Aviseringar
Rensa alla

Frisyr- och picknicktips?


Ämnesstartare

Hej ungdomar!!!11

Imorgon ska jag klippa mig, vet ni några fina frisyrer som man inte behöver lägga tid på?

Efter klippningen ska vi på utflykt i drygt 5-6 timmar och behöver matsäck. Vi har ingen kylväska (Ledsen) men vi har kylklampar att lägga i väskan... Vatten ska vi ta med oss såklart, men vi vet inte hur vi ska göra med mat. Funderar på att köpa en sallad i stan innan utflykten, men kommer såsen/kycklingen/tonfisken/vadjagnuskahaförsallad hålla nån timme eller två om jag endast har två kylklampar i min väska? Eller vet ni något bra som inte behöver hållas nedkylt?

TACK O HEJ LEVERPASTEJ


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

klipp upp håret

jordgubbar/frukt, ost, kex, mackor med tonfiskröra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: mackor med tonfiskröra

Blir inte tonfisken dålig om den inte lyckas hållas kyld?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:

Blir inte tonfisken dålig om den inte lyckas hållas kyld?

nä, inte om det bara är några timmar. har haft mackor med tonfisk i vanlig väska i flera timmar utan att något hänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

nä, inte om det bara är några timmar. har haft mackor med tonfisk i vanlig väska i flera timmar utan att något hänt.

Vad bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är inga problem med salladen.


   
SvaraCitera

turtle: vet ni några fina frisyrer som man inte behöver lägga tid på?

Svårt att säga när man inte vet hur du ser ut. en snagg behöver man inte lägga någon tid på alls och det kan vara fint på vissa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:

Vad bra!

ja! ska nog köpa tonfisk idag, gör jättegod tonfiskröra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frisyr: besök ett fylleslag, hitta ett par-tre riktigt fulla personer, ge dem en varsin sax och säg åt dem att de har fria händer.

har kört på den varianten i ett par år, blir skitsnyggt ibland, och även de värsta katastroferna går över på ett par veckor, då ser de också bra ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:

Svårt att säga när man inte vet hur du ser ut. en snagg behöver man inte lägga någon tid på alls och det kan vara fint på vissa

Nää, vill inte snagga. Glad

amsi:

ja! ska nog köpa tonfisk idag, gör jättegod tonfiskröra.

Tell me how!

Leijonsparf:
frisyr: besök ett fylleslag, hitta ett par-tre riktigt fulla personer, ge dem en varsin sax och säg åt dem att de har fria händer.

har kört på den varianten i ett par år, blir skitsnyggt ibland, och även de värsta katastroferna går över på ett par veckor, då ser de också bra ut.

Låter kul ju! Men skulle aldrig våga...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Är inga problem med salladen.

Tänkte mest på innehållet i den, typ om jag tar en kycklingsallad eller tonfisksallad. Blir inte det dåligt heller? Och dressingen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:

Tänkte mest på innehållet i den, typ om jag tar en kycklingsallad eller tonfisksallad. Blir inte det dåligt heller? Och dressingen.

Ja det jag mena, det håller om det bara är några timmar, håller sig fräschare med kylblock. Haft med mat till skolan ibland utan kylblock och inget har blivit dåligt på en halvdag. Så har du kylblock kommer det hålla sig fint. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mittbena och jämnt funkar bra
Och saker håller nog mer än några timmar med två kylklumpar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir: Och saker håller nog mer än några timmar med två kylklumpar

Det är mest att jag måste ha kylklamparna i en vanlig väska som gör mig tveksam. Men ni som svarat verkar överens, så jag kör på ba.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle: Det är mest att jag måste ha kylklamparna i en vanlig väska som gör mig tveksam.

Det går bra har också haft det i ryggsäck ibland när jag orkat släpa på kylblock och dom håller sig kalla rätt länge.


   
SvaraCitera