Aviseringar
Rensa alla

Fult leende...


Ämnesstartare

Så otroligt trött på att ha ett sådant fult leende just nu.

Mina tänder
Image

Mitt leende
Image

Som ni ser själva är det säkert det värsta smilet ni sett.
Har ju ett "Gummy Smile"

4 tänder håller fortfarande på att växa, och jag är 16!!!
2 sitter fortfarande i tandköttet, men dök upp för typ 1 år sedan.

Går det inte att fixa på något sätt?


   
Citera

Nero:

Som ni ser själva är det säkert det värsta smilet ni sett.

Nä.

Nero:

4 tänder håller fortfarande på att växa, och jag är 16!!!
2 sitter fortfarande i tandköttet, men dök upp för typ 1 år sedan.

Du behöver förmodligen tandställning eller nåt, så att tänderna får plats att växa ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men tandläkaren säger att jag inte behöver tandställning, och att jag bara ska vänta.

Tänderna sabbar ju mina chanser i kärlek...


   
SvaraCitera

tycker ditt leende är fint [smile] har sett MÅNGAA som haft extremt mkt fulare, promise mig [cheers]


   
SvaraCitera

Nero:

Men tandläkaren säger att jag inte behöver tandställning, och att jag bara ska vänta.

Weird, hade samma problem i mellanstadiet, fick tandställning just därför, för att låta tänderna få plats att växa ut.

Be om att få en second oppinion?

Nero:

Tänderna sabbar ju mina chanser i kärlek...

Nä, det är det inte tänderna som gör. Det är det du som gör, om du går runt och antar att de ska göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

carolinesmile:

tycker ditt leende är fint har sett MÅNGAA som haft extremt mkt fulare, promise mig

Tack <3... men det är ingenting jämfört med alla andras tänder 🙁

Miceparade:

Weird, hade samma problem i mellanstadiet, fick tandställning just därför, för att låta tänderna få plats att växa ut.Be om att få en second oppinion? Nä, det är det inte tänderna som gör. Det är det du som gör, om du går runt och antar att de ska göra det.

Ska fråga om en tandställning 😉 Tack för tipset.
Men det är ju baserat på en massa filmer eller serier, där visas det att om en tjej / kille har fula / annorlunda tänder, så är hen automatiskt inte snygg.

Det är jävligt douchebaggigt att tänka så, och jag gör inte det heller.

Däremot så har jag inte sett en enda IRL med samma en likadan stil som jag har på tänderna... alla har tänder som vuxit ut fullt...


   
SvaraCitera

Bildgoogla Sverige utbildningsminister så skall du få se på det värsta flinet under hela efterkrigstiden.


   
SvaraCitera

Nero:

Men det är ju baserat på en massa filmer eller serier, där visas det att om en tjej / kille har fula / annorlunda tänder, så är hen automatiskt inte snygg.

Yeah.. och det kallas plot convenience och har med dramaturgi att göra. Bara för att det är en enkel konflikt att använda sig av på film och tv innebär det inte att det per definition är så i verkliga livet.

Nero:

Däremot så har jag inte sett en enda IRL med samma en likadan stil som jag har på tänderna... alla har tänder som vuxit ut fullt...

Detta har med din självbild att göra och jag gissar att det beror på att du lättare ser fel hos dig själv än hos andra, vilket är ganska vanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Detta har med din självbild att göra och jag gissar att det beror på att du lättare ser fel hos dig själv än hos andra, vilket är ganska vanligt.

Wise words, verkligen. Tack för att du gjorde mitt självförtroende lite bättre!


   
SvaraCitera

Nero:

Men det är ju baserat på en massa filmer eller serier, där visas det att om en tjej / kille har fula / annorlunda tänder, så är hen automatiskt inte snygg.

På film har heller ingen något som helst problem med acne, utom "tönten", som då har en finne, gärna på näsan. Skulle du säga att det stämmer särskilt väl med verkliga livet?


   
SvaraCitera

Nero:

Som ni ser själva är det säkert det värsta smilet ni sett.

tro mig, det är inte det värsta!
Har vampyr tänder så vet vad jag pratar om.
Fint leende!


   
SvaraCitera

finns väll en välgörenhetsorganisation som läser sånt där


   
SvaraCitera

Jag har haft tandställning, fick dra ut 5 tänder också så mitt leende blev väldigt litet. [sad] Har allmänt fula tänder trots att jag tar hand om dem med tandtråd, mellanrumsborste och flour. De är inte gula eller nåt, men jag gillar inte formen på dem.


   
SvaraCitera