Aviseringar
Rensa alla

Funderar på att skolka från skolan pga deppression


Ämnesstartare

Det är så här att jag är så sjukt kär i en tjej som går i samma skola som mig. Jag är helt besatt av henne. Jag tänker på henne hela dagarna och jag vill nästan börja gråta när jag tänker på att det förmodligen inte blir oss längre. Vi hade pratat väldigt mycket via fb och i verkligheten flirtade vi med varandra väldigt ofta i korridorerna och log till varandra och visade varandra uppskattning osv. Plötsligt började jag ignorera henne. Jag vet inte ens själv varför men jag slutade kolla på henne trots att jag fortfarande tänkte på henne hela tiden. Med tiden gjorde hon såklart samma sak och vi har nu ingen som helst kontakt längre och vi har tappat precis allt de vi hade för ca 3 månader sen.

Jag sitter nu fortfarande varje kväll och lyssnar på musik och gråter eftersom att jag vet själv att hon var perfekt för mig. Jag skiter i att göra läxorna, jag har tappat mina intressen helt och jag är betydligt mindre med kompisar nu än tidigare pga denna tjej. Det enda vi haft på ca 3 månader är en långvarig ögonkontakt på ca 4 sekunder. Hon gick från ett leende till en ledsen min under dessa 4 sekunder. Jag fick känslan av att det var något hon ville säga men inte kunde. Det har nu hur som helst gått så långt att jag funderar på att skita i att gå i skolan på ett tag för att kunna komma över henne. Byta skola har jag också tänkt på. Min fråga är nu hur i helvete jag ska må bra igen. Hur ska jag komma över henne, ska jag byta skola? ska jag va "ledig" från skolan ett tag eller hur ska jag göra? 


   
Citera

Ta upp kontakten igen och gå till skolan.


   
SvaraCitera

Tror du kommer må sämre av att inte gå dit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Ta upp kontakten igen och gå till skolan.

Ja men hur ska jag ta upp kontakten igen om hon inte ger mig en blick längre?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Tror du kommer må sämre av att inte gå dit

Tror du? Varför tror du det?


   
SvaraCitera

WinterTime:

Ja men hur ska jag ta upp kontakten igen om hon inte ger mig en blick längre?

fb kanske. eller bara gå fram och prata med henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

fb kanske. eller bara gå fram och prata med henne.

Och hur vet jag om hon fortfarande är intresserad om jag nu skulle gå fram och prata med henne?


   
SvaraCitera

WinterTime:

Och hur vet jag om hon fortfarande är intresserad om jag nu skulle gå fram och prata med henne?

det märker du väl sedan antar jag.


   
SvaraCitera

WinterTime: Ja men hur ska jag ta upp kontakten igen om hon inte ger mig en blick längre?

ge henne en blick till själv att börja med, då. eller bara ett ljudligt hej i korridoren med bifogat leende fejs. tjejer älskar leende fejs.


   
SvaraCitera

Skriv till henne på fb! Försök få långvarig ögonkontakt med henne och le för att visa att du är intresserad. Försök hitta ett tillfälle att gå fram till henne och prata. Om hon visar på avvikande beteende så berätta hur du känner för henne. Försök att ordna detta, innan du byter skola eller skolkar. Bara så du känner att du i alla fall försökt.


   
SvaraCitera

svnfpudkA:
ge henne en blick till själv att börja med, då. eller bara ett ljudligt hej i korridoren med bifogat leende fejs. tjejer älskar leende fejs.

det är fint med killar som ler


   
SvaraCitera

och tjejer också, som ler mot en


   
SvaraCitera

prata ut med henne 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mn123456789:
prata ut med henne 🙂

det är ju självklart de jag vill göra, men jag menar vi har inte pratat på snart 3 månader. hur ska jag få den möjligheten? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ditt bästa jag:
och tjejer också, som ler mot en

så du tror att om jag gör mitt allra finaste leende kanske kan få tillbaka hennes intresse igen eller? 🙂


   
SvaraCitera