Aviseringar
Rensa alla

Fruktansvärd ångest!


Ämnesstartare

Hej har haft tidigare trådar här om att jag lidit av ångest större delen av mitt liv. Pga det så har jag inte kunnat skaffa mig en flickvän känner panik direkt jag börjar närma mig en tjej på ett sånt plan, jag känner direkt att jag kommer göra henne besviken, eller nåt kommer att hända. Nu dom senaste månaderna så har jag blivit lite bättre, går i terapi varannan vecka så har gjort stora framsteg. Och då var då jag valde att göra en grej som jag nu idag sitter med fruktansvärd ångest över. Eftersom jag haft så svårt för tjejer, men man har ju ändå behov, så började jag leta på internet efter KK förhållanden, "träffade" en jättetrevlig tjej från samma stad får några månader sen, men vi träffades aldrig för jag kände att jag kunde få ännu mer ångest om jag träffade en tjej från internet, och från en sån sida som man bara söker efter sexpartners. Men har hela tiden haft henne i bakhuvet för det kändes så bra, å så igår blev det att jag hamnade där efter krogen, hon var sjukt snäll å jättemysig, men idag känner jag den värsta ångesten någonsin, har i princip bara spytt å sovit idag. Värför känner jag så här? Känns så himla "fult" gjort på nå vis. Jag skäms för mina kompisar, har inte kunnat svara på deras samtal för det känns som dom ser igenom mig direkt å tycker jag är äcklig! Hoppas på ärliga svar, ni kan ju läsa min andra tråd också, så kanske ni förstår lite mer av helheten.


   
Citera
Ämnesstartare

Klipp dig o skaff ett jobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok , vet inte riktigt va du menar me det där men...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Welcome to my life.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller NVM 🙁 XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NVM??


   
SvaraCitera

Ångestmannen:

NVM

NVM = Never mind


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

många som känner så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

många som känner så

hur menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ångestmannen:

Värför känner jag så här?

Ångestmannen:

så igår blev det att jag hamnade där efter krogen, hon var sjukt snäll å jättemysig, men idag känner jag den värsta ångesten någonsin, har i princip bara spytt å sovit idag. Värför känner jag så här? Känns så himla "fult" gjort på nå vis.

Det är bara du själv som vet varför du känner ångest, varför känns det fult? Är du uppväxt med ej sex före äktenskap?
Kanske känns det fult för att du bara träffat någon på nätet för att knulla. Ni är varken nära kompisar eller i ett förhållande.

När du träffar tjejer, känner du dig pressad? Brukar du tänka, att tjejen kanske inte tycker du räcker till eller att du gemför för dig med andra killar?

Varför skulle dina kompisar tycka du är äcklig? Alla människor har behov, vissa lite mer än andra. Vissa orkar tillfredställa sig själv en längre tid, andra försöker lösa det genom att gå online och försöka hitta någon.

Kom ihåg en sak, du är inte perfekt, jag är inte perfekt, han/hon på stan är inte perfekt, ingen är perfekt. Ha inga skuldkänslor, ha inga krav på dig själv, va dig själv, du behöver inte agera på ett specifikt sätt för att få det motsatta könet intresserad av dig, va dig själv för du har ingenting att förlora, bara allt att vinna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vattuman:

Det är bara du själv som vet varför du känner ångest, varför känns det fult? Är du uppväxt med ej sex före äktenskap?
Kanske känns det fult för att du bara träffat någon på nätet för att knulla. Ni är varken nära kompisar eller i ett förhållande

Hej och tack för det första lite längre å mer utförliga svaret!
det känns väl fult pga att det var från nätet, vet inte varför jag känner så men har alltid haft ett svagt psyke. Och nu känns det här som ännu en grej jag kommer att ta upp i huvudet när jag tänker på om jag förtjänar en tjej eller inte..och då kommer jag känna att den här tjejen skulle inte vilja ha mig om hon visste att jag hade träffat en tjej från nätet så där.....:(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ångestmannen:

hur menar du?

ångest för alla möjliga situationer och släppa in människor nära i sitt liv, då de skulle "märka" hur dåligt man kan må


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker du det ser mer desperat aktigt ut om man träffar någon från nätet?
För några år sedan tyckte jag det var "mobbat" att träffa någon via nätet, kändes så desperat aktigt att finna någon via internet istället för att träffa nägon på krogen eller i skolan osv (IRL).

Men jag har träffat många av mina kompisar från nätet + förhållanden.
Och hur konstigt det än låter, mina bästa förhållanden har kommit från tjejer man träffat via nätet.
Alla raggar via nätet idag och det är inget "fult" längre och mkt mer "accepterat".

Alla förtjänar en partner även du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vattuman:

Alla förtjänar en partner även du.

ja kanske det, men just nu känns det verkligen inte som det.....känner mig helt värdelös, och att jag inte bara kan vara som alla andra av mina kompisar, har tänkt å ringa jourhavande kurator snart, för nu känner jag att det börjar bli för mycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inga fler kommentarer?


   
SvaraCitera