Aviseringar
Rensa alla

Fula ärr inom mig.


Tözen:

mår jag dåligt själv vill jag att andra ska må värre så jag känner mig lite lycklig

Låter bra.


   
SvaraCitera

Behåller du det går det aldrig att ändra på det ifall du ångrar dig. Gör du abort däremot så kan ni alltid skaffa en ny när du känner dig redo för det.


   
SvaraCitera

kan ju va smart om du och din sambo pratar om det här med att skaffa barn innan , och använd skydd för fan om du känner att du är osäker på vad du vill. , och sen om ni vill köra utan så får väl han för fan dra ut den när han får försats och utlösning., använd hjärnan gott folk, säger bara stackars lilla barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lostmind:

det räcker gott och väl med det helvete jag redan gått igenom.

Varför är abort så svårt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man tar ett liv? [chocked]


   
SvaraCitera

fråga; vad finns de för nackdelar med att behålla barnet?
- du vill inte gå igenom en abort igen
- du har ett fast förhållande
- din sambo är positiv till ett barn
- du har en vän som ligger två veckor före, tänk vilka upplevelser ni kan dela tillsammans!

de dåliga va väl att du vill ha de som du har de me din sambo och inte förändra nånting, right? men gör inte en abort då större inverkan (kanske framförallt då negatift) på ert förhållande?


   
SvaraCitera

majkie2:

Varför är abort så svårt?

Det känns som man går sönder, som man mister en del av sig själv som man aldrig kan få tillbaka!


   
SvaraCitera

Visst, inte en abortlåt, men sjukt tragisk.

Apropå dilemmagrejen, började bara tänka på den, för den är sjukt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Selma:

Hur kommer mitt liv se ut efter aborten om jag gör den?

'

Som tidigare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråkigt att du får så många omogna svar 'Selma'

Jag tycker du ska fundera ut själv om du/ni är mogna att ta hand om ett barn. Kommer ni klara av det ekonomiskt, känns det som ni har ett stabilt förhållande med en framtid tillsammans, kommer du finna tid och plats för andra mål i livet osv osv...

Självklart kan man skaffa barn och ta bra hand om dom utan att ha allt uträknat och "perfekt", men det kan vara en del att fundera över iaf.
Livet behöver ju knappast bli dåligt eller omöjligt bara för att man skaffar barn som ung. Man får jobba lite hårdare bara =)

Jag tror man kan ta hand om ett barn jättebra genom bara ren vilja och kärlek. Men du ska ju känna att du/ni orkar med det nu också.

Du kan nog aldrig förutse hur du kommer känna efter en till abort, men jag tycker inte att du ska göra något bara för din killes skull.

Hoppas allt löser sig för dig.


   
SvaraCitera

Tözen:

bloggar finns för man ska skriva av sig,detta är ett DISKUSSIONSforum,så om du inte har nån specefik fråga eller diskussionsämne kan du likagärna blogga....

Jag har aldrig hört så mycket skitsnack!
Det är du som har problem. tycker du en tråd är onödig skriv då för f*n inte i dom!


   
SvaraCitera

Hoppas allt löser sig för tjejen som startade tråden.
Bara du själv kan svara på dina funderingar...
men känner med dig[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Creator:

använd hjärnan gott folk

När ska den här myten dö ut?

JO, man kan bli gravid oavsett om killen tar ut den innan han får utlösning (det räcker med EN spermie för att befrukta ett ägg och EN spermie kan komma in under samlaget oavsett om killen får utlösning eller ej).


   
SvaraCitera

bitch:

När ska den här myten dö ut?

Dagens ungdomar är så ockunniga! [no-no] Ack ack [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bacarah:

Dagens ungdomar är så ockunniga! Ack ack

Ja, visst är dem? Ändå så har vi sexualundervisning och allt. Jag upplever inte att det är lika tabu att prata om sex nu som förr.

Men det är ju tråkigt att den här myten lever vidare, det krävs inte mycket tänkande för att förstå att det inte stämmer. Men om nu många gå på den myten så kan det innebära flera graviditeter...

Man ska aldrig glömma att abort är sista utvägen, det är INGET preventivmedel.


   
SvaraCitera