Aviseringar
Rensa alla

Funderingar kring asexualitet och demisexualitet


Ämnesstartare

Säg att en är asexuell, en blir ju fortfarande kär. Säg att en är tjej och bara dras till pojkar, blir denna heterosexuell asexuell? Eller finns det något annat ord? Det blir ju lite ''fel'' med heterosexuell eftersom en blir kär men inte sexuellt intresserad.

Och en annan tanke (orkade inte skapa två trådar för två så snarlika ämnen...);
Demisexualitet, att endast finna sexuellt intresse för någon man har starka emotionella  band till - är det bara ett finare ord för att man inte gillar one night stands?


   
Citera

Vill man hålla på att trixa på det sättet finns begreppen "homoemotionell", "biemotionell" och "heteroemotionell" att tillgå.


   
SvaraCitera

ja, man kan dras till personer men inte känna sig sexuellt upphetsad.

det kan inte jag gissa mig till. jag tror att det har att göra med att man vill ha mycket emotionellt sex.


   
SvaraCitera

ja, man kan dras till personer men inte känna sig sexuellt upphetsad.

det kan inte jag gissa mig till. jag tror att det har att göra med att man vill ha mycket emotionellt sex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:
Vill man hålla på att trixa på det sättet finns begreppen "homoemotionell", "biemotionell" och "heteroemotionell" att tillgå.

Gillar inte att trixa, var mest allmänt nyfiken. Har inte hört dessa begrepp innan faktiskt.

ceka92:
ja, man kan dras till personer men inte känna sig sexuellt upphetsad.

det kan inte jag gissa mig till. jag tror att det har att göra med att man vill ha mycket emotionellt sex.

Jo, att man kan dras till människor man ändå inte känner sig sexuellt upphetsad av förstod jag ju. Funderade mest på om det fanns något begrepp på detta, vilket Nachac hade bra svar på^^
Vad menar du med "man vill ha mycket emotionellt sex"? Hängde inte riktigt med där..


   
SvaraCitera

Angelbites:

Gillar inte att trixa, var mest allmänt nyfiken. Har inte hört dessa begrepp innan faktiskt.
Jo, att man kan dras till människor man ändå inte känner sig sexuellt upphetsad av förstod jag ju. Funderade mest på om det fanns något begrepp på detta, vilket Nachac hade bra svar på^^
Vad menar du med "man vill ha mycket emotionellt sex"? Hängde inte riktigt med där..

jaha! det kände jag till.
mycket kyssar och exklusivt sex som har ett syfte annat än att ha sex, tror jag,


   
SvaraCitera

kolla in det asexuella forumet aven finns info där osv 

asexuell är inte en sexualitet i sig själv därför lägger man gärna till bi-asexuell, hetro- asexuell, homo-asexuell man kan även va asexuell och inte dras till något kön överhuvudtaget 

man kan va asexuell + aromantisk dvs att man inte heller vill ha romantiska relationer, men man kan även va asexuell + romantisk o då va som vilket som helt par minus sex 

vissa vill ha relationer med kramar och intimitet som asexuell o andra vill inte ens beröra varandra 

demisexuell har jag ingen koll på 


   
SvaraCitera

Vad e skillnaden på kompis/vänskapsrelation och asexuell relation?


   
SvaraCitera

Burg:
Vad e skillnaden på kompis/vänskapsrelation och asexuell relation?

samma som skillnad gå på Birger king och inte gå på burget Kling att man inte möter hamburgare fattigdom eller duktiggtt


   
SvaraCitera

Vad hsr du rökt

df rqp:

samma som skillnad gå på Birger king och inte gå på burget Kling att man inte möter hamburgare fattigdom eller duktiggtt


   
SvaraCitera

Burg:
Vad hsr du rökt

iPod autocirrect Gry to exålain trygg Birger king syn på värdeb


   
SvaraCitera

Burg:
Vad e skillnaden på kompis/vänskapsrelation och asexuell relation?

som ett asexuellt par kan man adoptera barn tillsammans och va romantiska eller väldigt intima, gifta sig osv
eller man behöver ju inte adoptera vissa asexuella par kan ha sex ba i syftet att just få barn 


   
SvaraCitera