Aviseringar
Rensa alla

Funderar på en katt! En fråga 🙂


Ämnesstartare

What's up forum?

Jag funderar på att skaffa en katt nu till hösten då jag flyttar. Min fråga är om det är för litet att ha en katt när boendet är på 22 kvm? Det skulle bli en utekatt så den behöver inte vara instängd hela dagarna. Jag är just nu borta cirka 4 timmar om dagen.

Puss!


   
Citera

Om det är en utekatt så kommer den väl bara in för att äta, skita och sova i alla fall? Om ens skita.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker lite på vintern med när den kanske är inne hela dagen. Bara så att den inte får tokdamp och river ut mina ögon när jag sover.


   
SvaraCitera

Du kan gå på promenad med honom.


   
SvaraCitera
Correh

Vi har haft en innekatt i en lägenhet på 30 kvm, det funkade, visst blev hon lite rastlös ibland, men det är bara att underhålla den! 😀


   
SvaraCitera

Inne på vintern? Tror du katten fryser ihjäl om du släpper ut honom/henne i normalt vinterväder? ;D

Borde funka [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Inne på vintern? Tror du katten fryser ihjäl om du släpper ut honom/henne i normalt vinterväder? ;D

Haha nej inte normal vinter. Men vissa dagar är det ju svinkallt. Tror inte den skulle gilla -15 som det var nu i vintras 😛


   
SvaraCitera

Huuuur i helvete kan man vilja ha en katt?


   
SvaraCitera

Skaffa ett katt hål i dörren så är allt fixat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den klarar sig nog, se till att skaffa lite leksaker och andra ställen där katten kan ta det lugnt o softa så att säga 😉


   
SvaraCitera

nate__:

Tror inte den skulle gilla -15 som det var nu i vintras 😛

Bor du ens i Sverige? 😛
Var ju för sjutton oftast -20 ;P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utekatt är nog inte så värst bra, såvida du inte kommer bo mitt i skogen med några kilometer till närmsta trafikerade väg. En katt ser sig oftast inte för när den går över vägen, och risken att katten blir överkörd och lämnad lidandes vid vägen finns ju faktiskt..
Ha den som innekatt och gå ut med den i sele en stund varje dag. Se till att den har klösträd och leksaker så att den inte blir så rastlös, och eftersom att du är borta ungefär fyra timmar om dagen så har du ju gott om tid att aktivera den! [wink]
Om du nu verkligen måste ha den som utekatt, glöm inte att kastrera den!


   
SvaraCitera

Amsle:

Du kan gå på promenad med honom.


   
SvaraCitera

nate__:

Tänker lite på vintern med när den kanske är inne hela dagen.

De flesta utekatter skulle nog ändå vilja vara ute i de fyra timmarna.


   
SvaraCitera

Så länge katten har ordentligt med utrymme att rör sig på utomhus är 22 kvm definitivt inte för lite. Har den inte det, så är inget hus tillräckligt stort.

Och lyssna inte på symptomatic; hon har någon sorts bisarr uppfattning om att katter är porslinsföremål som går sönder om man inte har dem under konstant uppsikt.


   
SvaraCitera