Aviseringar
Rensa alla

Frihet att säga vad man vill?


Ämnesstartare

Ibland blir jag rejält sur när man inte får säga sin åsikt utan att direkt ska säga "NEJ du har fel" " "Du är en ond människa när du säger så" etc.

Jag är kristen, jag står för det jag tror på. Jag skäms inte för det jag tror på. Säger Gud att det är fel att vara homosexuell så är det ju fel. Jag har själv förut tyckt att det varit rätt, men efter att ha tagit en rejäl tankeställare så har man kommit fram till ett annat svar.
[jag vill inte ha några diskussioner om homosexualitet, tar det bara som ett exempel, och sånt i denna tråden utan det är en helt annan fråga som jag vill ha svar på]

Bara för att majoriteten tycker på ett sätt så betyder det inte att det är rätt. De flesta idag tycker att det är rätt med homosexualitet, men jag tycker inte det. Om jag säger det i någon tråd så är folk direkt på mig och säger att jag är ond och har fel.

Vad är det som gör att jag är ond och har fel egentligen?

De flesta delar inte min åsikt, men har jag fel för det? Jag trodde att man hade yttrandefrihet i detta landet?

Jag kan väl erkänna att jag inte alltid har rätt, men då ber jag om ursäkt och rättar mig, men om jag står för en åsikt som jag veta att Gud står för, varför har då jag fel och ni andra rätt? Min åsikt är väl lika viktig som alla andras?

Det är inte alls konstigt att fler och fler ungdomar inte vågar öppna sin käft och säga sin åsikt idag när alla genast hoppar på en och säger att man har fel och inte får säga dittan och dattan.

I ett land med yttrandefrihet och massa andra friheter så verkar inte denna frihet utnyttjas särskilt mycket av oss som är kristna, utan av andra som är utsatta på olika sätt.

OBS! Nu menar jag verkligen inget illa mot homosexuella, tog bara det som ett exempel.


   
Citera

Knarko:

Ibland blir jag rejält sur när man inte får säga sin åsikt utan att direkt ska säga "NEJ du har fel" " "Du är en ond människa när du säger så" etc.

Dum eller? Skriver du sådant får du räkna med att folk får säga vad de vill tillbaka.

Jag tycker religiösa är rätt förståndshandikappade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och jag tycker att gud är en stor skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

Skriver du sådant får du räkna med att folk får säga vad de vill tillbaka.

har inte påstått ngt annat.. men det är skillnad att säga det för att visa sin åsikt o att säga det för att trycka ner


   
SvaraCitera

Knarko:

har inte påstått ngt annat.. men det är skillnad att säga det för att visa sin åsikt o att säga det för att trycka ner

Det är inte för att trycka ner dig jag skriver att jag tycker att du är utvecklingsstörd, det är bara min åsikt som jag yttrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

har inte påstått ngt annat.. men det är skillnad att säga det för att visa sin åsikt o att säga det för att trycka ner

Iochmed att du inte accepterar homosexuella så "trycker" du ner dom. Så vad är skillnaden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ClosingTime:

utvecklingsstörd, det är bara min åsikt som jag yttrar.

det tolkar nog ja o de flesta som att trycka ner

Mawns:

accepterar homosexuella så "trycker" du ner dom

skillnaden är att jag inte trycker ner dem såklart [confused] på vilket sätt trycker jag ner dem?


   
SvaraCitera

Knarko:

det tolkar nog ja o de flesta som att trycka ner

Det är möjligt, och det bryr jag mig inte alltför mycket om. Jag står fast vid att religiösa är förståndshandikappade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det mesat ligger ju i hur andra möter dina åsikter. Sålänge du låter dom veta att du accepterar deras åsikt, så är det ju deras roblem om dom överreagerar.

Och försök aldrig att hävda din åsikt före någons annan. För dom du säger är dom lika mycket värda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Ibland blir jag rejält sur när man inte får säga sin åsikt utan att direkt ska säga "NEJ du har fel" " "Du är en ond människa när du säger så" etc.

Känner igen det där. Det tycks nästan så att man inte får ha egna åsikter enligt vissa människor.


   
SvaraCitera

Knarko:

De flesta delar inte min åsikt, men har jag fel för det?

Defenitivt inte!

Jag känner för övrigt igen mig i mycket du säger. Jag är emot den förda invandringspolitiken och det är heller inte ett populärt ämne att ta upp i många avseénden.


   
SvaraCitera

Knarko:

Säger Gud att det är fel att vara homosexuell så är det ju fel.

Ja, så är det ju. [rolleyes]

Men stor iloge till dig som försöker följa Bibeln till fullo. Stör mig på sånna som förtränger Bibelns syn på homosexualitet. Dåliga bortförklaringar. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bacarah:

Stör mig på sånna som förtränger Bibelns syn på homosexualitet. Dåliga bortförklaringar. [no-no]

gäller väl mer än bara homosexualitet som de förtränger 😛


   
SvaraCitera

Knarko:

gäller väl mer än bara homosexualitet som de förtränger 😛

Jo, det stämmer och det kan jag säga utan att vara särskilt insatt.
Men homosexualitet är ju naturligt så egentligen känns det rätt elakt att vara emot det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bacarah:

naturligt

på vilket sätt då? svara i PM så vi slipper gå ot här [crazy]


   
SvaraCitera