Aviseringar
Rensa alla

Funderar på att skaffa dreads [blush]


Ämnesstartare

Jag funderar på att skaffa dreads, har inte börjat än, tänkte kolla av med folk som är kunniga först.
Jag har lockigt, tjockt, ganska strävt, långt och relativt fluffigt hår.
Jag vill helst inte ha en stor tova, utan hellre mer separerade dreads, även om det inte gör något om det ser lite vildvuxet ut, typ avsmalnande dreads, olika stora dreads osv.

Jag vet inte så mycket om att skaffa dreads, det enda jag har koll på är att man ska undvika att ha balsam/shampoo med mjukgörande medel i håret, och att frisörer ofta inte har någon koll.

Någon som kan det här?


   
Citera

nej men det är snyggt med dreads [blush]


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Någon som kan det här?

Jag vill också veta! [bigsmile][bigsmile]

Har länge funderat på dreads men har aldrig hänt [n]


   
SvaraCitera

Nu vet jag inte vad du bor, men de flesta lite större städer har någon salong där dom gör dreads, fråga dom. Eller skall du göra dom själv?


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Jag funderar på att skaffa dreads

Jag funderar också på det,men jag får alltid höra nej vad fult och blää du skulle inte se bra ut i det så har änna inte gjort det än[n]


   
SvaraCitera

Var inne på det själv ett tag, och det viktigaste är väl att du inte använder vax. Det kletar ihop sig bra i början, men inte på det sättet dreads ska sitta ihop. Håret ska liksom växa sig fast av sig självt, vilket det också gör efter ett tag. Om man använder vax sitter det kvar väldigt väldigt länge inuti dreadsen vilket verkar vara rätt rejält äckligt, oetiskt, mongo och cp.


   
SvaraCitera

jojOzZz:

det enda jag har koll på är att man ska undvika att ha balsam/shampoo med mjukgörande medel i håret, och att frisörer ofta inte har någon koll.

det är typ det enda du behöver veta

och sluta kamma bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rand0mGuy:

Har länge funderat på dreads men har aldrig hänt [n]

Just do it!

Sovande:

Jag funderar också på det,men jag får alltid höra nej vad fult och blää du skulle inte se bra ut i det så har änna inte gjort det än[n]

lol, var min mamma som sa att jag skulle skaffa, och jag gillade iden xD

ennie:

det är typ det enda du behöver veta

och sluta kamma bara

Men hur kan man få dem snygga?

tenderlies:

Nu vet jag inte vad du bor, men de flesta lite större städer har någon salong där dom gör dreads, fråga dom. Eller skall du göra dom själv?

Ungefärligt pris? Jag kan nog ta mig in till jönköping, annars får jag väl se var det finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Brun:

Var inne på det själv ett tag, och det viktigaste är väl att du inte använder vax.

Mitt hår blir omfgtova av vax, inte något jag brukar ha ändå .D


   
SvaraCitera

jojOzZz:

lol, var min mamma som sa att jag skulle skaffa, och jag gillade iden xD

Min mammas svar vafan är du knäpp eller. Eller nått liknande kan har varit puckad också[n]


   
SvaraCitera

Frisörer är för töntar! [no-no]

Klorofyl:

Jag kanske kan nåt om det här


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Men hur kan man få dem snygga?

göra inget specillet så blir det snyggt

dra isär om de håller på att bli 1 tjock bara alltsdå om du inte vill ha det

brukar dra isär mina varje gång jag har duschat det är skönt

jojOzZz:

Ungefärligt pris? Jag kan nog ta mig in till jönköping, annars får jag väl se var det finns.

fulare om man gör så

bättreatt bara inte kamma håret och låt a det trassla självt


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Ungefärligt pris? Jag kan nog ta mig in till jönköping, annars får jag väl se var det finns.

Det är olika, ring och fråga innan så du vet på ett ungefär.


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Jag funderar på att skaffa dreads

MÅR DU DÅLIGT VA?!!! BLEV DU SLAGEN AV FÖRÄLDRARNA SOM LITEN ELLER HAR DE SKILJT SIG?!!! För annars finns det ingen anledning att skaffa dreads


   
SvaraCitera

jojOzZz:

vax

Mjo, fast det är ju inte traditionellt hårvax vi pratar om här 😛


   
SvaraCitera