Forumet - fuck valborg

fuck valborg

736 0 60
Hur ska jag säga till mina föräldrar för att få va ute på valborg? Jag blir helt galen! Jag får bara va med en kompis som jag inte vill va med, och jag missar en skitkul fest. Jag får damp på min pappa. Förrförra veckan "svek jag deras förtroende" när dom fattade att jag var ute och krökade, men jag tänkte allvarligt inte dricka på valborg. Hur ska jag göra för att få gå på festen? hjääälp!

Spana också in:

Tözen:

sluta va en sån förbannad fjortis,väx upp och inse att om du hade nåra barn så skulle du inte vilja att dom va ute och söp bland fulla idioter för precis alla är ute på valborg och både misshandel och våldtäktsstatistiken är hög då.

det är ju precis det jag inte skulle göra -.-
Tözen:

skulle du inte vilja att dom va ute och söp bland fulla idioter för precis alla är ute på valborg och både misshandel och våldtäktsstatistiken är hög då.

Så ditt förslag är att hon ska leva ett så skyddat liv där hon inte tar några risker alls?
Inte för att gå på en fest är mer riskfyllt än nåt annat..
Elaka häxan i väster:

Lyd dina föräldrar. Om du har svikit deras förtroende nyligen måste du ju själv fatta att de har svårt att lita på dig en tid framöver.

Inte bra om dom är överbeskyddande heller..
Även om hon svikit deras förtroende en gång så tycker jag dom ska tänka på att hon faktiskt är en tonåring (antar jag [bigsmile])
Och gör dom inte det så är det definitivt inte hon det är fel på.
Casull:

Inte bra om dom är överbeskyddande heller..

Skulle inte kalla det överskyddande att vägra henne låta gå på fest veckan efter hon svikit deras förtroende.

Casull:

Även om hon svikit deras förtroende en gång så tycker jag dom ska tänka på att hon faktiskt är en tonåring (antar jag [bigsmile])

Ahh ok, då antar jag att det är så du kommer att tänka om din ev framtida dotter åker in på sjukhus våldtagen och alkoholförgiftad. "Äsch, hon är ju bara tonåring".
Elaka häxan i väster:

Ahh ok, då antar jag att det är så du kommer att tänka om din ev framtida dotter åker in på sjukhus våldtagen och alkoholförgiftad. "Äsch, hon är ju bara tonåring".

jag skulle ju vara med folk jag känner, hos ngn. Jag ska inte ens dricka!
Om dom inte tror mig så får dom väl göra alkoholtest
Följer du inte deras regler så får du skylla dig själv. Eftersom deras förtroende till dig verkar ha fått en törn, eftersom du har varit ute och supit, är de inte väldigt toffliga så kommer de inte att låta dig åka.

Du kan såklart smita ut, men då får de ännu mindre förtroende för dig.

Visa att du tar konsekvenserna för dina handlingar, så ska du se att de snart litar på dig igen [smile]
Elaka häxan i väster:

Skulle inte kalla det överskyddande att vägra henne låta gå på fest veckan efter hon svikit deras förtroende.

Kanske inte men det beror på en hel del saker.
För det första hur gammal hon är och sedan hur pass mycket hon svikit dom innan det.

Elaka häxan i väster:

Det säger jag inte, om jag får barn så kommer dom antagligen driva mig till vansinne.
Men jag hoppas att jag på något sätt kommer ha förståelse för deras agerande även om det slutar med att man straffar dom på något vis.

En del i att växa upp är att just söka sig ifrån hemmet och pröva sig själv fram, om det innebär att bryta reglerna ibland så är det ett litet pris att betala för den egna erfarenheten tycker jag.