Aviseringar
Rensa alla

fritt fram att ladda ner till april


Ämnesstartare

hej läs detta artikel : http://www.e24.se/branscher/reklammedia/artikel_881703.e24

enligt mig tkr detta är idiotisk att ens göra så för helvete skivbolager tjänar redan bra pengar men dom är för snobbiga att dom vill ha mer,dom har inte rätt och göra så flesta artister och band får fan genom internet väldig snabbt efter som nerladdning flesta skulle ens inte vara känd om det inte va nerladdningen skull.och att prata om filmer många filmer skulle inte ens sett om det inte var för nerladdning många filmer skulle vara okända[sad]Seriöst detta gör mig förbannad det behövs uppror eller nåt ,jag tkr att man ska tänka på dom som inte har råd med att köpa filmer o musik[sad]exp jag detta har jag inte råd till ,jag sparar till en mobil(2000kr) just ,gh4 bundle(1800kr),lcd(ca 6000kr) och vart ska filmer och cd skivor vara HA många ungdomar slösar mer till prylar så jag tror det kmr bara bli värre för många även artister och skådspelare


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag fortsätter pirata som vanligt efter första april med, mig skrämmer det inte. [tired]


   
SvaraCitera

Det låter som något sorts aprilskämt...höhöhö, men iaf.. folk kommer antagligen fortsätta som vanligt ändå, inget att bry sig om liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Compton GangztaH:

Det låter som något sorts aprilskämt...höhöhö, men iaf.. folk kommer antagligen fortsätta som vanligt ändå, inget att bry sig om liksom.

men du läste du artiklen ens???????? din bredband bolag kmr ge ut din ip adress om dom kmr se om du har laddat ner nåt så dom kmr veta vem du är:/sedan nu får man inte ge ut din ip adress


   
SvaraCitera

maziyaro:

men du läste du artiklen ens?

Ja.

maziyaro:

din bredband bolag kmr ge ut din ip adress om dom kmr se om du har laddat ner nåt så dom kmr veta vem du är:/

jaha, men om jag laddar ner någon sån där skön undergroundmusik eller någon skön TROMA-film så finns det ju knappast något bolag som kommer bry sig, eller har jag missuppfattat allting ?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"då internetföretagen ska tvingas lämna ut IP-nummer på en viss dator som laddat ner en film utan att betala"

HAHAHAHA[y]


   
SvaraCitera

TA BORT IPRED LAGEN, röstar iaf inte på riksdagsparti nästa val. Viiiilka fittor.

Jag tankar på som vanligt, tankar ändå inte på svenska sidor ändå och flyttar snart iväg ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte att man behöver oroa sig[zzz] dessutom gäller den ju bara i sverige, vilket gör att det antagligen bara är svenska skiv och filmbolag som kommer att kunna sätta dit en, och då jag i princip aldrig lyssnar på svensk musik, och det inte har kommit någon svensk film de senaste 10 åren som ens är värd att ladda ner, så tror jag inte man behöver vara orolig[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ÅÅÅH NEJ, NU KAN JAG JU INTE LADDA NED PER GESSLE!
... Varför ska det vara en självklarhet att man ska tjäna multum genom att klinka på en gitarr och kalla det kultur?

Det som är lite oroande är att artisters och företags rätt att tjäna pengar på sina verk väger tyngre än vår yttrandefrihet och andra rättigheter.


   
SvaraCitera

maziyaro:

exp jag detta har jag inte råd till ,jag sparar till en mobil(2000kr) just ,gh4 bundle(1800kr),lcd(ca 6000kr)

Jag tror inte lagen visar hänsyn till dina personliga sparprojekt. Prioritera.


   
SvaraCitera

maziyaro:

din bredband

maziyaro:

skivbolager

maziyaro:

flesta artister och band får fan genom internet väldig snabbt

maziyaro:

efter som

maziyaro:

flesta skulle ens inte vara känd

maziyaro:

inte va nerladdningen skull.

maziyaro:

filmer skulle inte ens sett

[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men mitt ip-nummer ändras ju varje gång jag startar om programmet (mobilt bredband). Hur kan de spåra mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Det som är lite oroande är att artisters och företags rätt att tjäna pengar på sina verk väger tyngre än vår yttrandefrihet och andra rättigheter.

Yttrandefrihet, vad har det med saken att göra? Och vilka andra rättigheter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Yttrandefrihet, vad har det med saken att göra? Och vilka andra rättigheter?

Yttrandefrihet har mycket med saken att göra. Att ingen stat ska hindra en att skriva ettor och nollor på sin dator eller censurera internet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Yttrandefrihet har mycket med saken att göra. Att ingen stat ska hindra en att skriva ettor och nollor på sin dator eller censurera internet.

"Yttrandefrihet omfattar rätt att yttra sig muntligt samt rätten till att föra fram åsikter i radio, tv och liknande medier, utan censur eller bestraffning."

Piratkopiering har ingenting med dina åsikter att göra.


   
SvaraCitera