Aviseringar
Rensa alla

Funderingar kring oärlighet


Ämnesstartare

Supply and Demand:

Okej, jag är en idiot och förstår inte din tes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

Det visar sig att vi som tycker han formulerar sig dåligt/underligt är idioter

[love]

enhimmelskdrog:

fattar inte riktigt, var god förklara

Jo de gör du visst, du är ju 1337 lixom. [cheers]

Pendulum:

Att vara oärlig är att undanhålla betydande information, att ljuga om sina känslor eller åsikter osv anser jag.

Jo, att använda en synonym i en definition finner jag dock problematiskt.

Greger_EFG:

Det hjälper ju inte direkt att asha inte kan stava ordentligt.

Det hjälper ju inte att en del känner sig hotade av mig. Att använda sig av härskartekniker är ju knappast tecken för hög förståelse av vår omvärld då man med rationell och objektiv granskning ej behöver känna sig mindervärdig någon annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Jo de gör du visst, du är ju 1337 lixom. [cheers]

ah okej, jag fattar!1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

[love]

Kan du förklara din tes för en simpel idiot?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte de som förstår tesen ovan, som ej instämmer skriva i denna tråden. Det är ju ej som att det är skrivet i grekiska eller annan svår försåtlig språk-grupp/familj. Om ni har svårt att realisera tesen i praktiska termer, eller att på andra nivåer relatera till den får ni vara mer specifika.

Vad jag däremot kan hjälper er stora frågetecken med är bakgrunden till denna tes, då det verkar finnas ett visst intresse för detta. Finner det svårt att koppla sanning och lögn med ärlighet.

Då det i fall ett är så att sanning är något universitet, man kan därav inte veta om det är sanning eller ej. Då man inte vet definitionen av sagda (håller alltså inte med om att det finns universella saker, finner det vara ett problem baserat på språket, semantik).

Och vad vissa menar att sanning är förändlig beroende på vilket perspektiv. Då finner jag det svårt och problematiskt att använda sanning och dess motsats lögn när man ska beskriva en synonym.

Dold text: Hoppas någon blev ett dyft klokare av detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Det hjälper ju inte att en del känner sig hotade av mig

Ingen ser sig hotad av dig,
dom har bara svårt att förstå när du formulerar dig och stavar så dåligt.

Jag vet att du hellre hade velat känna dig rebellisk och fruktad, men förklarar du vad du menar bättre så möter du en diskussion ist.

Här är ett typiskt exempel:

Asha:

Då det i fall ett är så att sanning är något universitet, man kan därav inte veta om det är sanning eller ej.

Jag slutade nästan läsa då det verkade vara endast pladdrande,
var tvungen att läsa om och inse att du menade "universellt".

Sanning är däremot något universellt, tror inte du hittar någon kultur som säger att "motsatsen till det som faktiskt hänt är sanning ibland".

Däremot förhåller man sig annorlunda, i fornnordiska kulturer var ens ord viktigt, i Grekland är det OK att ljuga för auktoriteter och i Islam/sharia/haditherna är det Ok att ljuga mot religionens fiender.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Jag slutade nästan läsa då det verkade vara endast pladdrande,
var tvungen att läsa om och inse att du menade "universellt".

he [bigsmile] mitt fel. [smile] (rättstavning, och ej läsa igenom combined [wink])

Greger_EFG:

Sanning är däremot något universellt, tror inte du hittar någon kultur som säger att "motsatsen till det som faktiskt hänt är sanning ibland".

Ahh okej, jo du med många menar ju det. Förmodligen därför du ej kan identifiera med det jag sagt. Lossas inte som något annat. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Jag vet att du hellre hade velat känna dig rebellisk och fruktad, men förklarar du vad du menar bättre så möter du en diskussion ist.

Rebelisk [crazy] emot vad? [cute] Folk som klankar ner på mig? [wink] Och du har rätt när det gäller att vara mer förklarande, men just denna tråds syfte var bara att diskutera en ej så genomförd tanke (betyder inte att de är något fel på den). Kanske enbart att man ej förstår sig på bakgrunden till sagda tes.

Greger_EFG:

Ingen ser sig hotad av dig,
dom har bara svårt att förstå när du formulerar dig och stavar så dåligt.

Jag är ödmjuk inför att de inte behöver vara så simpelt. Men det förklarar ej härskartekniker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Jag är ödmjuk inför att de inte behöver vara så simpelt.

Ja vad menar du t.ex. med det här?

Asha:

Men det förklarar ej härskartekniker.

Vilka?

Asha:

Förmodligen därför du ej kan identifiera med det jag sagt.

Ja för att jag inte kan förstå vad du menar när du formulerar dig så dåligt.

Det värsta är att du förmodligen försöker verka smart genom att formulera dig "fint", men ist så förstår ingen budskapet.

Asha:

Kanske enbart att man ej förstår sig på bakgrunden till sagda tes.

Du är säkert en till osäker brud(om än lite gammal för sånt här) som inte riktigt vågar säga vad du tänker men ändå vill att någon,
nån därute.....

Ska känna som dig..[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

men ist så förstår ingen budskapet.

Hur är det ens möjligt för dig att inte förstå det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Vilka?

Jag vet ju inte bakgrunden till det du säger, men vanligtvis är ordrättning osv det (det jag syftar på i detta fall hursomhelst). Mycket av den chargång en del har på um är härskartekniker.

Greger_EFG:

Du är säkert en till osäker brud(om än lite gammal för sånt här) som inte riktigt vågar säga vad du tänker men ändå vill att någon,
nån därute.....

Intressant stereotyp du placerat mig i. Om du har fått för dig att jag är en osäker kvinna, som letar efter min prins. [crazy] Ser du digsjälv som prinsen då eller ? [wink]

Greger_EFG:

Ska känna som dig..

wut? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Om du har fått för dig att jag är en osäker kvinna, som letar efter min prins. [crazy] Ser du digsjälv som prinsen då eller ? [wink]

Hahahahahaha


   
SvaraCitera

Asha... Vad i hela friden är det du vill komma fram till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha är lite smått förvirrad över att en betydande skara umare inte verkar förstå, det som är en självklarhet enligt hansjälv. [tard] Kanske även andra


   
SvaraCitera