Aviseringar
Rensa alla

Ftw! Fjortis problem :/


Ämnesstartare

Min syrra är 14 å gått med i en dejtingsida?!?! Alltså tycker det är äckligt när 20 åringar skriver till henne.... Pedofil-varning:/ vad tkr ni? Vad ska jag göra för att fp henne att förstå vilka äckel hon skriver med? Uh... Hon lyssnar ändå inte... Är rädd att ngt ska hända henne:/ 


   
Citera

säg att skriva är okej men att hon ska passa sig för att träffa folk


   
SvaraCitera

Hitta exempel på saker som hänt andra ungar


   
SvaraCitera

oh damn...
du borde ta ett seriöst snack med henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:
säg att skriva är okej men att hon ska passa sig för att träffa folk

Men skriva är inte heller ok ... Tror inte är så oskyldig när hon skriver...


   
SvaraCitera

Dejtingsida!? Man får väl inte ens vara medlem på sådana om man är under 18?! Säg till dina föräldrar om du måste. Killar kommer ragga på henne rl också... Så det kommer inte gå att undvika men om hon är tillräckligt smart träffar hon inte en kille själv... :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cutenessoverload:
Dejtingsida!? Man får väl inte ens vara medlem på sådana om man är under 18?! Säg till dina föräldrar om du måste. Killar kommer ragga på henne rl också... Så det kommer inte gå att undvika men om hon är tillräckligt smart träffar hon inte en kille själv... :/

Det är nog 15 eller vad vet jag... Antingen ljuger hon om åldern... Har ingen koll på henne men såg att hon hade öppet en sån sida på datorn..


   
SvaraCitera

jenniferh:
Hitta exempel på saker som hänt andra ungar

Cutenessoverload:
Dejtingsida!? Man får väl inte ens vara medlem på sådana om man är under 18?! Säg till dina föräldrar om du måste. Killar kommer ragga på henne rl också... Så det kommer inte gå att undvika men om hon är tillräckligt smart träffar hon inte en kille själv... :/

Prata med henne borde du definitivt göra. Men jag tror även att det är bättre att du gör det än om föräldrarna gör det.


   
SvaraCitera

BlueViews: Men skriva är inte heller ok ... Tror inte är så oskyldig när hon skriver...

ok vrf är det inte ok att skriva? varför är det inte ok att inte vara "så oskyldig"? 
hon kommer göra vad fan hon vill ändå så låt henne men poängtera att ej träffa och som någon annan skrev ge exempel på dåliga konsekvenser så blir det mer konkret


   
SvaraCitera

hon lyssnar inte säger du? ja va tror du. hon är horunge precis som min lillebror och lillasyster. du måste säga till pappa och mamma så dom kan ryta till ordentligt, då jävlar kommer hon lyssna...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carl hitman:
oh damn...
du borde ta ett seriöst snack med henne.

Uh.. Har försökt men tja tror inte hon lyssnar på sin plugghäst till syster...:/ hon är rätt dryg å vad man nu ska kalla det... Typ kaxig å så... I värsta fall får jag tjalla till päronen:O


   
SvaraCitera

BlueViews: Det är nog 15 eller vad vet jag... Antingen ljuger hon om åldern... Har ingen koll på henne men såg att hon hade öppet en sån sida på datorn..

hmm... då kanske du ska snacka med henne först och fråga snällt om hon är medlem på något sånt och om hon är det fråga varför. 


   
SvaraCitera

BlueViews:

Uh.. Har försökt men tja tror inte hon lyssnar på sin plugghäst till syster...:/ hon är rätt dryg å vad man nu ska kalla det... Typ kaxig å så... I värsta fall får jag tjalla till päronen:O

bättre att ''tjalla till päronen'' än att något händer henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

ok vrf är det inte ok att skriva? varför är det inte ok att inte vara "så oskyldig"? 
hon kommer göra vad fan hon vill ändå så låt henne men poängtera att ej träffa och som någon annan skrev ge exempel på dåliga konsekvenser så blir det mer konkret

Dåliga konsekvenser kan det verkligen bli om hon använder sin fb-profilbild i dejtingsajten... De går lätt att hitta henne på fb då... Genom att söka på bilden på Google 🙁 får bara hoppas att hon är smart å försiktig ... 


   
SvaraCitera

Carl hitman: bättre att ''tjalla till päronen'' än att något händer henne

tycker jag med. Bara det att hon kommer bli skit sur.. Säg till dina föräldrar att de inte ska säga att det var du som sa det, då lär hon inte bli sur på dig i alla fall.... :/


   
SvaraCitera