Aviseringar
Rensa alla

Funderingar.


Ämnesstartare

Finns det tjejer som inte hatar sig själva och är fyllda med skuldkänslor?
Bara undrar, hade varit väldigt coolt om det fanns tjejer som inte tog åt sig av media och sånt :O


   
Citera

Kristina Lugn.

Image


   
SvaraCitera

Buddah:

Kristina Lugn.

[love]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

JoElite:

hatar sig själva och är fyllda med skuldkänslor?

Hatar inte mig själv men får lätt skuldkänslor.
Är jag halvkvinna då?


   
SvaraCitera

Jag hatar inte mig själv, jag älskar mig själv. Har aldrig skuldkänslor om jag inte råkat behandla någon illa, och det bör man väl då ha.


   
SvaraCitera

JoElite:

hade varit väldigt coolt om det fanns tjejer som inte tog åt sig av media och sånt :O

Totally awesome!!!! [surprised]

Fast jag tror inte att detta bara gäller just tjejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Totally awesome!!!! [surprised]

Fast jag tror inte att detta bara gäller just tjejer.

Tänker liksom, media trycker ner tjejer jävligt mycket, och man märker effekterna.
MAn kan inte hjälpa att tappa hakan när man ser vilken otrolig marknad som går ut på att trycka ner tjejer, ingen vill ha er om ni inte köper detta, ingen vill ha er om ni inte smörjer in detta i ansiktet.

Och alla går på det också 🙁
( inklusive jag, men tjejer är det värre för )
Tycker det är synd, men kul att du inte hatar dig själv i alla fall 🙂


   
SvaraCitera

JoElite:

Och alla går på det också 🙁

öh nä, alla går ju inte på det riktigt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

öh nä, alla går ju inte på det riktigt...

Nice, vilka tänker du på :P?


   
SvaraCitera

JoElite:

Nice, vilka tänker du på :P?

Öh mig själv och många andra som knappast tror att man är ovärd för att man inte kletar in något i ansiktet, klär sig på något vis, har lite slapp röv.. Jag tror dessutom som antrax att problemet finns men inte är särskilt könsbundet nu för tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Öh mig själv och många andra som knappast tror att man är ovärd för att man inte kletar in något i ansiktet, klär sig på något vis, har lite slapp röv.. Jag tror dessutom som antrax att problemet finns men inte är särskilt könsbundet nu för tiden.

Min hjälte 😀


   
SvaraCitera

JoElite:

Tänker liksom, media trycker ner tjejer jävligt mycket, och man märker effekterna.
MAn kan inte hjälpa att tappa hakan när man ser vilken otrolig marknad som går ut på att trycka ner tjejer, ingen vill ha er om ni inte köper detta, ingen vill ha er om ni inte smörjer in detta i ansiktet.

Yup, reklammarknaden är svinig.
Jag har tyvärr ingen bra lösning på problemet.[smile]

JoElite:

Och alla går på det också 🙁

Nej.

JoElite:

men kul att du inte hatar dig själv i alla fall 🙂

Jah! Parteeey!


   
SvaraCitera

JoElite:

Min hjälte 😀

Alltså med det inte sagt att man skiter i hur man ser ut. Men att man inte ser ner på sig själv, sitt utseende och sin kropp. Det tror jag långt ifrån en majoritet gör, men jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Alltså med det inte sagt att man skiter i hur man ser ut. Men att man inte ser ner på sig själv, sitt utseende och sin kropp. Det tror jag långt ifrån en majoritet gör, men jag vet inte.

antrax:

Jah! Parteeey!

😀 tackar, nu får jag hopp om framtiden igen 🙂


   
SvaraCitera

Jag tror att de flesta, spec ungdomar, känner sig okej men ibland hatar vissa delar av sig, har en del komplex etc. Tycker att det är lite läskigt, är tränare åt tjejer 15-17 i fotboll o man märker när man är på läger att de är rätt osäkra på sig själva. Tar 2 h att fixa sig, o de tycker det är jobbigt att se lite "fula" dvs svettiga ut. En del fryser hellre än tar på sig en ful jacka etx. HELT SJUKT!

Själv har jag lärt mig att älska mig själv, o även om jag kan tycka att jag ser ful ut nån dag så struntar jag i det, för vem bryr sej egentligen förutom jag? så jävla skönt att slippa ångesten jag hade i högstadiet [smile] har inga problem m att gå i mjukiskläder till skolan, och sminkar mej typ en gång i månaden

riktig tjej? oj va långt det blev [crazy]


   
SvaraCitera

jag tror att alla, mer eller mindre, tar åt sig av media.

sen om man lever utifrån det och verkligen känner press, det är en annan sak. jag känner inget behov av att vara som samhället kräver att jag ska vara, trots detta så rakar jag mina ben och klär mig någorlunda trendigt. handlar om vad man prioriterar här i livet. man kan fortfarande gå sin egen väg, och vara medveten om sig själv och omvärlden.


   
SvaraCitera