Aviseringar
Rensa alla

Funderar på att börja skära mig själv


Ämnesstartare

Funderar starkt på att börja skära i mig själv.

Orkar verkligen inte ta tag i ett problem som gäckat mig i typ 15år.

Trodde jag kvar kvitt problemet men vips igår så kom det fram..

Orkar verkligen inte.. så vart kan jag skära mig? Vill inte döda mig själv men vill skada mig själv för att typ visa kroppen att jag inte vill känna sådär och att den är så dum o varför kan den inte bara vara normal.

o om den inte vill vara normal kan den väl åtminstone förklara på något sätt som gör att jag kan bli normal.

vet att handleden ska man ta det försiktigt med. för då dör man på riktigt. finns det några andra vital spots som jag ska undvika?

MVH TIMBUK!


   
Citera
Ämnesstartare

Skär var som helst, armarna, benen, magen. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Din kropp blir onormal om du skär dig, samma gäller ditt psyke. Gå och duscha med riktigt varmt vatten, gå ut och spring eller skrik det högsta du kan istället.

Eller hacka grönsaker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är poängen med att skära sig? Ta tag i problemet istället för att skapa fler


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har skurit mig några år och det hjälper psykiskt men det är väldigt jobbigt att dölja det. så om du inte vill att ngn skall se det är mitt tips att låta bli helt. jag försökte till en början bara skära på benen där ingen skulle se men till slut blir man så fast att man tar handlederna. jag skär mig iaf bara när jag nått min brytningspunkt och känner att jag håller på att tappa kontrollen, då är det svårt att tänka på var man gör det ngnstans för allt går väldigt fort. jag vill alltså egentligen inte skära mig, tror inte att ngn vill det. så om du nu har kontroll över dig själv tkr jag att du skall avstå, ser inte poängen med att börja när man klarar av att låta bli


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

Funderar starkt på att börja skära i mig själv.

gör det inte. jag vet hur det känns att inte orka ta tag i sina problem, men jag lovar dig det blir blir bara ännu värre och du börjar skära dig. jag lovar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

ser inte poängen med att börja när man klarar av att låta bli

[cry] men jag hatar att mitt psyke ska vara så annorlunda från andras att jag inte kan trivas i normala sociala situationer.

men visst.. kan avstå, men vad ska jag göra? [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skär dig i pannan, det kommer att blöda en del men du kommer inte åt några vitala delar, om du inte är jävligt stark eller håller på för länge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitliv:

. jag lovar.

ja, jag är egentligen inte typen som skär mig. men får väl inse mina psykiska begränsningar och därför inte kunna göra vissa saker som anses "normala" av vanliga människor. så får det bli..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retstickan:

men jag hatar att mitt psyke ska vara så annorlunda från andras att jag inte kan trivas i normala sociala situationer.

jag med

retstickan:

men visst.. kan avstå, men vad ska jag göra?

vet ej [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror inte det löser dina problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[confused]


   
SvaraCitera