Aviseringar
Rensa alla

fuck valborg


Ämnesstartare

Casull:

Inte bra om dom är överbeskyddande heller..

Skulle inte kalla det överskyddande att vägra henne låta gå på fest veckan efter hon svikit deras förtroende.

Casull:

Även om hon svikit deras förtroende en gång så tycker jag dom ska tänka på att hon faktiskt är en tonåring (antar jag [bigsmile])

Ahh ok, då antar jag att det är så du kommer att tänka om din ev framtida dotter åker in på sjukhus våldtagen och alkoholförgiftad. "Äsch, hon är ju bara tonåring".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

Haha jasså

ja,vart går du

Casull:

Så ditt förslag är att hon ska leva ett så skyddat liv där hon inte tar några risker alls?
Inte för att gå på en fest är mer riskfyllt än nåt annat..

hon ser ut att vara 14-15,jag hade inte låtit min unge festa då och supa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elaka häxan i väster:

Ahh ok, då antar jag att det är så du kommer att tänka om din ev framtida dotter åker in på sjukhus våldtagen och alkoholförgiftad. "Äsch, hon är ju bara tonåring".

jag skulle ju vara med folk jag känner, hos ngn. Jag ska inte ens dricka!
Om dom inte tror mig så får dom väl göra alkoholtest


   
SvaraCitera

julsh:

det är ju precis det jag inte skulle göra -.-

Förmodligen blir det så endå[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Följer du inte deras regler så får du skylla dig själv. Eftersom deras förtroende till dig verkar ha fått en törn, eftersom du har varit ute och supit, är de inte väldigt toffliga så kommer de inte att låta dig åka.

Du kan såklart smita ut, men då får de ännu mindre förtroende för dig.

Visa att du tar konsekvenserna för dina handlingar, så ska du se att de snart litar på dig igen [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elaka häxan i väster:

Skulle inte kalla det överskyddande att vägra henne låta gå på fest veckan efter hon svikit deras förtroende.

Kanske inte men det beror på en hel del saker.
För det första hur gammal hon är och sedan hur pass mycket hon svikit dom innan det.

Elaka häxan i väster:

Ahh ok, då antar jag att det är så du kommer att tänka om din ev framtida dotter åker in på sjukhus våldtagen och alkoholförgiftad. "Äsch, hon är ju bara tonåring".

Det säger jag inte, om jag får barn så kommer dom antagligen driva mig till vansinne.
Men jag hoppas att jag på något sätt kommer ha förståelse för deras agerande även om det slutar med att man straffar dom på något vis.

En del i att växa upp är att just söka sig ifrån hemmet och pröva sig själv fram, om det innebär att bryta reglerna ibland så är det ett litet pris att betala för den egna erfarenheten tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

julsh:

jag skulle ju vara med folk jag känner, hos ngn. Jag ska inte ens dricka!
Om dom inte tror mig så får dom väl göra alkoholtest

Säger du ja, men du hade ju, vad jag förstår det som, lovat att inte dricka förut heller, men så gjorde du det ändå. Hur ska du begära att dina föräldrar ska lita på dig igen efter så kort tid?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

ja,vart går du

Kalix Folkhögskola

Tözen:

hon ser ut att vara 14-15,jag hade inte låtit min unge festa då och supa.

Skulle inte jag heller, men jag skulle inte heller bli förvånad om så blev fallet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

För det första hur gammal hon är och sedan hur pass mycket hon svikit dom innan det.

Hon ser ut att vara typ 14-15. Och det spelar ingen roll tycker jag om det var första gången hon svek dem. Grejen är att det är för nära inpå den senaste gången och därför känner de inte att de kan lita på henne igen efter så kort tid.

Casull:

En del i att växa upp är att just söka sig ifrån hemmet och pröva sig själv fram, om det innebär att bryta reglerna ibland så är det ett litet pris att betala för den egna erfarenheten tycker jag.

Så länge man är under 18 år och bor hos sina föräldrar så är det deras regler som gäller. Bryter man mot dessa får man skylla sig själv om det blir konsekvenser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elaka häxan i väster:

Så länge man är under 18 år och bor hos sina föräldrar så är det deras regler som gäller. Bryter man mot dessa får man skylla sig själv om det blir konsekvenser.

Joo det säger jag inget emot att dom inte ska ha regler eller konsekvenser för hennes agerande.
Men jag tycker att det är en del i tonåringars utveckling att själva ibland väga konsekvenser mot vad dom själva vill göra.
Jag tror inte att hon skulle fara illa utav att då och då bryta reglerna, tvärtom.
Om det sedan blir en vana är en helt annan sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

Jag tror inte att hon skulle fara illa utav att då och då bryta reglerna, tvärtom.
Om det sedan blir en vana är en helt annan sak.

Kanske inte, men regler är regler och jag tror inte hennes föräldrar har satt upp dem bara för att jävlas.


   
SvaraCitera

vissa har respekt. Tack gode gud att mina föräldrar aldrig varit hårda. Fast fortfarande haft bra koll på mig. Halvtimmesregeln funkar alltid. Säg 12 , kom halv 1. Nästa gång säger ni halv 1 och kom då vid 1 [no-no][bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elaka häxan i väster:

Kanske inte, men regler är regler och jag tror inte hennes föräldrar har satt upp dem bara för att jävlas.

Såklart inte, tror inte jag heller [smile]


   
SvaraCitera

julsh:

Hur ska jag göra för att få gå på festen? hjääälp!

Säga att du ska sova över hos en kompis?[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

julsh:

Jag blir helt galen!

Du är medveten om att du inte får dricka, och att dina föräldrar har ansvar för dig? Har du då svikit deras förtroende så är det ganska givet att de inte släpper ut dig på Valborg.


   
SvaraCitera