Aviseringar
Rensa alla

Fungerar proactive?


Ämnesstartare

Hur har proactive fungerat på finnar för er som testat? Jag funderar på att testa det, men är rädd för den där salicylsyran.. får man torr hy och bara mer finnar, eller hjälper den verkligen på rätt sätt?

Får man använda det under sommaren, i solen? Har hört att man inte får det, men samtidigt fattat det som att det bara gällde den amerikanska versionen, och att den svenska spelar det ingen roll eftersom det är en nattcreme och en dagcreme, där dagcremen funkar fintfint i solen.. vad är rätt?

Vitamin B5 funkade verkligen på mig när jag använde det, men nu verkar jag ha blivit immun, och dessutom blir det alldeles för dyrt i längden och tråkigt att vara lös i magen och att behöva komma ihåg att ta det tre gånger om dagen..

och clinique funkade rätt bra ett tag, men det börjar förlora verkan helt nu med... 🙁 Jag behöver nåt nytt, nåt bra!


   
Citera

Bästa boten mot finnar: ingenting alls.
När man får finnar har man ju fet hy. Och acnekrämer är feta just för att huden ska reagera på att den är för fet och återställa sig självt. Men, det kan huden göra ändå utan en massa krämer.


   
SvaraCitera

jag har proactive, den är helt normal faktiskt, man blir dock mkt vitare på hyn och man får väl lite resultat men finnarna kommer ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

... Ett bra sätt att undvika finnar är att undvika att peta dig själv på ansiktet, du har mycket smuts på fingrarna. Jag använder inte något finnmedel (behöver ej, hoho) så kan inte ge dig mycket mer tips än så [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Och acnekrämer är feta just för att huden ska reagera på att den är för fet och återställa sig självt. Men, det kan huden göra ändå utan en massa krämer.

Stämmer inte för fem öre. Acnekrämer och återfuktande geler (mysko plural) är oftast fria från fett för att inte täppa till porerna och förvärra problemet. Däremot kan man tänka sig att sjävla återfuktningen är menad att bidra till att minska kroppens produktion av hudolja.


   
SvaraCitera

Brk g:

Stämmer inte för fem öre. Acnekrämer och återfuktande geler (mysko plural) är oftast fria från fett för att inte täppa till porerna och förvärra problemet. Däremot kan man tänka sig att sjävla återfuktningen är menad att bidra till att minska kroppens produktion av hudolja.

Och det har du läst bakom förpackningen eller? xD
Huden återställer sig inte om krämen är torr istället för fet, det blir bara motsatt effekt.

Det är inte krämen som fräschar upp huden, det gör huden själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Huden återställer sig inte om krämen är torr istället för fet, det blir bara motsatt effekt.

Torr och fet är inte motsatser.

Om jag har hittat min fakta "bakom förpackningen", var har du hittat din? I din gamla mormors trollbok?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fungerar inte. Tvshop is the sux, det borde alla veta!


   
SvaraCitera

Brk g:

Om jag har hittat min fakta "bakom förpackningen", var har du hittat din? I din gamla mormors trollbok?

Min lilla moder är auktoriserad hälsorådgivare och måste kunna allt om sånt för att få sälja sina varor. [rolleyes] Fråga på apoteket eller hälsokostbutik om du inte tror mig du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ge fan i sådana produkter. Köp naturliga produkter istället, så slipper din hud bli beroende av produkter som bara innehåller en massa skit! Jag rekommenderar rosenserien.

http://www.rosenserien.com/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera