Aviseringar
Rensa alla

Fritidsgård Egalia - Värt att gå till?


Ämnesstartare

Eftersom att jag för tillfället jobbskuggar inne i stan (typ som att praoa) så har jag möjlighet att sticka till fritidsgården Egalia efteråt, men jag är lite nervös och så... Är det någon som har varit där och tycker att det är värt att gå dit? Jag vet att det är öppet på torsdag efter fem, och det är typ vid den tiden jag slutar... Är det någon här som rent av kommer vara där då? Jag är som sagt osäker på ifall jag ska gå dit eller inte.


   
Citera

I vilken stad ligger den?


   
SvaraCitera

vad gör man där


   
SvaraCitera

Det är en fritidsgård i Stockholm som drivs av RFSL och som har HBTQ-profil.

http://rfslstockholm.se/ung/egalia/


   
SvaraCitera

Mysigt ju. Vill också gå dit.

Synd att man passerat 19 [sad]


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa

undrar jag också!

My dreams are her:

I vilken stad ligger den?

Shtlm, fridhemsplan.

kan folk som brukar vara på Egalia inte berätta lite för oss andra? sätt både folk med frågor men även ett par st som varit på egalia här i hbtq- sektionen.

Skulle ju passa bra att ha detta som en "frågetråd" om någon visar intresse som brukar vara där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har bestämt mig för att gå imorrn i alla fall, så efteråt kan jag skriva här hur det var 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var där idag och JÄVLAR vilka sköna personer det var. Rekommenderar alla som tvekar att faktiskt åka dit, blev jättevarmt mottagen och så 😀


   
SvaraCitera
Rosa
 Rosa

toiya98:

Jag var där idag och JÄVLAR vilka sköna personer det var. Rekommenderar alla som tvekar att faktiskt åka dit, blev jättevarmt mottagen och så 😀

Frågestund!
Var de blandade åldrar eller bara yngre folk där?
Vilken typ av människor va där? Står man utanför så fick iaf vi intrycket att det var värsta emohänget...iaf förr
Är lokalen stor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Det var rätt blandade åldrar ja, majoriteten var dock runt 16 tror jag. Ingen under 15 när jag var där.
2. Njaaaee, jag skulle inte säga att det var nåt emohäng... visst, några hade liiiiite alternativa frisyrer och klädesstilar, men jag skulle inte kalla dem för emos. Det var lite blandat folk faktiskt. Flest tjejer, blandat feminina, butchiga och allt däremellan. Dem få jag snackade med var jätteschyssta, öppna och trevliga. Haha, fan vad kul vi hade... Åk dit för faan. Inte den här veckan som kommer bara, det är stängt under påsken. 😛
3. Jaa, det var ganska stort. Jag var bara i huvuddelen eller vad man kallar det, så det är säkert större ändå. Det är som en sal när man kommer in, det är högt i tak och det är en upphöjning i golvet i mitten, med en massa stolar och soffor osv på. Ovanför upphöjningen var det glastak, så det såg rätt coolt ut :>


   
SvaraCitera

Det är jävligt trist där, ett hemskt ställe.

Stefan är en sur jävel, brukar bli sur när man går ut och tar en cigg eller inte är med på samlingen.
Det är ju bara "emosar" där, och det värsta är att den mat som serveras är veganmat. De har inte ens vanlig mjölk man kan ha till kaffet, bara sojamjölk.

Alla som går dit känner varandra.
Jag tänker på hon tjejen (som faktiskt är rätt snygg) som liknar Milla Jovovich och brukar vara med en rätt mullig tjej + han den där turken som klär sig i kvinnokläder (!).
De är ett gäng. Det är lite väl dött där.

Och alla tjejer där klär ut sig till killar, undantag hon som ser slavisk ut och den mulliga.

Har du en avvikande åsikt ifrån hbt-rörelsen blir de bara arga. Snarare ett häng för hbt-aktivister.
Försökte ragga där, men av urvalet som fanns så insåg jag att det var en väldigt dålig idé. Så jag inser att ska man ragga så går det bättre att leta på nätet.


   
SvaraCitera

ZHUCHENG-SHANDONG:

Försökte ragga där

Fast brukar folk ragga på såna ställen? Trodde det var mer av en ungdomsgård med HBTisar.


   
SvaraCitera

Dumbfounded:

Fast brukar folk ragga på såna ställen? Trodde det var mer av en ungdomsgård med HBTisar.

Grejjen är ju den att du startar inte sociala sammanhang för de som gillar BDSM utan att ha en baktanke med att de som gillar BDSM ska träffa varandra för att leva ut sina fantasier.

Fast såklart, det är ju RFSL som äger Egalia och då heter ju det så fint att man ska umgås med andra som har samma sexuell läggning för att det tydligen ska få en att känna sig trygg.
RFSL-logik... just saying.


   
SvaraCitera

Egalia är asnice 😀 varit där en gång, sjukt mysigt ofunderar på att dra dit igen:)


   
SvaraCitera
Yael
 Yael

Ja, det var mysigt där. Fanns lite allt möjligt att göra, som en vanlig ungdomsgård. Det känns som alla är välkomna där.


   
SvaraCitera