Aviseringar
Rensa alla

Friends with Benefits


Ämnesstartare

Det är så att jag har varit väldigt bra kompis med en kille över 10 år, litar på honom för fullt och han är alltid snäll mot mig.

Jag är oskuld, vilket inte han är. Vi pratar om typ allt och vi har snackar om ifall vi ska ligga för att jag vill verkligen bli av med oskulden. Är väldigt kåt av mig och har längtat i flera år på att få ligga, men har inte haft nån pojkvän, och orkar inte vänta längre. 🙁

Ska jag göra det eller ska jag vänta tills jag är tillsammans med någon?

Jag vet att min killkompis är attraherad av mig och jag av honom men vi gillar bara varann som vänner. 😉 jag vet att han skulle ta de lugnt och lyssna på mig, men de känns lite konstigt om vi liksom ska ligga och sen fortsätta va vänner som vanligt i skolan och så.. 

Vi är byxmyndiga båda två.


   
Citera

stockholmsbarn: men de känns lite konstigt om vi liksom ska ligga och sen fortsätta va vänner som vanligt i skolan och så..

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kommer ju bli pinsamt? Att vi aldrig ska nämna att vi har legat, och våra vänner får inte veta, de skulle döda mig. 


   
SvaraCitera

Om det kommer kännas jobbigt efteråt låter det inte som en bra idé att ligga med honom. Det är viktig att kunna hantera den emotionella aspekten av sex.


   
SvaraCitera

Nja det kan funka. Det har funkat för mig förut iaf.

Det är bara viktigt att man är 100% klar med att eran relation inte förändras på något sätt. Vissa kan såklart inte hantera att man har sex utan romantiska känslor.


   
SvaraCitera

Biologen: Det är viktig att kunna hantera den emotionella aspekten av sex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag beter mig som vanligt bland folk och honom, bara lite översocial, vill inte att de ska bli stelt.. Han har föreslagit att vi ska träffas ensamma idag men jag sa nej.. Har inte bestämt mig än vad jag tycker om idén, .. Vill inte förstöra vår vänskap men känner att de redan är lite stelt mellan oss..


   
SvaraCitera

Okej nu gör jag den där jävla tråden!


   
SvaraCitera

Hej. Finns mycket som kan gå fel och mycket som kan gå rätt med detta. De negativa grejerna är att det är väldigt lätt att få andra känslor för varandra efter att ni har haft sex. Om någon av er får dessa så kan det ju förstöra er vänskap. En annan aspekt är när ni båda sedan får andra förhållanden. Om ni fortfarande vill umgås med varandra då gör ju att vissa framtida partners tycker att det inte är ok att ni fortsätter umgås med varandra eftersom ni har haft sex med varandra.

Det positiva är att du kan få en positiv första sexupplevelse. Eftersom du litar på honom kanske du inte behöver skämmas och sexet kan bli en bra upplevelse. Hur du gör är upp till dig själv, lycka till 🙂


   
SvaraCitera

stockholmsbarn:
Det kommer ju bli pinsamt? Att vi aldrig ska nämna att vi har legat, och våra vänner får inte veta, de skulle döda mig. 

Är nog ingen bra idé då om du tror det blir jobbigt. Jag har sex med en kille jag är kompis med rätt så regelbundet för att det är bättre än att ligga med någon totalt okänd. Bara blev så efter att jag var hemma hos honom en kväll och det slutade med sex, diskuterade med honom om det skulle gå att bara ha sex utan ett förhållande när man ville vilket han var med på.


   
SvaraCitera

Go for it                                                                                                                                                      


   
SvaraCitera