Aviseringar
Rensa alla

Freudianska Förklaringsleken!


Ämnesstartare

Leken går ut på att en person skriver en konstig lite småudda egenhet denne har, och så ska personen under försöka förklara det a'la freud.

Exempel: Jag förvarar alltid mina muggar rättvända och mina glas uppochnedvända.

Nästa person skriver:
Det är för att muggar är mer maskulint och glas symboliserar bilden av den sköra kvinnan; eftersom du pga oidipuskomplex vill ha sex med din moder vill du placera glasen med öppningen nedåt, som en stående kvinnas könsorgan.

och så skriver nästa person någon konstig egenhet som denne har:
Jag läser alltid de sista tre meningarna i skönlitterära böcker innan jag läser resten av boken.

Image


   
Citera

Du gör det för att du har ett stort kontrollbehov som måste utövas. Fast du låter ingen se det för då kan ditt behöv avslöjas och folk kan utnyttja dig.

Fattar inte riktigt. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Fattar inte riktigt. [shake]

Du glömde oidipuskomplexet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att gå vidare:

Jag röker cigarr ibland. [wink]


   
SvaraCitera

du gör det för att veta hur det känns att suga av din yngre bror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken du ska skriva en egen egenhet också.


   
SvaraCitera

respons:

Macktorsken du ska skriva en egen egenhet också.

Jaha. [crazy] [cool]

Jag snurrar alltid på min ring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Jag snurrar alltid på min ring.

Ringen är en symbol för äktenskapet, något du uppenbarligen känner en djup ångest inför eftersom att du inte kan låta bli att röra på den. Ångesten i sin tur beror på att du börjar känna att du så småningom behöver byta ut din mor som kvinnan i ditt liv, något som oroar dig pga ditt oidipuskomplex. Du vill knulla din mamma.

Jag drar ibland ner tröjärmarna över händerna även när jag inte fryser (eller gjorde det för några år sedan åtminstone).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Jag drar ibland ner tröjärmarna över händerna även när jag inte fryser (eller gjorde det för några år sedan åtminstone).

En ovana som den är ofta grundad i problematik och osäkerhet i barndomen - särskilt bristen på fysisk beröring med din moder. Det är ett sätt att känna någonting under händerna i alla fall.


   
SvaraCitera

respons:

Jag drar ibland ner tröjärmarna över händerna även när jag inte fryser (eller gjorde det för några år sedan åtminstone).

Du drar ner tröjan över händerna för att gömma din håriga händer från omvärlden, speciellt din syster. Hon som du tycker om lite för mycket. Du vet att du inte kan bli ihop med henne, men du har knullat henne ett antal gånger i dina drömmar.

jag undviker sex


   
SvaraCitera

du vill ligga med din mamma

jag vill ligga med min mamma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jag vill ligga med min mamma

Det är för att du aldrig har haft en kärleksfull relation till mor, du känner behöv att dominera henne sexuellt för att kompensera för den kärleken hon aldrig visat dig, men egentligen går dina problem mycket djupare än så; ditt undermedvetna vill ha sex med din far, som kompensation för din underutvecklade stake.

när jag blir riktigt nervös så läspar jag


   
SvaraCitera

det är för att du vill ligga med din mamma

mitt problem är den freudianska tolkningens enkelspårighet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ditt problem är den freudianska tolkningens enkelspårighet

jag har inga problem/egenheter...........


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

boondoggle:

jag har inga problem/egenheter...........

Det är på grund av att du aldrig känt dig accepterad för den du är av dina föräldrar, då framförallt din moder. Du har därför försökt göra allt för att passa in och vara som alla andra; ingenting får avvika, får då kanske du inte blir accepterad.

Jag missbrukar uttrycket "eh".


   
SvaraCitera