.


   
SvaraCitera

psykologi kan man ju ha även om man inte går på psykologymnasium? sam-kultur har väll en psykogikurs..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

men de som är typ studiemotiverade och verkligen vill plugga. Och vi säger hittar en jättebra skola men som har en median på ca. 180. Då tror denna person att det är människor som snackar hela tiden bla, bla och håller på. Och man får ingen arbetsro. För det mesta är det ju så, tyvärr.

sant, eller, min skola hade runt 250 i intagning, men medianen var 295, blev att två grupper bildas i klassen, en seriös och en mindre seriös


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Onödigt att kämpa på högstadiet för att komma in på en elit-gymnasieskola. De tar ändå ingen hänsyn till från vilket gymnasium man kommer från när man söker till universitet. Och hur mycket man lär sig hänger ju uteslutande på hur mycket man engagerar sig själv, inte om man går på det kommunala gymnasiet i Västervik eller på Victor Rydbergs gymnasium för diplomatbarn i Djursholm [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hela grejen med gymnasieskolor i sthlm är väldigt festlig, tycker jag. väldigt mycket människor som söker till skolor varje år, inom ett relativt stort område. och... ja. nej, ni får fortsätta låtsas om ni väldigt gärna vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har valt IEGS som mitt första hands val =) får bara hoppas att 290 poäng räcker för att komma in på nv/nv =o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera