Aviseringar
Rensa alla

Frukterian


jag trodde frukterianer åt allt förutom frukt, eftersom de anser att frukt har känslor. [tard]


   
SvaraCitera

aristoteles:

Men paprika är väl botaniskt sett en frukt?

lol jag kollade upp det. Paprika är bär!
okej, säg mig ngn grönsak som lider av att man plockar den? [chocked]


   
SvaraCitera

KajsaAnka:

lol jag kollade upp det. Paprika är bär!
okej, säg mig ngn grönsak som lider av att man plockar den? [chocked]

Vi vet ju inte säkert hurvida växter ha känslor. De må inte ha hjärnor i vår bemärkelse, med de är helt klat levande och de rör sig, en del till och med likt djur.
Det finns svampar som bokstavligt talat krälar runt, på en timme kan den helt och hållet bytt form.


   
SvaraCitera

aristoteles:

Vi vet ju inte säkert hurvida växter ha känslor. De må inte ha hjärnor i vår bemärkelse, med de är helt klat levande och de rör sig, en del till och med likt djur.
Det finns svampar som bokstavligt talat krälar runt, på en timme kan den helt och hållet bytt form.

Svampar är mer djur än växter. Jag tycker att det är helt galet att inte äta växter för att inte "såra deras känslor", men okej, vi säger väl att de har det.. Jag fattar fortfarande inte hur pommes är mer mord än äppelsaft?


   
SvaraCitera

beror på orsaken till att du är det.
ska du bli frukterian i syfte att gå ner i vikt och vara tuff och äta så lite som möjligt är det bara löjligt. annars så, visst. om du klarar dig på det.


   
SvaraCitera

KajsaAnka:

Svampar är mer djur än växter. Jag tycker att det är helt galet att inte äta växter för att inte "såra deras känslor", men okej, vi säger väl att de har det.. Jag fattar fortfarande inte hur pommes är mer mord än äppelsaft?

Jag har inte påstått att det är mer mord, bara att vi inte vet hurvida växter har känslor.

Jag är inte vegeterian eller frukterian heller för den delen. Men jag blir lite brydd då folk bara bryr sig om andra varelser om de har päls och söta ögon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KajsaAnka:

Vad är skillnaden mellan att plocka paprika och äpplen?

det är ingen skillnad båda är fallfrukt det är mer om man får gräva upp saker och sådant när man förstör något annat också... ex potatis och rotfrukter...

variabel:

jag trodde frukterianer åt allt förutom frukt, eftersom de anser att frukt har känslor. [tard]

Nej frikterianer äter endast sådant som inte skadas av att plockas på samma sätt ex. en ko måste dö för att vi ska få deras kött...
ett äpple ramlar ner från trädet om man ska vara strikt frukterian ska man inte ens plocka ett äpple utan vänta tills det ramlar ner av sig själv[crazy]


   
SvaraCitera

Hur får du in baljväxter i det hela? Jag antar att det är en nödlösning för att få i dig protein bara? För inte fan är linser fallfrukt.

Du kan lika gärna vara vegan bara, och äta alla växter. För nu är du bara korkad och inkonsekvent.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

Hur får du in baljväxter i det hela? Jag antar att det är en nödlösning för att få i dig protein bara? För inte fan är linser fallfrukt.

om jag ska va helt ärlig så vet jag inte vad linser är för någon slags växt och hur de växer men jag åt det för att få i min alla proteiner. Dock så va jag frukterian med endel andra som va mer insatta i detta och de berättade för mig vad jag fick äta...
så jag antar att man inte dödar någon växt för att få tag på linserna.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera