Aviseringar
Rensa alla

fuck aina


Ämnesstartare

fuck aina ÄNNU EN GÅNG ! äckliga råttor smutsiga grisar me batong
hatar er idioter ni är ingenting vi fortsätter kasta sten på era bildar era smutsiga fitter tro inte vi slutar okej?
i mina ögon är ni bara skit FUCK YOU fitta
fuck aina

nån håller me huh?


   
Citera
Ämnesetiketter

Image


   
SvaraCitera

dåliga erfaranheter med polisen eller ? berätta


   
SvaraCitera

Du suger bara.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera

Tönt [zzz]


   
SvaraCitera

Antagligen en invandrare.


   
SvaraCitera

A.C.A.B!


   
SvaraCitera

Det heter fittor, inte fitter.


   
SvaraCitera

Nu är du ju iofs ett SD-troll, men håller med din grundpoäng om att polisens strukturer uppmanar till ett missbruk av deras maktställning och att deras funktion är att skydda den borgerliga staten och den härskande klassen. Antingen genom dialog eller genom att slå ner arbetaruppror. Själv skulle jag vilja se polisen ersatt med en demokratisk och lokalt förankrad arbetarmilis underställd arbetarrörelsen, eller en generell beväpning av arbetarklassen.


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Själv skulle jag vilja se polisen ersatt med en demokratisk och lokalt förankrad arbetarmilis underställd arbetarrörelsen, eller en generell beväpning av arbetarklassen.

Låter ju helt vansinnigt detdära x) Ska varje kommun ha en arbetarstyrd gerilla då eller?

Rödingajävel:

Nu är du ju iofs ett SD-troll, men håller med din grundpoäng om att polisens strukturer uppmanar till ett missbruk av deras maktställning och att deras funktion är att skydda den borgerliga staten och den härskande klassen.

Låter lite konspiratoriskt. Polisens syfte är att skydda alla oavsett klass. Sen att de ofta missbrukar sin position är förstås beklagligt men det är också väldigt mänskligt. Det är ett naturligt resultat av när man ger en grupp mer makt än andra.


   
SvaraCitera

pumanJessica:

Låter lite konspiratoriskt. Polisens syfte är att skydda alla oavsett klass. Sen att de ofta missbrukar sin position är förstås beklagligt men det är också väldigt mänskligt. Det är ett naturligt resultat av när man ger en grupp mer makt än andra.

Jo, det är naturligt, men behöver inte vara acceptabelt bara för det. Är det meningen att de ska hjälpa, ska de hjälpa också och sedan straffas precis som alla andra om de gör fel. Om man nu ska ha ett sådant system.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Jo, det är naturligt, men behöver inte vara acceptabelt bara för det. Är det meningen att de ska hjälpa, ska de hjälpa också och sedan straffas precis som alla andra om de gör fel. Om man nu ska ha ett sådant system.

Rent teoretiskt ser jag inte riktigt problemet. Deras syfte är att skydda och hjälpa och de kan också straffas precis som vem som helst. (Sen att det inte alltid blir så i praktiken är en annan sak).
Vad är ditt alternativ? Visst vi kan snacka hur länge som helst om hur hemskt det är att vi bor i ett samhälle där vi måste ha poliser som styr och ställer men allvarligt talat finns det verkligen många bra alternativ i nuläget? När du själv väl behöver de så är du nog också glad att det finns poliser.


   
SvaraCitera

pumanJessica:

Deras syfte är att skydda och hjälpa och de kan också straffas precis som vem som helst.

pumanJessica:

(Sen att det inte alltid blir så i praktiken är en annan sak).

Sa du inte precis emot dig själv nu?
Understryker din poäng: Poliserna blir oftast inte straffade för det de gör.

Jag är en av få som tycker om poliser och deras egentliga uppgift med att skapa ett tryggare sverige, men jag avskyr den regering som de styrs av.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Sa du inte precis emot dig själv nu?

Nej. Gjorde skillnaden på deras syfte i teorin och vad som händer i praktiken.


   
SvaraCitera