Aviseringar
Rensa alla

Fredlig våldtäkt


Ämnesstartare

Så länge man blandar kulturer så kommer det att finnas våldtäkter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:
Så länge man blandar kulturer så kommer det att finnas våldtäkter.

de skulle förekomma ändå. och det gjorde de ju.


   
SvaraCitera
time
 time

Patrick:
Så länge man blandar kulturer så kommer det att finnas våldtäkter.

Nu slutar du vara så jävla ignorant innan jag blir arg på riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

de skulle förekomma ändå. och det gjorde de ju.

Och som vanligt så blir jag attackerad... sa bara min sak. Jag menade inte att genarilisera över alla. tror inte på mångkultur. jag tycker att det är bra som det är. Ser inget intresse i att möta andra kulturer. Ska jag möta andra kulturer ska det vara på mina villkor som ex. då jag åker utomlands. Men jag vill inte att folk har annorlunda värderingar, kläder, livssstil, åsikter än typiskt svenska , andra levnadssätt, osv. Blir bara massor av diskussioner. Tycker bara att det är ointressant. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Nu slutar du vara så jävla ignorant innan jag blir arg på riktigt.

Okej då, men det enda jag sa är att olika kulturer har olika syn på våldtäkt. Genaliserar inte över någon eller nått.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuz Martinez: Är det värre eller bättre än överfallsvåldtäkt? Mindre traumatiskt för offret?

Det beror ju på vad scenariot är. Kommer personen som blir våldtagen under sin medvetslöshet att få reda på det?

Ser man till det trauma som det kan leda till så tror jag oavsett att den som utsätts för VÅLDtäkt (dvs. som involverar fysiskt våld) i de flesta fall mår sämre än en person som inte är vaken när det inträffar. Både fysiskt och psykiskt. 


   
SvaraCitera

det finns inga fredliga våldtäckter. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte bättre än de andra... Bara för att en människa är hjälplös och icke medveten har inte en annan människa rätt att utnyttja hens tillstånd. Våldtäkt är en våldtäkt och det är sjukt att vissa människor ens kan tänka sig att göra det... 


   
SvaraCitera