Aviseringar
Rensa alla

Full första gången


Ämnesstartare

Tips inför första gången man ska dricka? 50 cl 40% sprit för mycket eller lagom? Märker man när man blir full eller förstår man det först när man vaknar? 

Hur mycket sprit krävs för att bli full (alltså mer än bara berusad)? 


   
Citera
Hando

Tror det kan vara för mycket om det är första gången, så vida du inte är väldigt stor i kroppen. Om du är 160 cm med 50 kg är du antagligen ute på väldigt tunn is. Mycket glad
Du kommer nog märka det. Svårt att beskriva det men du kommer nog känna av det själv efter en liten stund in i drickandet.
Om det sista minnet du har är att du dricker och sen BAM vaknar du upp i din säng med huvudvärk, hunger och skrapsår överallt utan mobil eller plånbok så vet du garanterat att du har varit full.

Toleransen är väldigt individuell. Omöjligt för oss att säga helt säkert. Men kan gissa på att 2 dl ren sprit är lagom för en nybörjare.


   
SvaraCitera

Ananas2227: Tips inför första gången man ska dricka?

avstå.

2017781_1200_675.jpg?preset=article


   
SvaraCitera

Om du inte druckit särskilt mycket innan så ta det lugnt, alltså skulle inte börja med det starkaste... Utan ta typ drinkar med alkohol i, det gjorde jag första gången jag blev full, lol. Sen tog jag nån shot haha. 

Btw, jag blir typ full på 3 shots haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Väger 49 kg. Man kan ta 20-25 cl sprit utan att det blir farligt i alla fall? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså så man blir full så det känns men ändå inte tappar kontrollen helt och hållet och somnar 


   
SvaraCitera

Om du är osäker, drick väldigt långsamt


   
SvaraCitera

Loool, drick cider eller öl för fan. 


   
SvaraCitera
Hando

Ananas2227:
Väger 49 kg. Man kan ta 20-25 cl sprit utan att det blir farligt i alla fall? 

Redigt full lär du nog bli.
När man beställer drinkar är 6 cl oftast den starkaste de serverar på krogen. För mig brukar 2 st drinkar på 6 cl/st (alltså 1,2 dl ren sprit totalt) göra mig rund under fötterna om jag dricker det fort.

Blanda spriten med någon schysst läsk och drick försiktigt med tålamod tills du känner att det börjar verka. Om inget hänt efter 1 timme, blanda lite starkare, drick och vänta.
De första gångerna man dricker är IMO mer testrundor för att se hur mycket man klarar.


   
SvaraCitera

Drick Hembränt, det smörjer fint med 70% haha, skämta bara har ingen erfarenhet av detta såMycket glad


   
SvaraCitera
  • Drick långsamt
  • Ha inte en tom mage
  • Varannan vatten
  • Bestäm innan hur mycket du ska dricka
  • Våga säg nej
  • Drick bara sånt du vet vad de är

   
SvaraCitera

Ananas2227:
Tips inför första gången man ska dricka? 50 cl 40% sprit för mycket eller lagom? Märker man när man blir full eller förstår man det först när man vaknar? 

Hur mycket sprit krävs för att bli full (alltså mer än bara berusad)? 

För att få ett bra alkoholrus första gången behöver du kanske 4-12 cl 40%ig sprit. Då blir man fnittrig och smått vinglig samt känner självförtroende, mild eufori och en värme i kroppen. Det märks tydligt.

50 cl är galet mycket. Du kommer med stor sannolikhet att må illa och göra bort dig om du dricker den mängden på en kväll. Jag tror att en anledning till att många överkonsumerar alkohol är ett önsketänkande kring vad det kan ge. Om du känner det jag beskrev ovan så har du fått ut det positiva ur alkohol som rusmedel.


   
SvaraCitera

första gången söp ja så ja fick minnesluckor, passa dig för sprit.. du spyr troligen som en gris som du får i dig 50cl 40%.. se till att de finns bra folk runt dig som tar hand om dig, om du känner nån som har söpe så brukar dom va schyssta o ha koll, tycker du om öl? isåfall ta 1, 2 o känn efter, börjar du bli yr då så har du påbörjar en fylla, full är som att va yr fast mkt mkt längre, är de fest du ska supa? har du ingen som kan ha koll som har söpe så va grymt försiktig, minnesluckor är så jävla skrämmande, (vet inte hur ja lyckades gå hem men kroppen gjorde de självmant typ, tog iof typ 1 timme att gå 500m hem)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
första gången söp ja så ja fick minnesluckor, passa dig för sprit.. du spyr troligen som en gris som du får i dig 50cl 40%.. se till att de finns bra folk runt dig som tar hand om dig, om du känner nån som har söpe så brukar dom va schyssta o ha koll, tycker du om öl? isåfall ta 1, 2 o känn efter, börjar du bli yr då så har du påbörjar en fylla, full är som att va yr fast mkt mkt längre, är de fest du ska supa? har du ingen som kan ha koll som har söpe så va grymt försiktig, minnesluckor är så jävla skrämmande, (vet inte hur ja lyckades gå hem men kroppen gjorde de självmant typ, tog iof typ 1 timme att gå 500m hem)

Ja, det är på en fest nästa fredag kväll. Det där med minnesluckor verkar ju obehgligt.. 


   
SvaraCitera

Du vet väl att alkohol är den farligaste drogen?
Risk för alkohol förgiftning är mkt större första gången då din kropp kommer regera på nervgiftet som sprit är 😛

Voote for weed if you need nice Green shit ^^ 


   
SvaraCitera