Aviseringar
Rensa alla

Ful, ful å ful....


Ämnesstartare

volleyfantasten:

Aldrig brutit något

höhö spelar du volleyboll å aldrig bröt nåt? [no-no] det tror jag inte på o.O


   
SvaraCitera

Julitaatiluj:

höhö spelar du volleyboll å aldrig bröt nåt? det tror jag inte på o.O

stämmer. har aldrig brutit något och jag spelar volleyboll och gjort i ca 11 år. har dock stukat tummarna och fötterna ett antal gånger. men inget allvarligt [bigsmile] varför skulle man bryta något bara för man spelar volleyboll? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stukat, brutit.. samma skit. allt gör ont.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

stukat

stukat, brutit.. samma skit. allt gör ont.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Julitaatiluj:

höhö spelar du volleyboll å aldrig bröt nåt? det tror jag inte på o.O

Dangerous sport I tell you, most participants actually die.[rolleyes]


   
SvaraCitera

Julitaatiluj:

stukat, brutit.. samma skit. allt gör ont.

jotack det gör det. men ändå lite skillnad på något brutet jämfört med stukat. kanske inte i smärta men i rehab tid iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

die

gör.


   
SvaraCitera

Även om du är blyg så gå med i en teatergrupp eller liknande ändå! Det kommer kännas så sjukt jävla skönt när det är gjort.

Jag läste i en bok idag att inställningen man har mot sig själv påverkar inställningen alla andra har till dig.

Om en av anledningarna till att du tycker är ful eller liknande är kanske för att du inte har nån kille (tjej?) så om du ändrar din inställning mot dig själv så kommer andra se det också. Jag vet att det är svårt att ändra på något sånt.
Sätt att bygga upp självförtroendet är att uppnå delmål som gör att sakta men säkert så blir du mer och mer nöjd med dig själv.
Let's say att du inte är nöjd med din vikt t.ex. (nu vet jag inte om du är det eller inte) men börja då träna lite smått och sätt upp mål. T.ex. jag ska gå ner ett kilo närmaste två veckorna. När du klarat detta delmål, då kommer det kännas smått bättre.
Ett annat delmål kan även vara att om du nu är blyg, att prata med någon kille eller tjej t.ex. i skolan, och övervinn den blyga rädslan. Ett annat delmål är kanske att gå med i någon sportgrupp, teater grupp etc och starta små delmål där. Allt eftersom kommer dessa små delmål leda till ett stort mål, dvs att du mår bättre med dig själv.

Nått annat du bör tänka på, du har fötts i din kropp med ditt utseende. Du är unik. Du kommer leva med dig själv resten av livet, så varför låta det stoppa dig? Istället för att ogilla din kropp och ödsla massa energi på att skapa dålig energi, så lär dig att tycka om din kropp. Lär dig åtminstone vara okej, och spara energin till något roligare än att gå runt och hata din egen kropp. Det är bara så onödigt, det finns så mycket roligare saker att göra i livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det finns det inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänk inte på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hej. tycker du ser söt ut på din avatar! hej då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

hej. tycker du ser söt ut på din avatar! hej då

konflikträdd?
[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

konflikträdd?

hon ser ju söt ut [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

hon ser ju söt ut

jag tycker också att hon är söt. sötare än vad jag är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gullregn:

nån kille

jo, har en underbar pojkvän...

Gullregn:

din vikt

Tycker inte jag är tjock. gick upp lite nu men mm, det kanske är det ;o

Gullregn:

Nått annat du bör tänka på, du har fötts i din kropp med ditt utseende. Du är unik. Du kommer leva med dig själv resten av livet, så varför låta det stoppa dig? Istället för att ogilla din kropp och ödsla massa energi på att skapa dålig energi, så lär dig att tycka om din kropp. Lär dig åtminstone vara okej, och spara energin till något roligare än att gå runt och hata din egen kropp. Det är bara så onödigt, det finns så mycket roligare saker att göra i livet.

Tack, ska må bra hela lördag 🙂


   
SvaraCitera