Aviseringar
Rensa alla

Fungerar partipolitiken(läs tråden innan röst)


Ämnesstartare

mörknäs:

tror att det behövs källhänvisningar [mad]

Jag tror du behöver inse att jag inte kan ge källhänvisningar till egna påståenden och analyser. Det är mina egna analyser som jag grundar på ett fyra år långt engagemang i föreningsvärlden..............

miljöpartiets siffror hörde jag på grön ungdoms riksårsmöte. Annars googla bara partier + dödsdatum på svt, så ser du......

mörknäs:

Anarkandi: och piratpartiet (som ökar mycket
källa.

dö?

tror du behöver något att göra [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag tror du behöver inse att jag inte kan ge källhänvisningar till egna påståenden och analyser. Det är mina egna analyser som jag grundar på ett fyra år långt engagemang i föreningsvärlden..............

ja... det var ju uttömmande.

Anarkandi:

tror du behöver något att göra [rolleyes]

jag har något att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

ja... det var ju uttömmande.

Bra, bra. [party]

mörknäs:

jag har något att göra.

vad?
ett tips är annars mat, jag gillar mat. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

ett tips är annars mat, jag gillar mat. [smile]

stjäl mat då, din röding. stöld är egendom.

Anarkandi:

vad?

just precis nu så tänker jag tupplura. innan dess så masspostade jag skit på massa olika forum på samma gång. vad jag gör sen när jag vaknat har jag inte kommit fram till än, men det är lite av charmen. något lär jag göra iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

stjäl mat då, din röding. stöld är egendom.

är inte röd, din blåing. allt jag har har serverats mig på silverfat, och jag har förtjänat varenda öre. Ska till stureplan, men tänker cykla, är gröning.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Jo, men behöver ändras (Du röstade på detta alternativ)

En spontan tanke är att många känner sig svikna av partierna. Den misslyckade invandringspolitiken och fildelningspolitiken plussar ju inte direkt på för något styrande parti.

Å andra sidan borde det vara nu, i kristider, som folk engagerar sig politiskt för att få till en ändring.

Situationen förbättras inte heller av att, enligt mej, inget parti har någon riktigt tydlig riktlinje längre. Ingen vet var någon står och egentligen drar alla åt samma håll, bara det att vissa drar lite långsammare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

är inte röd, din blåing. allt jag har har serverats mig på silverfat, och jag har förtjänat varenda öre. Ska till stureplan, men tänker cykla, är gröning.

är inte blåing, röding. mer grönsvart. passa dig så att inte zog stjäl din cykel.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Det är däremot inte utformningen i sig som är det mest problematiska, det är politiken som partierna för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jo, men behöver ändras (Du röstade på detta alternativ)

Minska kraftigt politikernas makt över våra liv.


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Jo, men behöver ändras (Du röstade på detta alternativ)

Det finns en anledning till att folk inte tycker det funkar - men - dom har aldrig någonsin ett alternativ till hur samhället skall styras. Utan revulution får vi evulution de har funkat hitills, det tar en jävla tid bara..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera