Aviseringar
Rensa alla

Funderar på spelkonsol, vilken ska man ta?


Vad är det för spel du skall spela?


   
SvaraCitera
smisk

Beror på vad för slags spel du vill spela. Kolla runt och se om du hittar intressanta titlar som enbart finns till någon av konsolerna. Annars finns ju många spelserier också på flera konsoler, men vissa flagtitlar brukar alltid finnas.


   
SvaraCitera

Köp den konsol som du anser har bäst spel.


   
SvaraCitera

Wigg:

faktiskt så börjar dem västerländska rollspelen bli bättre än dem japanska... idiot

Jag kan inte låta bli att hata Oblivion. En superstor, men tom och slumpmässig värld. Slumpmässiga dialoger och spelhistoriens mest stela och förutsägbara strider. Ospelbart. Men sånt här är ändå idiotiskt att diskutera. Det är bra att folk tycker olika och jag är glad att det bevisligen är flest som föredrar Wii.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

Gillar man inte jämnbruna actionspel och superdåliga, västerländska rollspel, så finns det typ inget värt pengarna.

Ursäkta? Västerländska rollspel är väl de enda som får kallas rollspel, istället för de där japanska skitspelen som är mer linjära än super mario.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själv föredrar jag wii. Mest av den anledningen att Super Mario Galaxy, Super Smash Bros Brawl samt The Legend Of Zelda: Twilight Princess finns till den konsollen.

Avskyr att lira FPS shooters på konsoll oavsett om det finns mus och tangentbord att tillgå.

Blade Runner:

Oblivion. En superstor, men tom och slumpmässig värld. Slumpmässiga dialoger och spelhistoriens mest stela och förutsägbara strider. Ospelbart.

Sen kan jag inte mer än hålla med här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Halo 2, Mass Effect och GTA4 är tre spel sen 2004. Epic failure?

Gears of War, Fallout 3.


   
SvaraCitera
zIGGE

Wulf Dragonheart:

Gears of War, Fallout 3.

Fallout 3 är ett multiplatforms spel, Halo 2 var knappast en bättre version, Gears of war kan ta dess plats i listan. Fortfarande bara tre spel sen 2004.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Fallout 3 är ett multiplatforms spel

Ja, men likväl en xbox-titel man kan spela på PC, var det inte det saken gällde?


   
SvaraCitera
zIGGE

Wulf Dragonheart:

Ja, men likväl en xbox-titel man kan spela på PC, var det inte det saken gällde?

Nej, stora exlusiva spel var det han menade. Även om det inte var fallet så är det många fler spel än "fallout" som är big, och flertals stora spel släppts även som multiplatform till Wii.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Nej, stora exlusiva spel var det han menade.

Ålrajt, Fable 2 ryktas skall komma till PC.


   
SvaraCitera
zIGGE

Wulf Dragonheart:

Ålrajt, Fable 2 ryktas skall komma till PC.

Det tycker jag skulle vara bra.


   
SvaraCitera

zIGGE:

Fallout 3 är ett multiplatforms spel, Halo 2 var knappast en bättre version, Gears of war kan ta dess plats i listan. Fortfarande bara tre spel sen 2004.

360 bygger hela sitt utbud på multispel. Det finns få till ingen anledning att köpa 360 när de flesta bra spelen finns billigare till PC.
Oblivion, Mass Effect, Condemned, The Darkness, GTA 4, Gears of War etcetera. Wii har minst tredubbelt fler bra, exklusiva spel än 360, medan 360 har fler spel av hög kvalite rent generellt. Men de spelen kan man som sagt lika gärna köpa till PC och få dem cirka 150 kr billiga plus att man slipper LIVE-avgiften. De högkvalitativa spelen till Wii kan endast spelas på Wii. Och de är fler än två.

Super Mario Galaxy, Mad World, Zelda TP, Super Smash Bros, Mariokart, Animalcrossing, Metroid Prime 3, No More Heroes.

8 topptitlar som alla är exklusiva. Då är det ändå bara de jag snabbast kommit på.


   
SvaraCitera
zIGGE

Blade Runner:

360 bygger hela sitt utbud på multispel. Det finns få till ingen anledning att köpa 360 när de flesta bra spelen finns billigare till PC.

Nej och nej.

Blade Runner:

Oblivion, Mass Effect, Condemned, The Darkness, GTA 4, Gears of War etcetera

Edit: Mass Effect, GTA4, Gears of War

Blade Runner:

Wii har minst tredubbelt fler bra, exklusiva spel än 360, medan 360 har fler spel av hög kvalite rent generellt.

HAHAHAHAHAHA AHHAAHHAHAA AAHAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAH

Blade Runner:

Men de spelen kan man som sagt lika gärna köpa till PC och få dem cirka 150 kr billiga plus att man slipper LIVE-avgiften.

Återigen nej, och det är tre spel som är toppklassade som du har fått vänta i 3 år på att det ska komma till pc.

Blade Runner:

De högkvalitativa spelen till Wii kan endast spelas på Wii. Och de är fler än två.

Fact: 360 har fler exlusiva spel än Wii. Att du säger emot ren fakta får dig att se så rolig ut att jag pissar ner mig. Antagligen försöker du enbart rättfärdiga ditt köp genom att intala dig själv att Wii har fler bra spel, och inte läsa om 360 överhuvudtaget.


   
SvaraCitera

zIGGE:

Fact: 360 har fler exlusiva spel än Wii. Att du säger emot ren fakta får dig att se så rolig ut att jag pissar ner mig.

Edit: Fel. Wii har fler spel än 360. Wii har fler spel än PS3. Wii är det största formatet och därför har den fått flest spel, speciellt exklusiva sådana. Sen så är ju den generella kvaliteten på spelen diskuterbar, eftersom det mestadels är gulliga små saker som man ska spela med allehanda plastgrejor. Ta reda på fakta istället för att gissa.

zIGGE:

Antagligen försöker du enbart rättfärdiga ditt köp genom att intala dig själv att Wii har fler bra spel, och inte läsa om 360 överhuvudtaget.

Tro mig, det lönar sig inte att försöka dryga sig mot mig. Jag köpte Wii enbart för att jag vill äga alla konsoler och nu så råkar jag gilla den bäst. Till skillnad från er som just fått er första konsol och förälskat er i den, så är jag inte så pass tragikomisk att jag blir arg och tar åt mig personligen så fort någon skriver positiva saker om något annat format. Väx upp och inse att konkurrans är enbart bra.


   
SvaraCitera