Aviseringar
Rensa alla

Fungerande diet.


misfits:

1. Energi! Jag blir inte däst efter maten (som man gärna blir efter en kolhydratbomb som t ex. pasta), utan får energi. Jag vill ut och röra på mig i friska luften!

oj, jag blir som en stucken gris av pasta
däst blir man väl bara av riktigt fet mat

eller det kanske är illamående, eller är det två olika saker?


   
SvaraCitera
smisk

sebben1990:

Pucko, promenader gör ingenting åt din vikt. Visst, det förbränner så att du kan äta mer varje dag innan du når din kalorigräns, men man går inte ner i vikt av träning. Utan ENDAST av din diet.

dum i huvet eller?
äh, läs det pakan skrev... shenare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Jag äter och dricker exakt vad jag vill och stannar i vikten. Vill jag gå ner något kilo behöver jag bara gå ut på en promenad om dagen, cykla till skolan och jogga 3ggr i veckan. Dieter är bullshit.

Men jag har en sjukdom =p


   
SvaraCitera
smisk

misfits:

Men jag har en sjukdom =p

ah jo, det försvårar ju saken en del.
jag är väl en av få som inte orkar bry mig om vikten, så mig ska du inte fråga om tips... [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Har du en viss procentgräns när det gäller kolhydrater? Eller går du efter sunt förnuft?

Sunt förnuft bara. Har börjat äta en del kolisar nu när jag har ätit dieten ett tag och fått en bra balans 🙂

Pakanajuhla:

Är det sköldkörtelnsom spökar?
Kan du inte få medicin emot det? [cute]

Jodå, jag äter levaxin, men det är fortfarande lätt att gå upp i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Vill jag gå ner något kilo behöver jag bara gå ut på en promenad om dagen, cykla till skolan och jogga 3ggr i veckan

Lucky you!!


   
SvaraCitera
blum
 blum

Funderat på att testa ett tag faktiskt. har så svårt att äta bra, men det här känns som ett vettigt alternativ. Grejen är att jag varken äter kött eller fisk, så det blir liksom inte så mycket kvar att äta 😛


   
SvaraCitera

Lindblom:

Funderat på att testa ett tag faktiskt. har så svårt att äta bra, men det här känns som ett vettigt alternativ. Grejen är att jag varken äter kött eller fisk, så det blir liksom inte så mycket kvar att äta 😛

Kan man inte bara byta ut köttet och fisken mot soja, quorn, tofu och sådant?


   
SvaraCitera
blum
 blum

SPiDERMANNEN:

Kan man inte bara byta ut köttet och fisken mot soja, quorn, tofu och sådant?

jo, det gör jag ju såklart, men det är så dyrt att äta quorn jämt..


   
SvaraCitera

Lindblom:

jo, det gör jag ju såklart, men det är så dyrt att äta quorn jämt..

Mjo det är ju sant. Bönor, linser, ärtor?


   
SvaraCitera
blum
 blum

SPiDERMANNEN:

Mjo det är ju sant. Bönor, linser, ärtor?

ja, men nu är det ju inte komplement till kött jag vill höra om 😛 har vart veggo hela mitt liv så jag har rätt bra koll.

tänkte mer att många vegetariska grejer jag äter går bort, för de innehåller/äts med kolhydrater. Quorn och grönsaker kankse inte är så kul varje dag, och nu kan man ju inte äta linsgryta med ris tex, och hur gott är det att bara sleva i sig grytan?


   
SvaraCitera

Lindblom:

tänkte mer att många vegetariska grejer jag äter går bort, för de innehåller/äts med kolhydrater. Quorn och grönsaker kankse inte är så kul varje dag, och nu kan man ju inte äta linsgryta med ris tex, och hur gott är det att bara sleva i sig grytan?

Jaha du menar så. Det blir ju lite svårare.
Då kanske man får strunta i att göra grytor och sådant? Utan kanske får göra en linssallad eller något sådant istället. Eller äta de till rotfrukter eller nåt.
Sämst på sånt här [n]


   
SvaraCitera
blum
 blum

SPiDERMANNEN:

Jaha du menar så. Det blir ju lite svårare.
Då kanske man får strunta i att göra grytor och sådant? Utan kanske får göra en linssallad eller något sådant istället. Eller äta de till rotfrukter eller nåt.
Sämst på sånt här [n]

Mm jag med, haha. Därför jag inte vågat testa än, det kommer sluta med att jag bara äter äpplen typ.


   
SvaraCitera

Lindblom:

Mm jag med, haha. Därför jag inte vågat testa än, det kommer sluta med att jag bara äter äpplen typ.

Haha, det är ju inte bra [n]
Jag hade inte klarat det, lever typ på kolhydrater och frukt.


   
SvaraCitera

Pakanajuhla:

Var det inte det hon sa?
Hon står still i vikt då hon äter vad hon vill. När hon vill gå ner lägger hon till träning och fortsätter äta det hon vill, vilket inte är tillräckligt för den nya mängden motion.

Varför är du så aggressiv?

För att om man inte är kunnig inom ämnet så ska man inte säga att saker som dieter bara är skitsnack och inte fungerar.
Haha, jag är inte aggressiv. Jag väljer bara att inte använda mig av massa smajlisar.
Lägg in en smiley i slutet av din mening så blir du plötsligt mycket snällare 😀
Smartass 😀 xD:D:D:D

Hej


   
SvaraCitera